płyn chłodzący momentalnie wycieka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

płyn chłodzący momentalnie wycieka

Post autor: szsz01 » pt lis 25, 2005 21:10

Mam taki problem ze zbiornikiem wyrównawczym: gdy płyn chłodzący osiąga środek skali czyli ok. 90 stopni momentalnie wylewa się przez taki otwór z boku zbiornika wyrównaczego. Ten otwór to zapewne jakiś zawór ciśnieniowy, ale nie wiem... Stało się to zupełnie nagle i co wleję wodę i ujadę kawałek na tyle, żeby się trochę zagrzał to ta woda "ulata" w ilości ok. 2.5 litra, czy problem ogranicza się do wymiany tego zbiornika wyrównaczego czy mogą być jakieś inne niespodzianki?
Przy okazji: ponieważ w układzie mam wode, czy każdy mrozik grozi uszkodzeniem chlodnicy?
--
szsz



syncrog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 10:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: syncrog » pt lis 25, 2005 21:16

Obyś nie miał walniętej uszczelki pod głowicą



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 21:19

jak złapie mróz to wode może zamrozić w bloku silnika i w skrajnych przypadkach pekjnąć moze blok silnika. lepiej zapłacić pare złotych i kupić borygo czy coś takiego.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt lis 25, 2005 21:22

każdy mrozik może rozwalić chłodnicę a nowa troszkę kosztuje, nawet resztki wody w chłodnicy mogą przyczynić sie do jej rozmrożenia



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » pt lis 25, 2005 21:34

uszczelka pod głowicą? a jakie są objawy?



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » pt lis 25, 2005 21:44

moze płyn zagotowac i wylać przez zbiorniczek wyrównawczy,no i na pewno kopci na biało,i smierdzi trohce:) najlepiej sprawedzić na warsztacie gdzie temp jest w granicach co najmniej 10st.C jeśli paruje na biało to znaczy że uszczelka pod głowicą przegrzana.a jak wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy to jatak miałem jak głowice pokrzywiłem od zagotowania silnika :)

na początek sprawdźczy masz drożny układ chłodenia czy sie nie zatkał przypadkiem gdzieć. i potem bedzie sie dalej myśleć:)


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » pt lis 25, 2005 21:45

obstawiam uszczelke pod glowica - po przjechaniu ok 10km masz twarde weze od chlodnicy, wyrzuca plyn przez zbiorniczek wyrownawczy, i na odkrecoym zbiorniczku jak przegazujesz go to powinny pojsc babelki powietrza


kto szybko jedzie tego wolno niosa

syncrog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 10:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: syncrog » pt lis 25, 2005 21:45

właśnie m.in takie jak opisujesz, pojawia się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i przez to płyn zostaje wyrzucany na zewnątrz. Ale może od początku czy nalewasz płynu zgodnie z zalecanym poziomem a mianowicie pomiędzy kreskami min i max?



Awatar użytkownika
malyxxc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:42
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: malyxxc » pt lis 25, 2005 21:55

Raczej to uszczelka pod głowicą, ale sprawdź jeszcze czy chłodnica jest ciepła jeśli nie może to być termostat który się zaqwiesił.



syncrog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 10:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: syncrog » pt lis 25, 2005 22:29

co ma termostat do tematu, jak by się przycinał to najwyżej by się silnik przegrzewał w co też wątpię bo włączały by się wentylatory drogi kolego malyxxc



greg

Post autor: greg » pt lis 25, 2005 22:45

załóżmy że Cu się to dzieje przy 90stopniach to może termmostat się nie otwiera?? i dlatego wywala ciśnienie przez zbiorniczek - ja miałem podobnie po wymianie termostatu nannowy - pekały węże - pomogła "regulacja" młotkiem - w starym poszła uszczeleczka, a nowy się nie chciał otwierać



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » pt lis 25, 2005 23:19

tej wersji z nieotwierajacym sie termostatem bym się trzymał, jako że jest w moim interesie ;)
zwłaszcza że płynu nie wywala od razu, ale po osiągnięciu temp



Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » pt lis 25, 2005 23:48

moze tez wentylator przy chlodnicy Ci sie nie wlaczac i wywala plyn... sprawdz co przy 98 stopniach sie wlacza tzn powinien


kto szybko jedzie tego wolno niosa

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 135 gości