Licznik w TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Licznik w TDI
Witam,
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:22 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu może być problem, bo są różne odmiany liczników. Licznik który zakładasz musi być od tej wersji silnikowej, którą Ty posiadasz. Czasem na oborotomierzu napisane są jakieś cyferki, np: 3,0 2,75 2,25. Miałem identyczny problem, obrotomierz strasznie zaniżał wskazania (miałem napisane 3,0), zmieniłem na taki który ma 2,25 - obroty były ok. Ale kontrolki pokazywały głupoty. Rozebrałem więc licznik i oglądnąłem lutowania, okazało się że były popękane (bardzo często się zdarza jeśli licznik kupujesz np. na allegro), poprawiłem je i problem ustąpił.
Wkładałem dwa liczniki i objaw był identyczny. Także sam licznik wykluczam, no chyba ze jest inny ale
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu
Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu
Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 21:52 przez david90, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mój komp miał chwilę słabości ale już dobrze.
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma
).
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Jutro z rana miernik w dłoń i będę leciał po kablach.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 23:40 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak nie będzie ciągłości obwodu, to spróbuje na krótko od alternatora do 10 pinu w kostce pod ten zielony kabel - zobaczymy jaka będzie reakcja.
Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/img232/3096/wtyczkalicznikyo6.th.jpg)
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/images/thpix.gif)
Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm
Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.
Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/img232/3096/wtyczkalicznikyo6.th.jpg)
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/images/thpix.gif)
Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm
Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 15:22 przez david90, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości