Problem z utrzymywaniem kierunku jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Midonn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 14:24
Lokalizacja: Głogów/Opole
Kontakt:

Problem z utrzymywaniem kierunku jazdy

Post autor: Midonn » pt lis 28, 2008 00:45

Witam, ostatnio przydarzył mi się pechowy wypadek. Na parkingu pojechałem kilka km/h za szybko i pod wpływem oblodzenia nawierzchni wylądowałem na krawężniku. Uderzyłem w krawężnik na lekko skręconych kołach, zadrapałem alufelgę. Skutkiem tego jest ściąganie auta w lewo, przekręcona kierownica w lewo, wogóle mam wrażenie podczas skrętów na nierównościach że auto nie jest stabilne. Poza tym czuć wibracje już przy niskich prędkościach.
Dodam że w czasie jazdy nic nie tłucze, nie skrzypi. Problemem jest tylko te ściąganie na bok i te wibracje. Co powinienem zrobić? Do kogo się udać? Ile będzie kosztować naprawa tego?


VW - DAS AUTO

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lis 28, 2008 00:56

Pewnie drążek kierowniczy się wygiął. Jedź do zakładu gdzie robią zbieżność i geometrię, tam Ci powiedzą co jest nie halo i co trzeba wymienić lub ewentualnie sami naprawią jeżeli będzie taka możliwość. U mnie wyprostowali drążek.



Awatar użytkownika
Beton-Wojtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beton-Wojtek » pt lis 28, 2008 01:05

dodam tylko o spr. felgi



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lis 28, 2008 02:04

Beton-Wojtek pisze:dodam tylko o spr. felgi
taaa, krzywa fela może powodowac drgania. Wcześniej napisałem tylko o ściąganiu...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt lis 28, 2008 11:50

z doświadczenia wiem, że przy uderzeniach w krawężniki na skręconych kolach padają :

1. Wahacz
2. Zwrotnica
3. Felga
4. Drążek kierowniczy (nie końcówka tylko sam drążek z magla się gnie)
5. Półośki i przeguby jeśli dzwon był solidny.

Sprawdzanie zaczałbym w takiej kolejności jak opisałem powyżej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 449 gości