Jak naprawic sprezarke od klimy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » wt maja 29, 2007 15:11

Witam ponownie

I nastał przyjemny chłód
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie

Okazało się dziś że podczas wymiany kostki która jest przy sprężarce, 1 z dwóch przewodów wchodzących do niej (pomarańczowy) ledwo stykał i poprostu sie oberwał
Był z tym mały kłopot bo kosteczki przy sprężarce nie da sie wyjąść i zrobilismy pewien patent tzn na małą wsuwke załóżylismy dużą z wyyrwanym przewodem

To + nowa kostka i klima chodzi :cool:

Mam tylko ptanko teraz jak klima chodzi mozna tez jezdzic na ECON w nocy, bo po co ma mi gaz zżerać jak wystarzy wtedy chłodzenie z nagrzewnicy?

P.S moja rada zawsze trzeba najpierw samemu poszperac, poczytac i w ostatecznosci jechac do "fachowca"
Mnie chcial skroic za wymiane cewki na 2 uzywaną 250zł a pewnie skonczylo by sie na poprawieniu przewodu i cewka by zostala stara

POZDRAWIAM



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » śr maja 30, 2007 01:12

Marifex, sorki że Ci nie pomogłem, żebyś sprawdził obwód załączania sprężarki :D


VR6 + STAG 300

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » czw maja 31, 2007 20:45

No dzieki za pomoc

Wczesniej odczytałem to jakos na opak żeby spr przewód od kostki w strone silnika (tam gdzie wiecej go jest) tak tez zrobiłem :helm:
Ale wszystko dobrze sie skonczyło i spr tez druga strone, tzn przy wymianie kostki i pociagnięciu przewodów jeden odpadł powiem ci ze tak nie bylo tego widac że nie styka

POZDROWIENIA I DZIEKI WSZYSTKI raz jeszcze za pomoc



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » czw lis 27, 2008 14:09

Witam, odgrzebuję stary temat bo mam aktualny problem z klimą :grin:
Kupiłem auto w niesprawnym climatronikiem (nie wiedzieć czemu :hmm: ) no i teraz przymierza się do jej naprawy. Byłem u mechaniora, podłaczył węże z gazem żeby stwierdzić czy jest szczelny układ, (wcześniej sprawdził czy jest czynnik). Czynnika nie mam, ale zanim nabił sprawdził szczelność zauważył że sprężarka nie ma zamontowanego sprzęgiełka. Jak car przyjechał z Raichu miał zmieniony rozrząd i pewnie poprzedni właściciel albo nie zmontował klimy do końca albo sprężarka mu piszczała i ją odłączył (takie są moje przypuszczenia).
Nie wiem teraz czy kupić sprzęgiełko czy szukać innej pompy (ta nie jest używana od 7 miechów), jakie jest wasze zdanie? Mam możliwość kupienia sprawnej używki tylko nie z tym numerem sterownika (nr sprężarki sd7v16, i sterownik 1J0 820 803 A) ja aktualnie mam nr sterownika z F.
Czy ta sprężarka będzie pasowała? Dodatkowo ta druga też nie ma sprzęgiełka :crazy:
Ma ktoś może foto jak to sprzęgiełko wygląda i ile kosztuje?

Pozdro



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw lis 27, 2008 15:07

TU masz cewkę z sprzęgiełkiem do SD7V16 - tak to mniej więcej wygląda.
Chyba nie ma sensu kupować drugiej sprężarki bez sprzęgiełka (chyba że nowa i w dobrej cenie)

Tak do końca nie wiemy co Ci brakuje - może fotkę?

Wiecej (fotek i ofert) - np TU
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 15:10 przez Amanda, łącznie zmieniany 2 razy.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » czw lis 27, 2008 20:08

Tak wyglada moja obecna sprężarka. Z tego co mi sie wydaje to sprzęgiełka nie ma.
Problem jest w tym że nie wiem po co ktoś wyciągnął to sprzęgiełko, raczej nie z własnej głupoty bo po co się klimy pozbawiać. Zakładam że obecna sprężarka nie pompuje dobrze albo piszczy albo .....hgw, wiec koleś to przed sprzedażą zdemontował. Nie był jednak na tyle uczciwy żeby powiedzieć co jest grane jak tydzień potem zadzwoniłem do niego. :green_fuck:
Drugą sprężarkę mam za darmo, więc ostatecznie mógłbym dokupić sprzęgiełko i przetestować która z dwóch jest ok.
Na dzień dzisiejszy nie wiem w jakim stanie są te sprężarki. Stąd moje pytanie czy da się jakoś sprawdzić te sprężarki, do której warto zamontować to sprzęgiełko bez konieczności napełniania układu, co u mnie kosztuje ok 150 PLN, plus koszt sprzęgiełka plus ewentualne kolejne nabijanie układu, bo sprężarka nie zadziała więc może warto do razu kupić kompletną używkę?
Wiem że bez zobaczenia urządzeń cieżko wnioskować, ale może ktoś ma pomysł jak je sprawdzić? :food:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw lis 27, 2008 22:41

OK. Z tego co widac, to jest tam jeszcze pozostałość sprzęgiełka - na ośi ta część z trzema jakby dużymi nitami. Przypuszczam, że gościowi poprostu pękła ktoraś z blaszek spręzynujących i poprostu upierd..ł resztę dla spokoju :grin:
Jeżeli układ sie nie rozszczelnił to powinno być tam jeszcze choćby trochę gazu, więc teoretycznie jest OK. Tarczkę sprzęgiełka możesz wymienić/założyć bez wykręcania kompresora z samochodu. Jak toto zmontujesz to pojedź do speca od klimy i niech sprawdzi przed napełnieniem szczelność układ (chyba robi się to azotem), ew dopełni/dopuści gazu.

Looknij TU, i może Cię zaciekawić też TO i TU


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » czw lis 27, 2008 23:06

Amanda pisze: Looknij TU, i może Cię zaciekawić też TO i TU
Linki rewelacyjne, dzięki, :pub:
Rozumiem że samych tych blaszek nie wymienię tylko całe te sprzęgiełko muszę nowe wstawić?
A jak się ma sprawa testowania sprężarki? Bez sprzęgiełka i nabicia gazem nie ma szans? Mechanior jak sprawdzał układ to stwierdził że jest pusty
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 23:10 przez subt, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt lis 28, 2008 08:18

Nie, samych blaszek nie da rady - toto jest fabrycznie znitowane/zgrzane - trzeba całą tarczkę z piastą/mocowaniem.

Niestety bez sprzęgiełka i gazu raczej nic nie sprawdzisz :( .
Na teraz (bez sprzęgiełka) może Ci gościu nabić azotem i zobaczysz czy nie zejdzie np po kilku dniach.
Jak szczelność będzie OK to reszty dowiedz się dopiero gdy uruchomisz wszystko :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Jericho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 02:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jericho » ndz sty 04, 2009 15:33

Witam.
Pojawił sie taki problem, ze mimo wlaczenia klimy nie podaje zimnym powietrzem. Samodiagnoza wykazala wczesniej problemy z silniczkami V68 i V71 (Za mocne grzanie auta na 18C i w zwyz). Aktualnie walcze z V68, ktorym moge bez problemu sterowac z trybu diagnostycznego gr.11.
Do pazdziernika klima dzialala OK, w tej chwili po wylaczeniu trybu econ wentylatory chlodnic zalaczaja sie i po obrotomierzu widac chwilowe podwyzszenie obrotow silnika., czyli sprezarka jakby dzialala. Po paru minutach rurki od klimy nie robia sie tak zimne jak kiedys.

Gdzie szukac przyczyny??
Pozdrawiam!



zupełnie zielon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: zupełnie zielon » ndz sty 04, 2009 16:23

Sprężarka nie włącza się poniżej 5 stopni.



Jericho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 02:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jericho » pn sty 05, 2009 00:50

zupełnie zielon pisze:Sprężarka nie włącza się poniżej 5 stopni.
Jjeszcze w lisotpadzie temp byly wyzsze niz 5C.
Napisalem, ze
"w tej chwili po wylaczeniu trybu econ wentylatory chlodnic zalaczaja sie i po obrotomierzu widac chwilowe podwyzszenie obrotow silnika" wiec temp zwn w tym przypadku nie miala nic do znaczenia. A gdyby bylo tak jak piszesz to wentylator od klimy nie drgnalby raczej.

W trybie nawiewu na szybe zakres nie wlaczenie sie sprezarki jest nizszy - sprawdzono organoleptycznie.
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 00:51 przez Jericho, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomek- E-g
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 19:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Tomek- E-g » pn sty 05, 2009 11:53

Jericho pisze:
zupełnie zielon pisze:Sprężarka nie włącza się poniżej 5 stopni.
"w tej chwili po wylaczeniu trybu econ wentylatory chlodnic zalaczaja sie i po obrotomierzu widac chwilowe podwyzszenie obrotow silnika" quote]

no i prawidłowo - klima działa w pozycji AUTO i kiedy niema nic na wyświetlaczu, pozycja ECON to klima wyłączona.

a co do tematu - miałem taką samą sytuacje nie załączała sie sprężarka w climatroniku. pojechałem nabić gazu okazało sie ze mam na full. pojechałem do elektryka powiedział zebym zostawił auto i za 2 dni przyszedł ;-( oczywiscie nie zostawiłem bo nie wyobrazam sobie byc 2 dni bez auta , w drodze powrotnej od mechanika zajechałem do kolesia i sami doszlismy ze padł bezpiecznik w listwie na pokrywie akumulatora :-) i klima działa :-) strasznie jestem ciekaw co by mi wymyslił elektryk jak bym mu zostawił na 2 dni auto i ile by mnie skasował :-)



Jericho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 03, 2009 02:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jericho » wt sty 06, 2009 02:23

Tomek- E-g pisze:klima działa w pozycji AUTO i kiedy niema nic na wyświetlaczu, pozycja ECON to klima wyłączona
To wiedzialem zanim auto kupilem, bo wczesniej mialem Vectre B i bylo podobnie.

Jak klima dzialala to przy wylaczenia silnika bylo slychac charakterystyczny dzwiek syczenia wyrownywania cisnienia w ukladzie co jest ponoc normalne.
Aktualnie tego brak.

Czy moze byc tak, ze jak jest mala ilosc gazu nie wystarczajaca w ogole na minimalne schlodzenie, a zarazem tak duzo zeby sprezarka sie wlaczyla??? Jak by wogole go nie bylo to sprezarka sie nie powinna zalaczyc - uklad zabezpieczajacy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 168 gości