Problem z rozładowującym się akumulatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maciassc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 24, 2007 15:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: maciassc » śr paź 22, 2008 01:05

hej,
w swoim golfiku wymieniłem licznik i nic to nie dało. Nadal występuje pobór prądu. Co więcej, już drugi akumulator wymieniłem w ciągu 1 roku, bo całkowicie padły. Wymiana na szczęście nastąpiła na gwarancji.
By zmierzyć prąd po przejażdzce czy Ci pobiera musisz się wpić w następujący sposób:
-trzymać dwie końcówki od miernika podłączone jedna do minusa akumulatora, druga do klemy.
- dopiero wtedy zdjąć klemę z akumulatora, tak by nie przerwać obiegu na mierniku. Czyli prąd będzie szedł z minusa akumulatora poprzez miernik na klemę minusa.
I tak sprawdzisz jaki masz rzeczywisty pobór.
Niestety z tego co słyszałem, jest to wina jakiegoś układu (komputera) i to nie tylko w golfach, bo także w polo i nawet w audi :(
Ale jeszcze sięzorientuję i napiszę.
Najlepiej odłączać akumulator jak nie jeżdziszdłużej niż 2 dni i będzie wszystko ok.
Bo wszyscy spece u których byłem mi nie pomogli.
Pozdrawiam i życzę powodzenia,
może Tobie uda się rozwiązać ten problem i podzielisz się z miłośniekiem MK4.



grzegorz2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:45
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: grzegorz2k » śr paź 22, 2008 19:07

Witam, jeśli jesteście pewni ,że to licznik to może lepiej pokombinować z podłączeniem bo pod stacyjkę po wyjęciu kluczyka zasilanie by zanikało.
Taka sugestia nie wiem czy słuszna.

[ Dodano: 22 Paź 2008 19:07 ]
Witam, jeśli jesteście pewni ,że to licznik to może lepiej pokombinować z podłączeniem go pod stacyjkę po wyjęciu kluczyka zasilanie by zanikało.
Taka sugestia nie wiem czy słuszna.


Grzegorz_Olsztyn

glajci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 18:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: glajci » ndz lis 16, 2008 23:16

jest to jakies rozwiazanie, przy czym w moim przypadku (mam zwykle zegary - bez FIS/MFA) oznaczalo by to kazdorazowe kasowanie zegara (w sumie do przezycia) nie mniej jednak wolalbym znalezc i usunac przyczyne

dzwonilem do ASO VW powiedzieli bagatela 250PLN za samo zdiagnozowanie przyczyny

tymczasem poki co chyba przez glupie 70mA naprawdopodobniej zarznalem 74Ah BOSCHa SILVERa (ktory przed tem bez zarzutow spisywal sie w astrze) - tragedia

poki co szukam czytam, ale nigdzie nic na ten temat

rozmowa z serwisem przez tel nie ma sensu ja im o problemie o oni ciagle w kolka jak mantra ze to radia, ktore jest na zupelnie innym bezp.

reasumujac dalej nic nowego w temacie ... a zima sie zbliza ...



glajci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 18:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: glajci » sob lis 22, 2008 17:09

witam ponownie

po krotkiej przerwie wrocilem do tematu i oto kilka najnowszych spostrzezen:

probowalem kilkukrotnie odtworzyc sytuacje w jakiej zostawiam samochod na noc czyli:
jade ok 30min zamykam samochod z kluczyka z ryglowaniem, zeby miec mozliwosc pomiaru pradu uprzednio zmostkowalem czujnik otwarcia przedniej maski (tak by po wylaczeniu silnika i zamknieciu samochodu otwarcie przedniej maski dla systemu nie mialo zadnego znaczenia), nastepnie nie zamykajac mechanicznie drzwi zamknalem sam zamek w drzwiach (od strony slupka) tak by zgasla czerwona lampa w drzwiach (czyli dla systemu oznacza to zamkniecie drzwi a dla mnie zostaje dostep do bezpiecznikow)
po wpieciu sie amperomierzem, bez rozlaczania obwodu bezposrednio pod akumulator, okazalo sie ze pobor pradu jest rzedu 80-90mA (oczywiscie w tym momencie centralny byl juz zamkniety z kluczyka), zostawilem amperomierz wpiety w obwod i od czasu do czasu patrzylem na pobor pradu, okazalo sie ze po 1h prad spada do znamionowych 10-20mA

odtwarzalem ta sytuacje kilku krotnie z ryglowaniem, bez ryglowania, bez zamykania centralnego i okazalo sie ze w kazdym przypadku pobor pradu rzedu 80-90mA wystepuje przez godzine, potem spada (jedyny wyjatek stanowi sytuacja kiedy nie zamykalem centralnego wowczas po godzinie prad spadal do 10-20mA, ale po otwarciu i zamknieciu drzwi znowu wzrastal do 80-90mA na kolejna godzine, ale tu UWAGA zamkniecie centralnego po godzinie powoduje natychmiastowy spadek pradu do 10-20mA, zwykle zamkniecie bez zamykania centralnego juz nie)

to moje obserwacje, teraz kilka pytan:

1. jezeli pobor pradu rzedu 80-90mA wystepuje tylko przez godzine, zakladajac kilka takich otwarc zamkniec drzwi, daje nam to kilka godzin dziennie, czy mozliwe jest zeby cos takiego powodowalo rozladowanie aku? (ciezko mi w to uwierzyc, nie mniej faktem jest ze 2 razy samochodu nie odpalilem z powodu padnietego aku - dodam ze ten sam aku mialem 2 m-ce temu w innym samochodzie i nie bylo z nim zadnego problemu)

2. moj samochod najprawdopodobniej nie ma alarmu fabrycznego w zwiazku z tym pytanie po co w samochodzie znajduje sie orginalny czujnik/krancowka otwarcia przedniej klapy (z tego co czytalem na forum, u mnie tez tak jest, na liczniku sygnalizowane jest tylko otwarcie drzwi x4 oraz tylniej klapy)? (ewentualnie prosze o wskazowki jak w 100% sprawdzic czy alarm fabryczny jest (Vagiem nie udalo mi sie polaczyc))

3. czy jest jakas funkcja modulu komfortu trwajaca przez 1h, np wylaczenie osw wnetrza po 1h w razie niezamkniecia drzwi (np podczas wykonywania jakis prac w samochodzie)?
sprawdzilem wszystkie lampki (schowek, osw bagaznika, osw lusterek w oslonach przeciwslonecznych itp i wydaje sie ze wszystko jest ok tzn wylaczaja sie po ich zamknieciu) w zwiazku z tym czy jest jeszcze cos na co moze "czekac" modul komfortu, cos co powoduje ze modul nie wylacza sie w normalnym trybie, od razu, moze ten czujnik otwarcia maski, choc aktualnie mam go calym czasem zwarty a mimo to przez 1h jest wiekszy pobor), czy w innych golfach IV tez tak jest z tym poborem przez 1h, a moze wyszla jakas seria z niedopracowanym softem, moze wystarczy cos w Vag'u w module komfortu zmienic, jakas wersje softu? (mam modul bez obslugi pilota, z jedna wtyczka 1C0 959 799), dodam jeszcze (co juz wczesniej w tym watku bylo podane) ze w czasie 1h kiedy pobierany jest prad rzedu 80-90mA, zresetowanie licznika (obwod 15) powoduje natychmiastowy spadek pradu do wartosci 10-20mA)

na koniec jeszcze jedna informacja, po zczytaniu Vagiem bledow okazalo sie ze byl blad jakis blad licznika, ktorego juz w ogole nie rozumiem - cos w stylu za slaba bateria kluczyka (dodam ze samochod nie ma pilotow, tylko centralny z zamka), najprawdopodobniej ten blad pojawil sie podaczas proby odpalenia silnika na rozladowanym aku, wowczas wszystko przygasalo, bo tuz po zakupie samochodu sprawdzenie bledow Vagiem niczego nie wykazalo



x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: x-fly » czw lis 27, 2008 04:53

sprawdz ładowanie akumulatora, odpal auto i zdejmij kleme, nie powinien zgasnąć ;)
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 04:54 przez x-fly, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 27, 2008 09:01

x-fly pisze:sprawdz ładowanie akumulatora, odpal auto i zdejmij kleme, nie powinien zgasnąć
kurcze, nie bredź. Nie wolno.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

glajci
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 18:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: glajci » czw lis 27, 2008 16:06

ładowanie w okolicach 14,2V przy obciazeniu wiec z tym akurat jest ok



x-fly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: x-fly » pt lis 28, 2008 00:38

paweł marek jak nie masz nic do napisania to wez sie do mnie nie odzywaj,
post nie dosc ze nie byl do ciebie to zobacz jak glajci odpisał i sie naucz szacunku


T2 1.3B chłodzony wodą z chłodnicą w obiegu i pompką wody z elektrozaworem
FMIC pod zderzakiem od Isuzu2.8
TMIC od Forda2.5
pompa wtr od Vento z elektrozaworem kąta wtrysku (planuję 10mm), agresywny pin, GOVmod 5.5mm
podgrzewany filtr paliwa
itd.. :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 240 gości