Gadom jeśli mnie pytasz to owszem - wiem.
Podstawowa to taka, że :prądnica "produkuje prąd stały, a alternator zmienny ( i dlatego w alternatorze są diody prostownicze). Druga równie ważna to wydajność. Alternator jest o wiele bardziej wydajny od prądnicy. Tzn. jesli alternator i prądnica są podobnej wielkości (waga) to alternator wytworzy o wiele więcej prądu
bodzio_j
akumulator do golfa II
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Masz racje że alternator jest wydajnioejszy. Żeby prądnica ładowała akumulator potrzebuje większych obrotów. Więc masz odpowiedź dlaczego w maluchach były niedoładowane akumulatory. Z tego co pamiętam (moge się mylić co do wartości) to prędkość samochodu na 4 biegu musiała być większa niż 60 km/h żeby zaczeło się ładowanie akumulatora. A w mieście i to szczególnie zimą było trudne do osiągnięcia. Więc czemu mieszasz do rozważań nad alternatorem ten nieszczęsny relikt przeszłości którego niemasz w golfie.
Gdyby prądnica ładowała akumulator już na wolnych obrotach to byłoby ok i jej moc wystarczyłaby na naładowanie akumulatora nawet o znacznej pojemności kwestia tylko czasu jaki byłby potrzebny do osiągnięcia stanu naładowania (warunek moc prądnicy musi być większa lub równa mocy odbiorczej, w tym prądu ładowania akumulatora) w przciwnym wypadku nigdy nie naładujesz źródła prądu. W golfie altrnator ma zapas mocy (oczywiście pod warunkiem że ktoś sobie niezrobił ogrzewania ze wzmacniaczy audio).
z czystym sumieniem moge ci polecić Centra Plus 50Ah, 2 lata gwarancji i cena około 180zł (u mnie), sam miałem juz ze dwie Centry i jedna mi służyła 6 lat a druga 5 lat - chyba niezły wynik co? Nie daj sie namówić na Boscha, jest drogi i nie jest wcale lepszy!jank pisze:mam pytanko... jakki jest naj... akumulator do vw golfa II 1.6 benzyna z LPG proszę o rade? Jaka pojemność jakiej firmy itp itd?
[quote="gadom"]Masz racje że alternator jest wydajnioejszy. Żeby prądnica ładowała akumulator potrzebuje większych obrotów. Więc masz odpowiedź dlaczego w maluchach były niedoładowane akumulatory. Z tego co pamiętam (moge się mylić co do wartości) to prędkość samochodu na 4 biegu musiała być większa niż 60 km/h żeby zaczeło się ładowanie akumulatora. A w mieście i to szczególnie zimą było trudne do osiągnięcia. Więc czemu mieszasz do rozważań nad alternatorem ten nieszczęsny relikt przeszłości którego
Miałem w malcu 50 Ah Centrę Plus wyjętą z poldka. Lato, zima, nigdy nie wymagała ładowania Sorki za dygresję na temat pf 126p, ale większość z nas od tego zaczynała.
Miałem w malcu 50 Ah Centrę Plus wyjętą z poldka. Lato, zima, nigdy nie wymagała ładowania Sorki za dygresję na temat pf 126p, ale większość z nas od tego zaczynała.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości