problemy z obrotami silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kali86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 20:17
Lokalizacja: Stalowa Wola

problemy z obrotami silnika

Post autor: kali86 » ndz lis 23, 2008 22:21

witam
Mam problem silnik nie pracuje rowno na biegu jalowym na benzynie Na gazie jest lepiej gdyz obroty podnosze i jest rowniejsza praca. Podczas jazdy gdy nacisne na sprzeglo obroty silnika spadaja ponizej normy i po chwili podnosza sie do ok 8 tys czasem silnik zgasnie choc rzadko. Te objawy sa na benzynie i na gazie. obroty opadaja nie rownomiernie, na gazie jest to widoczne. Wymienilem swiece, przewody, kopułke, palec, cewke kilka miesiecy wczesniej czujnik Halla. Zastanawiam sie nad silnikiem krokowym poniewaz po wyciagnieciu z niego wtyki na wlaczonym silniku nie ma reakcji silnik nadal pracuje. Prosze o pomoc!
Golf III 1.6 kat

Dziekuje z góry!



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn lis 24, 2008 08:43

po odpaleniu zimnego silnika jakie masz obroty? to może być wina silniczka krokowego ale powinieneś sprawdzić tez rozrząd i zapłon, przygasanie po puszczeniu gazu to może być efekt łapania lewego powietrza


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn lis 24, 2008 10:52

sprawdz czy po resecie kompa (odlaczeniu klem od aku i ponownej "adaptacji") niebedzie lepiej.


kiedys cos grzebalemprzy silniku i zapomnialem podlaczyc kable od krokowca - przejechalem ok 50km i nie bylo zadnego problemu


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » pn lis 24, 2008 12:40

kali86[/bpo wyciagnięciu wtyczki z krokowca silnik zawsze bedzie pracował i nie zgasnie a jak odpiales to pracował w miare równo ? sprawdż jeszcze czujnik temp silnika jak go odłaczysz to powiniennes zauwazyc delikatny wzrost obrotów a pózniej powrót do normy jesli nie bedzie zadnej reakcji czujnik do wymianyto ten 4 pinowy a górnym weżu chłodnicy


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

kali86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 20:17
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kali86 » pn lis 24, 2008 18:42

po wlaczeniu zimnego silnika obroty ustawiaja sie na ok 10 tys obr a pozniej gdy zlapie temp powoli opadaja i zatrzymuja sie na ok 8 tys



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn lis 24, 2008 18:56

w takim razie przepustnica do czyszczenia i musisz poszukać lewego powietrza, powinno sie tez sprawdzić czujnik położenia przepustnicy TPS i w razie coś ustawić go (znajdziesz na forum pod "TPS", ja miałem podobne objawy jak silnik dostawał zimne powietrze gdy ściągnąłem zwężkę w obudowie filtra powietrza


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kali86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 20:17
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kali86 » pn lis 24, 2008 19:40

a powiedz jesli silnik nie pracuje rowno mozna powiedziec jak stary diesiel na wolnych obrotach i tylko na wolnych, jak jedzie auto jest ok i pracuje normalnie tylko te obroty opadaja gdy naciskam sprzeglo

[ Dodano: 24 Lis 2008 19:33 ]
a odnosnie silika krokowego po jego odlaczeniu obroty troche sie zmoienily tak jakby zaczal plynniej pracowac
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 20:26 przez kali86, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt lis 25, 2008 12:33

te silniki mają taką kulturę pracy, a co do silnika krokowego to on reguluje obroty na biegu jałowym, a skoro odłączenie daje poprawę to szukaj lewego powietrza i sprawdź to co napisałem na początku


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

iceman22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob maja 05, 2007 13:10
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: problemy z obrotami silnika

Post autor: iceman22 » wt lis 25, 2008 13:27

kali86 pisze:witam
Mam problem silnik nie pracuje rowno na biegu jalowym na benzynie Na gazie jest lepiej gdyz obroty podnosze i jest rowniejsza praca. Podczas jazdy gdy nacisne na sprzeglo obroty silnika spadaja ponizej normy i po chwili podnosza sie do ok 8 tys czasem silnik zgasnie choc rzadko. Te objawy sa na benzynie i na gazie. obroty opadaja nie rownomiernie, na gazie jest to widoczne. Wymienilem swiece, przewody, kopułke, palec, cewke kilka miesiecy wczesniej czujnik Halla. Zastanawiam sie nad silnikiem krokowym poniewaz po wyciagnieciu z niego wtyki na wlaczonym silniku nie ma reakcji silnik nadal pracuje. Prosze o pomoc!
Golf III 1.6 kat

Dziekuje z góry!
Podpinam sie pod temat bo mam podobne obajwy z tym ,ze u mnie tylko benzyna Ponad to co kolega wyżej wyeliminowałem lewe powietrze ,które gdzies dostawało się koło uszczelki przy wtrysku i zostala wymieniona(uszczelka) a oprocz tego jestem po wymianie swiec przewodow palca kopulki lecz bez czujnika Halla
Czy za tego typu rzeczy moze byc odpowiedzialny czujnik Halla ?tzw falujace obroty?
U mnie widoczny objaw jest taki ze po dluzszej trasie przy wysokich obrotach nie chca one plynnie spadac tylko jak np wysprzeglam dalej silnik ma wysokie obroty dopiero po prokrotnym dodaniu gazu obroty spadaja
Z gory dzieki za informacje
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 13:28 przez iceman22, łącznie zmieniany 1 raz.


Ice

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » wt lis 25, 2008 14:03

wydaje mi sie ze mozze to byc wina zużytego krokowca...


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

kali86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 20:17
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kali86 » wt lis 25, 2008 19:17

T.O.B.I mozesz podac mi dane diagnostyczne odnosnie tych trzech punktow? bede wdzieczny podaje maila: kali86@vp.pl


1. Silnik krokowy
2. Czujnik temperatury (niebieski)
3. Ustawienie TPS (czujnik położenia przepustnicy)

Dzieki z gory!



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 26, 2008 10:20

kali86, z którego roku masz auto jaki kod silnika? ten niebieski czujnik mi tu coś podpada, chyba powinieneś mieć żółty, o ustawieniu TPSu znajdziesz na forum kolega Homsky to dokładnie opisał, rezystancja na nim powinna sie zmieniać płynnie, jeżeli TPS jest sprawny to na włączonym zapłonie i nie uruchomionym silniku ruszenie przepustnica powinno powodować jego prace (wysuwanie sie i wsuwaniu), tu masz temat i wartości czujnika temp http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200429


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości