Licznik w TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Licznik w TDI

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 17:11

Witam,
kupiłem licznik do swojego TDI z obrotomierzem, załozyłem i nie działa obrotomierz oraz mruga kontrolka oleju. Wkładałem inny licznik z obrotomierzem i ten sam objaw.
Przy wciśnięciu pedału do spodu obrotomierz podnosi sie o jakies 100 obrotów/min.
Sprawdziłem kostke na alternatorze i tą niebieską pod rurą IC. Dalej to samo.
Padniety będzie czujnik obrotów?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:22 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lis 24, 2008 20:47

Na alternator muszą dochodzić dwa kabelki a do tyłu licznika, pin kostki - 10 zielony kabelek. Można sprawdzić ciągłość tego kabla od kostki licznika do kostki alternatora, po zdjęciu kostek z urządzeń oczywiście (by nie wprowadzić zakłóceń przy ewentualnym nie odpięciu kostek).



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 24, 2008 21:45

Tu może być problem, bo są różne odmiany liczników. Licznik który zakładasz musi być od tej wersji silnikowej, którą Ty posiadasz. Czasem na oborotomierzu napisane są jakieś cyferki, np: 3,0 2,75 2,25. Miałem identyczny problem, obrotomierz strasznie zaniżał wskazania (miałem napisane 3,0), zmieniłem na taki który ma 2,25 - obroty były ok. Ale kontrolki pokazywały głupoty. Rozebrałem więc licznik i oglądnąłem lutowania, okazało się że były popękane (bardzo często się zdarza jeśli licznik kupujesz np. na allegro), poprawiłem je i problem ustąpił.



david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 21:50

Wkładałem dwa liczniki i objaw był identyczny. Także sam licznik wykluczam, no chyba ze jest inny ale
stary licznik miał nr 1H6 919 033 BL tyle ze ten jest VDO [zegarek analogowy]
a ten który mam teraz ma nr: 1H6 919 033 BD Motometer [obrotomierz]
Posłucham sie kolegi i jutro sprawdzę ciagłość obwodu

Aha, który przewód w kostce na alternatorze jest sygnałem od obrotomierza? Pierwszy patrząc od przodu maski czy drugi ?
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 21:52 przez david90, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Naprawa telefonów komórkowych, odblokowywanie nawigacji.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 24, 2008 22:06

tak, tylko u mnie numer częsci też się zgadzał. Ale sprawdź też tą kostke, i czy konektor kabelka który idzie od alternatora nie jest luźny.



david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 22:15

Kostki sprawdzałem. Styk musi być! Interesuje mnie ta ciągłość obwodu skoro przy wdepnięciu w spód pedału gazu obrotomierz wychyla sie o 100 obrotów. A jak włącze cyfrowy obrotomierz z ukrytych funkcji licznika to pokazuje prawidłowo. 550 mi pokazało przy pełnym gazie czyli pełny zakres obrotów.


Obrazek
Naprawa telefonów komórkowych, odblokowywanie nawigacji.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 24, 2008 22:41

Uwierz mi że ja też to przerabiałem i wiem co mówie :jezor:



david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 23:05

Jutro sprawdzę czy jest przejście przez obwód i będę miał jeszcze jeden licznik od identycznego Golfa jak mój to przetestuje jeszcze i napisze co i jak.


Obrazek
Naprawa telefonów komórkowych, odblokowywanie nawigacji.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lis 24, 2008 23:20

Mój komp miał chwilę słabości ale już dobrze.
Zapomniałem dodać, że w Dieslach mruganie kontrolki oleju przy padniętym obrotku to jednoznacznie brak lub przerwa w kablu od licznika właśnie, poprzez skrzynkę bezpieczników (stąd pytania o ciągłość), aż do altera! najczęściej jest to korozja na altku, ale tu może w ogóle nie być któregoś odcinka.
I jeszcze jedno: w benzynkach jest na altku jeden kabel (ładowanie) a Dieslach - dwa (ładowanie i obrotomierz bo cewki zapłonowej nie ma :grin: ).



david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 23:37

Jutro z rana miernik w dłoń i będę leciał po kablach.
A może tak być, że nie mam podciągnięte do licznika fabrycznie instalacji od altera?
Na alternatorze jest kostka z dwoma kablami, potem to idzie do niebieskiej kostki która jest pod rurą od IC a potem to gdzieś w piz*u w czarnej rurze.
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 23:40 przez david90, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Naprawa telefonów komórkowych, odblokowywanie nawigacji.

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn lis 24, 2008 23:41

Może też być tak, że któryś kabel poprostu zgnił od soli, i ma bardzo duży opór. Z tąd zaniżanie obrotów.



david90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 19:41
Lokalizacja: Krosno

Post autor: david90 » pn lis 24, 2008 23:43

Jak nie będzie ciągłości obwodu, to spróbuje na krótko od alternatora do 10 pinu w kostce pod ten zielony kabel - zobaczymy jaka będzie reakcja.


Witam,
pobadałem ciągłość obwodu.
Od alternatora z wtyczki dojście do licznika jest tylko na pin 4 od lewej w dolnym rzędzie.
Załączam poglądowe zdjęcie.
Czy to jest pin odpowiadający za obrotomierz?
ObrazekObrazek

Aha, rezystancja obwodu to 5.6 kOhm

Już wiem gdzie jest pies pogrzebany.
Zakładałem licznik TRW od kumpla co ma golfika w TDIku i śmiga obrotomierz.
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 15:22 przez david90, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek
Naprawa telefonów komórkowych, odblokowywanie nawigacji.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości