ubyło płynu .. czy to uszczelka ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ubyło płynu .. czy to uszczelka ?
Witajcie od jakiegos czasu obserwuje dziwne zachowanie auta... opisze po krotce może mi pomozecie, albo chociaz napiszecie co to moze być ..
no wiec zauwazylem ze ubyło mi plynu chłodniczego :/ i to sporo bo mam poniżej minimum do tego mam wyciek kolo świecy :/ chyba olej cieknie po trochu :/ do tego mam jakieś cykanie po zapaleniu auta przez jakies 5 sekund .. ( cyknie tak z 3 razy i ustaje - na zimnym silniku) załaczam fotke podglądową..
w kóku zaznaczyłem skad dochodzi to cykanie i w ktorym miejscu jest wyciek ... a i dodam ze ostatnio nawet bylo tak ze po zapaleniu obroty wzrosly na 1200 i juz nie chciały spaść znaczy wzrosly i jak wrzucilem na luz to spadly i po chwili wzrosły .. ale jakos juz sie uspokoilo z tym :/
i do tego wszystkiego auto jest jakes zamulone do 3 tys. obrowtow ;/ objeżdzaja mnie punta 1.2 nawet gdy mam gaz do dechy ;/ na drugim biegu najbardziej odczuwalne :/ jak sie wrzuci juz 3 to jakos idzie ....
czy nie poszla mi czasem uszczelka pod głowicą? i na co wskazuja waszym zdaniem moje obserwacje .. ?
każda sugestia i rada mile widziana.
dzieki za pomoc i pozdrawiam <Marcin>
no wiec zauwazylem ze ubyło mi plynu chłodniczego :/ i to sporo bo mam poniżej minimum do tego mam wyciek kolo świecy :/ chyba olej cieknie po trochu :/ do tego mam jakieś cykanie po zapaleniu auta przez jakies 5 sekund .. ( cyknie tak z 3 razy i ustaje - na zimnym silniku) załaczam fotke podglądową..
w kóku zaznaczyłem skad dochodzi to cykanie i w ktorym miejscu jest wyciek ... a i dodam ze ostatnio nawet bylo tak ze po zapaleniu obroty wzrosly na 1200 i juz nie chciały spaść znaczy wzrosly i jak wrzucilem na luz to spadly i po chwili wzrosły .. ale jakos juz sie uspokoilo z tym :/
i do tego wszystkiego auto jest jakes zamulone do 3 tys. obrowtow ;/ objeżdzaja mnie punta 1.2 nawet gdy mam gaz do dechy ;/ na drugim biegu najbardziej odczuwalne :/ jak sie wrzuci juz 3 to jakos idzie ....
czy nie poszla mi czasem uszczelka pod głowicą? i na co wskazuja waszym zdaniem moje obserwacje .. ?
każda sugestia i rada mile widziana.
dzieki za pomoc i pozdrawiam <Marcin>
--to normalny objaw hydrauliczne sterowanie luzem zaworówlambert86 pisze: do tego mam jakieś cykanie po zapaleniu auta przez jakies 5 sekund
cykanie ustaje kiedy pompa wytworzy odpowiednie ciśnienie !
--ogólnie sprawdz podstwaę wtrysku i połaczenia dolotu powietrza czy nie ssie gdzieś lewego
proponuję sprawdzić czujnik temperatury ten w głowicy na króccu
na zimnym silniku odłacz go i napisz co zaobserwowałes
sprawdz kolor - stan oleju
sprawdz połaczenia przewodów układu chłodzenia
dziejo, sorki ze tak poźno, mialem klopot z internetem ;/ odnośnie tego cykania, no wlasnie niepokoi mnie to bo wczesniej tego nie byo, tzn. nie bylo słychac jak jak cyka :/
co do polaczeń przewodow chłodzenia to nie mam zadnych wyciekow ani nic :/
a z ta podstawą wtrysku to o co dokladnie chodzi ? bo nie zabardzo siedze w temacie <lol>
dzis sprawdze ten olej jaki ma kolor i zobacze tez kolor plynu chłodniczego .. i jeszcze na zapalonym silniku odepne ta wtyczke od czujnika temperatury i zobacze czy cos sie zmeini ..
co do polaczeń przewodow chłodzenia to nie mam zadnych wyciekow ani nic :/
a z ta podstawą wtrysku to o co dokladnie chodzi ? bo nie zabardzo siedze w temacie <lol>
dzis sprawdze ten olej jaki ma kolor i zobacze tez kolor plynu chłodniczego .. i jeszcze na zapalonym silniku odepne ta wtyczke od czujnika temperatury i zobacze czy cos sie zmeini ..
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
podstawa wtrysku łączy Ci wtrysk (to co Ci wtryskuje paliwo w kolektor dolotowy) z kolektorem dolotowym. Często lubi sie przerywać z biegiem czasu i może zasysać tamtędy "lewe" powietrze i to prawdopodobnie przez nią masz takie obroty i zamulony jest. A tak z Ciekawości zapytam, podnosi Ci sie poziom płynu gdy zapalisz silnik?? Ogrzewanie Ci działa? I jaki masz kolor spalin?? Biały (szary dym) ??lambert86 pisze:a z ta podstawą wtrysku to o co dokladnie chodzi ? bo nie zabardzo siedze w temacie <lol>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Witam. Podepnę się pod temat.
Ja mam identyczny problem. Ale opiszę jeszcze kilka moich spostrzeżeń. Z rana żeby ruszyć w miarę normalnie muszę poczekać chwilę aż się zagrzeje. Inaczej sie zaraz dławi ni tak jakby zaczyna chodzić nie na wszystkich cylindrach. oprócz tego Czuć czasem paliwo przy odpalaniu. Obroty wskakują na 2000 i po jakimś tam czasie się wyrównują. Czasem jest tak podczas jazdy. Też jest zamulony i mnie objeżdżają inne auta Ale wczoraj podczas odpalania objaw był taki, że zaczęło strasznie telepać samochodem, tak jakby nie chodził na wszystkie gary i obroty były strasznie niskie. No i pochodzil tak z minutę i padł. Do dzisiejszego dnia nie mogę go odpalić Zzuważyłem wczoraj, że ubył mi płyn ze zbiorniczka. Ostatnio dolewałem troche. Ale dolałem z pół litra i znów był pewłny. Auto nie kopci na siwo ani na biało. Oleju nie brał. Jeśli ktoś zna co to sąza objawy i jak je naprawić to proszę o jakieś wskazówki. Z góry dzieki.
Ja mam identyczny problem. Ale opiszę jeszcze kilka moich spostrzeżeń. Z rana żeby ruszyć w miarę normalnie muszę poczekać chwilę aż się zagrzeje. Inaczej sie zaraz dławi ni tak jakby zaczyna chodzić nie na wszystkich cylindrach. oprócz tego Czuć czasem paliwo przy odpalaniu. Obroty wskakują na 2000 i po jakimś tam czasie się wyrównują. Czasem jest tak podczas jazdy. Też jest zamulony i mnie objeżdżają inne auta Ale wczoraj podczas odpalania objaw był taki, że zaczęło strasznie telepać samochodem, tak jakby nie chodził na wszystkie gary i obroty były strasznie niskie. No i pochodzil tak z minutę i padł. Do dzisiejszego dnia nie mogę go odpalić Zzuważyłem wczoraj, że ubył mi płyn ze zbiorniczka. Ostatnio dolewałem troche. Ale dolałem z pół litra i znów był pewłny. Auto nie kopci na siwo ani na biało. Oleju nie brał. Jeśli ktoś zna co to sąza objawy i jak je naprawić to proszę o jakieś wskazówki. Z góry dzieki.
[img]http://img15.imageshack.us/img15/5035/firebj.jpg[/img]
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: ubyło płynu .. czy to uszczelka ?
co do ubytku płynu to sprawdź czy pod dywanikami sucho
u mnie ciekła nagrzewnica i tez ubyło płynu!
i tak jak wyżej piszą posprawdzaj połączenia węży od całego układu te zacisko-opaski może już poszczają jak sie wytworzy temperatura i ciśnieni!
lub pompa wody pomału sie kończy, w poprzednim aucie najpierw z pompy mi kapało a w trakcie powrotu do domu wyrzuciło cały płyn przez taki jakis otworek !!
lub najgorszy scenariusz uszczelka pod głowica!
u mnie ciekła nagrzewnica i tez ubyło płynu!
i tak jak wyżej piszą posprawdzaj połączenia węży od całego układu te zacisko-opaski może już poszczają jak sie wytworzy temperatura i ciśnieni!
lub pompa wody pomału sie kończy, w poprzednim aucie najpierw z pompy mi kapało a w trakcie powrotu do domu wyrzuciło cały płyn przez taki jakis otworek !!
lub najgorszy scenariusz uszczelka pod głowica!
rysiektr, sorki ze tak późno :/ a co do tego plynu to wygląda to mniej wiecej tak ... mialem go tak okolo minimum a teraz zrobilo go tak malo ze jest ledwo widoczny przez zbiorniczek :/ jak odpale auto do plyn sie podniesie ale nieznaczne .. na ciepłym jest go troszke wiecej niz na zimnym .. a o co chodzi z tym ?
i teraz tak pomyslalem ze kupie 5L petrygo ( nie wiem jaki mam teraz) wymienie ten caly płyn - i zobaczymy co bedzie sie dzialo .. bo przynajmniej bede wiedzial jaki mam dolac :p bo teraz jest lipa :/ i powiem mechanikowi co mi to bedzie robil zeby posprawdzal mi te rzeczy co napisaliście ... a i przy okazji jeszcze świece zmienie .. a i jeszcze co do tego kopcenia na bialo z rana .. kopcic to kopci kazdy tylko o to chodzi ze jak jest zimno to wtedy moj kopci jak smao i widac gołym okiem ze zabardzo i wlasnei przy niskich temperaturach mi tego plynu ubywa :/ jutro bede wczesniej z uczelni to sprawdze olej czy cos sie tam nie dzieje i pobiore probke plynu jak mi sie uda zeby zobaczyc czy nie ma tam oleju ..
a i jeszcze pytales cyz dzial mi ogrzewanie - tak dziala i to nawet dobrze bo aż gorace powietrze leci jak sie nagrzeje silnik .. trwa to tak z 3-5 km (gdy jest zimno) a dym jest biały taki jak leci przy zdrowym aucie :p jak jest zimno tylko leci go duzoo wiecej ! moze uda mi sie filmik zrobic jak kopci to lukniecie ..
i jeszcze dodam na zimnym jak zapale to czuc takie leciutkie drganie auta odczuwalne na kierownicy ..
a powiedzcie mi jak nie ma nic w oleju ani nie ma oleju w zbiorniczku to co mu jest ??? gdzie ten plyn się traci ??
i teraz tak pomyslalem ze kupie 5L petrygo ( nie wiem jaki mam teraz) wymienie ten caly płyn - i zobaczymy co bedzie sie dzialo .. bo przynajmniej bede wiedzial jaki mam dolac :p bo teraz jest lipa :/ i powiem mechanikowi co mi to bedzie robil zeby posprawdzal mi te rzeczy co napisaliście ... a i przy okazji jeszcze świece zmienie .. a i jeszcze co do tego kopcenia na bialo z rana .. kopcic to kopci kazdy tylko o to chodzi ze jak jest zimno to wtedy moj kopci jak smao i widac gołym okiem ze zabardzo i wlasnei przy niskich temperaturach mi tego plynu ubywa :/ jutro bede wczesniej z uczelni to sprawdze olej czy cos sie tam nie dzieje i pobiore probke plynu jak mi sie uda zeby zobaczyc czy nie ma tam oleju ..
a i jeszcze pytales cyz dzial mi ogrzewanie - tak dziala i to nawet dobrze bo aż gorace powietrze leci jak sie nagrzeje silnik .. trwa to tak z 3-5 km (gdy jest zimno) a dym jest biały taki jak leci przy zdrowym aucie :p jak jest zimno tylko leci go duzoo wiecej ! moze uda mi sie filmik zrobic jak kopci to lukniecie ..
i jeszcze dodam na zimnym jak zapale to czuc takie leciutkie drganie auta odczuwalne na kierownicy ..
a powiedzcie mi jak nie ma nic w oleju ani nie ma oleju w zbiorniczku to co mu jest ??? gdzie ten plyn się traci ??
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 19:46 przez lambert86, łącznie zmieniany 3 razy.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
na zimnym lub jak jest zimno to kazde auto kopci na bialo i to normalne....gorzej jeśli na gorącym kopcilby na biało...wtedy to uszczelka...lambert86 pisze:a dym jest biały taki jak leci przy zdrowym aucie :p jak jest zimno tylko leci go duzoo wiecej ! moze uda mi sie filmik zrobic jak kopci to lukniecie ..
jesli nie ma go w oleju i nigdzie nie wycieka to nie wiemlambert86 pisze:powiedzcie mi jak nie ma nic w oleju ani nie ma oleju w zbiorniczku to co mu jest ??? gdzie ten plyn się traci ??
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 11:33 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
u mnie tez zaje***cie kopci widac jak jest zimno. cykanie tez mam jak odpalam czasem pocyka i przestaje ale podczas jazdy to mam czesto, najczesciej kiedy bieg jest nieadekwatny do obrotow np mam trojke a obroty sa na 15 wtedy cyka az dojdzie do ponad 20, i tak w zasadzie na jedynce,dwojce i trojce, keidys przy okazji zapytalem mechanika i poweidzial ze to zaplon, ze costam trzeab zrobic z zaplonem, na forum wyczytalem ze jak duzo dymi to tez moze byc zaplon
[ Dodano: 09 Gru 2008 12:22 ]
jeszcze sobie sprawdz wszystkie przewody moze masz gdzies wyciek. kiedys myslalem ze mam wyciek z nagrzewnicy a byla mala dziurka w przewodzie za silnikiem i dopiero jak konkretnie zaczal ucikac plyn to zauwazylem. teraz caly czas trzyma poziom
[ Dodano: 09 Gru 2008 12:22 ]
jeszcze sobie sprawdz wszystkie przewody moze masz gdzies wyciek. kiedys myslalem ze mam wyciek z nagrzewnicy a byla mala dziurka w przewodzie za silnikiem i dopiero jak konkretnie zaczal ucikac plyn to zauwazylem. teraz caly czas trzyma poziom
to i ja sie podepne.
osttanio zauwazylem , ze ubylo mi plynu w zbiorniczku oraz ze kopci zarowno na zimnym jak i na cieplym... w samochodzie sucho, nagrzewa sie normalnie; czasami jak odpale to troszke trzesie buda i slychac ja ksilnik nierowno placuje (jak by przerywalo), ale po przelaczeniu na plg jest znacznie lepiej, wiec topewnie nie to.
jakie sa jeszcze objawy przerwanej uszczelki pod glowica ?
ps. istnieje faq/temat z fotkami... dot. wymiany uszczelki pod glowica ? (szukajka nic takiego nie znalazla)
[ Dodano: 09 Gru 2008 13:39 ]
Ps. w ktorym miejscu w 1,6 ABU znajduje sie pompa wody ?
osttanio zauwazylem , ze ubylo mi plynu w zbiorniczku oraz ze kopci zarowno na zimnym jak i na cieplym... w samochodzie sucho, nagrzewa sie normalnie; czasami jak odpale to troszke trzesie buda i slychac ja ksilnik nierowno placuje (jak by przerywalo), ale po przelaczeniu na plg jest znacznie lepiej, wiec topewnie nie to.
jakie sa jeszcze objawy przerwanej uszczelki pod glowica ?
ps. istnieje faq/temat z fotkami... dot. wymiany uszczelki pod glowica ? (szukajka nic takiego nie znalazla)
[ Dodano: 09 Gru 2008 13:39 ]
Ps. w ktorym miejscu w 1,6 ABU znajduje sie pompa wody ?
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
to by kopcil na bialo jak nie wiem co na cieplym silniku i w zbiorniczku nic by nie byloSzosownik pisze:a ja wiem
płyn dostaję się do spalania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
lambert86 pisze:rysiektr[/b gdzie ten plyn się traci ??
Mi też uciekał płyn chłodniczy i powodem tego był Kruciec łączący się z blokiem silnika i gumowym wężem od chłodnicy ( ten co ma czujniki temperatury ) Jak go odkręciłem to były bardzo małe pęknięcia i tamtędy wydostawał się płyn. Dodam, że uciekało go sporo. Po wymianie jest już tak jak powinno być.
Druga rzecz to co do tych obrotów to też miałem problem. Obroty były po odpaleniu silnika 2000 - 2500. Przyczyną tego był czujnik temperatury ( niebieski ) Teraz jest wszystko tak jak powinno być
[img]http://img15.imageshack.us/img15/5035/firebj.jpg[/img]
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
VW Golf Mk. 2 FIRE & ICE - obecnie
Seat Ibiza 2.0 GTI
VW Golf Mk. 2 "White"
Moje Mk. 2 F&I
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206351
dobra chłopaki a co powiecie na to .. posprawdzałem co pisaliscie w całym wątku ..
plyn chłodniczy jest koloru żółtego (takie żółty przeźroczysty) nie ma w nim żadnych zanieczyszczeń ..
stan oleju hmm moze uleglzmianie tzn. moze go ciutke ubylo ale nie duzo.. ale mozliwe ze nic nie ubylo bo auto stoji tak lekko z gorki .. wiec to moze przez to .. za to olej ma kolor taki ciemny brązowy ...
i jeszcze mam pytanie do tego wszystkiego powiedzcie mi bo jeden kolega pisal zeby na zimnym odpalic bez podpietego czujnika temperatury na krućcu .. i po odpięciu co niby ma się dziać ?? bo odplalilem to w sumie cyba nic sie nie zmienilo .. no może obroty minimalnie wzrosly i zaczely falować ale tak malutko ... ale z nim tez tak faluja troszeczke tak +- 1-2mm.
i pytanie ostatnie czy ten czujnik może mieć cos wspolnego z tym ubywaniem plynu ?
plyn chłodniczy jest koloru żółtego (takie żółty przeźroczysty) nie ma w nim żadnych zanieczyszczeń ..
stan oleju hmm moze uleglzmianie tzn. moze go ciutke ubylo ale nie duzo.. ale mozliwe ze nic nie ubylo bo auto stoji tak lekko z gorki .. wiec to moze przez to .. za to olej ma kolor taki ciemny brązowy ...
i jeszcze mam pytanie do tego wszystkiego powiedzcie mi bo jeden kolega pisal zeby na zimnym odpalic bez podpietego czujnika temperatury na krućcu .. i po odpięciu co niby ma się dziać ?? bo odplalilem to w sumie cyba nic sie nie zmienilo .. no może obroty minimalnie wzrosly i zaczely falować ale tak malutko ... ale z nim tez tak faluja troszeczke tak +- 1-2mm.
i pytanie ostatnie czy ten czujnik może mieć cos wspolnego z tym ubywaniem plynu ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 339 gości