słabe ładownie ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kamilos_SLU
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
słabe ładownie ?
Witam, mam taki problem, samochodzik mam od miesiąca tydzien po zakupie miałem taki przypadek, ze rozładował mi się akumulator troche w dziwny sposob poniewaz dłubałem w garażu i miałem właczona muzyke w aucie, bezproblemowo wyjechałem autkiem z garażu, samochód normalnie odpalił. Po 20 minutach musiałem podjechać do miasta i pupa, rozrusznik ledwo co krecił akumulator padł, akumulator naładowałem i jezdzilem do dzisiaj. A dzisiaj to samo podjechałem do miasta samochodzik ładnie odpalił, po chwili chciałem wrócić dto domku i to samo akuu padniety. Podjechałem z ojcem po mojego golfa z kablami i linka holowniczą w razie czego, to samochodzik odpalił bez podłaczania kabli (w ciagu godzinki stania autka aku mogłby sie troszke podładować samoczynnie by móc zakrecic rozrusznikiem?). Co może być tego przyczyna? może coś z alternatorem sałbe ładowanie? prosze o podpowiedzi co móglbym zrobić samemu, musze się tym zająć ponieważ jest to dyskomfortowe
Pozdravwiam ;]
Pozdravwiam ;]
moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
- Kamilos_SLU
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: czw mar 20, 2008 16:43
- Lokalizacja: starachowice
Kamilos_SLU, Odpal auto i weź mu dodaj max gazu jeśli alternator nie ładuje to zapali się letko dioda od ładowania w liczniku. Metoda może jako taka ale ja tak miałem już w 2 golfach.
Moje MK3 GTD
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271239][img]http://img819.imageshack.us/img819/5374/snc00107l.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271239][img]http://img819.imageshack.us/img819/5374/snc00107l.jpg[/img][/url]
Kamilos_SLU, zaczynasz od kontroli naciągu paska. Potem dwa pomiary napięcia ładowania bez włączonych dodatkowych odbiorników na aku i bezpośrednio na alternatorze. Zapisujesz wyniki pomiarów. Następnie wykonujesz dwa następne pomiary jak poprzednio, tylko pod obciążeniem, czyli z włączonymi światłami i dmuchawą i zapisujesz wyniki, a potem do tego obciążenia możesz dorzucić jeszcze szybę ogrzewaną i stop. Wyniki obserwacji zachowania kontrolki ładowania jak to opisywał Maclaim, także mogą być użyteczne. Jak sam nie jesteś w stanie wyników pomiarów i obserwacji zinterpretować to wrzucasz to wszystko na forum a tu jak będziesz miał fart zbierze się konsylium i coś się wymusili
Koledzy piszą sprawdź to, lub tamto, bo u mnie tak było, ale u Ciebie może być coś innego. Dla tego aby nie robić po omacku punktem wyjścia są pomiary
Koledzy piszą sprawdź to, lub tamto, bo u mnie tak było, ale u Ciebie może być coś innego. Dla tego aby nie robić po omacku punktem wyjścia są pomiary
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 10:57 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
Miarodajnym objawem tego że kończą się szczotki w altku jest falowanie świateł.
Tak czy siak musisz po kolei sprawdzić wszystko co napisali poprzednicy. Mnie się wydaje że skoro raz pali raz nie, to winny może być akumulator tak jak napisał kwietek.
Tak czy siak musisz po kolei sprawdzić wszystko co napisali poprzednicy. Mnie się wydaje że skoro raz pali raz nie, to winny może być akumulator tak jak napisał kwietek.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bardzo prosto to ustalić mierząc napięcie ładowania. Jeżeli jestok, to jeszcze można wyczyścić klemy.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Kamilos_SLU
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
To sprawdziłem przed chwilą to jest wporządku, lampka się nie zapala. Jeszcze dzsiaj jak znajde czas to sprawdze akumulator jak wygląda elektrolit.Maclaim pisze: Odpal auto i weź mu dodaj max gazu jeśli alternator nie ładuje to zapali się letko dioda od ładowania w liczniku.
Aco do naciągu paska klinowego, jak to sprawdzić?... a teraz tak sobie pomyślałem bo mam własnie też problem z piszczącym paskiem, czy może to być przyczyną słabego ładowania?
Napięcie sprawdzę jak podjadę do kumpla który się zna co nieco, jakby co zdam relacje.
Dzięki za podpowiedzi PozdraVWiam
moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
Pasek sprawdzasz naciskając na niego łapskiem, powinien sie ugiąć jakieś 10-15 mm. Jeśli piszczy może być wyślizgany (o ile na pewno on piszczy).
Sprawdź jeszcze połączenia klem z czopami, połączenie klemy minusowej z masą itp.
Sprawdź jeszcze połączenia klem z czopami, połączenie klemy minusowej z masą itp.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Tak, to może być jedna z wielu przyczyn słabszego ładowania.Kamilos_SLU pisze:Aco do naciągu paska klinowego, jak to sprawdzić?... a teraz tak sobie pomyślałem bo mam własnie też problem z piszczącym paskiem, czy może to być przyczyną słabego ładowania?
mate64, napisał jak sprawdzić naciąg paska, a od siebie dodam, że jeżeli faktycznie pasek się ślizga to na kole alternatora i gdy jakąś chwile po uruchomieniu słychać piszczenie paska wystarczy zatrzymać silnik i ręką dotykać kół współpracujących z paskiem. Jedno z nich będzie cieplejsze od pozostałych (ślizgający się pasek trze o koło i wydziela się ciepło).
JaroW
- Kamilos_SLU
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
A więc tak, w akumulatorze poziom elektrolitu i jego barwa jest OK. Naciąg paska klinowego też jest w porządku, naciąga się na 1.5 cm, a tutaj mam pomiary prądu na aku i alternatorze:
Pomiar bez czynników pobierających prąd:
- aku 14V
- alt 0.1 V
Pomiar z włączonymi światłami i nawiewem na max:
- aku 12.4 V
- alt 0.03 V
Pomiar z włączonymi światłami, nawiewem, ogrzewaniem tylniej szyby, i radiem:
- aku 12.1 V
- alt 0.02 V
Tak wyglądają pomiary czy dzięki nim można wywnioskować co jest nie tak?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pomiar bez czynników pobierających prąd:
- aku 14V
- alt 0.1 V
Pomiar z włączonymi światłami i nawiewem na max:
- aku 12.4 V
- alt 0.03 V
Pomiar z włączonymi światłami, nawiewem, ogrzewaniem tylniej szyby, i radiem:
- aku 12.1 V
- alt 0.02 V
Tak wyglądają pomiary czy dzięki nim można wywnioskować co jest nie tak?
Z góry dzięki za odpowiedzi
moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 331 gości