słabe ładownie ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kamilos_SLU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

słabe ładownie ?

Post autor: Kamilos_SLU » sob lis 22, 2008 18:51

Witam, mam taki problem, samochodzik mam od miesiąca tydzien po zakupie miałem taki przypadek, ze rozładował mi się akumulator troche w dziwny sposob poniewaz dłubałem w garażu i miałem właczona muzyke w aucie, bezproblemowo wyjechałem autkiem z garażu, samochód normalnie odpalił. Po 20 minutach musiałem podjechać do miasta i pupa, rozrusznik ledwo co krecił akumulator padł, akumulator naładowałem i jezdzilem do dzisiaj. A dzisiaj to samo podjechałem do miasta samochodzik ładnie odpalił, po chwili chciałem wrócić dto domku i to samo akuu padniety. Podjechałem z ojcem po mojego golfa z kablami i linka holowniczą w razie czego, to samochodzik odpalił bez podłaczania kabli (w ciagu godzinki stania autka aku mogłby sie troszke podładować samoczynnie by móc zakrecic rozrusznikiem?). Co może być tego przyczyna? może coś z alternatorem sałbe ładowanie? prosze o podpowiedzi co móglbym zrobić samemu, musze się tym zająć ponieważ jest to dyskomfortowe
Pozdravwiam ;]


moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » sob lis 22, 2008 18:54

Kolego sprawdź regulator napięcia przy alternatorze.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Kamilos_SLU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Kamilos_SLU » sob lis 22, 2008 20:06

Krzysiek W. pisze:Kolego sprawdź regulator napięcia przy alternatorze.
Ok dzięki sprawdze co tam jest grane, jakby to nie to to bede dalej pisał ;] PozdóVwki


moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 22, 2008 22:56

No i jest jeszcze druga przyczyna, możesz mieć walnięty akumulator. Jeśli jest "obsługowy" odkręć i sprawdź poziom elektrolitu, i jego barwę. Jeśli elektrolit jest fioletowy lub brązowy, akumlator nadaje sie do wyrzucenia, bo spłynęły masy czynne - nie trzyma prądu i nie da się go już naładować.



gumowa kaczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 20, 2008 16:43
Lokalizacja: starachowice

Post autor: gumowa kaczka » sob lis 22, 2008 23:38

mozna sprawdzic jeszcze diody



Awatar użytkownika
Maclaim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:16
Lokalizacja: Bychawa
Kontakt:

Post autor: Maclaim » ndz lis 23, 2008 10:19

Kamilos_SLU, Odpal auto i weź mu dodaj max gazu jeśli alternator nie ładuje to zapali się letko dioda od ładowania w liczniku. Metoda może jako taka ale ja tak miałem już w 2 golfach. :bigok:


Moje MK3 GTD
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271239][img]http://img819.imageshack.us/img819/5374/snc00107l.jpg[/img][/url]

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz lis 23, 2008 10:55

Kamilos_SLU, zaczynasz od kontroli naciągu paska. Potem dwa pomiary napięcia ładowania bez włączonych dodatkowych odbiorników na aku i bezpośrednio na alternatorze. Zapisujesz wyniki pomiarów. Następnie wykonujesz dwa następne pomiary jak poprzednio, tylko pod obciążeniem, czyli z włączonymi światłami i dmuchawą i zapisujesz wyniki, a potem do tego obciążenia możesz dorzucić jeszcze szybę ogrzewaną i stop. Wyniki obserwacji zachowania kontrolki ładowania jak to opisywał Maclaim, także mogą być użyteczne. Jak sam nie jesteś w stanie wyników pomiarów i obserwacji zinterpretować to wrzucasz to wszystko na forum a tu jak będziesz miał fart zbierze się konsylium i coś się wymusili
Koledzy piszą sprawdź to, lub tamto, bo u mnie tak było, ale u Ciebie może być coś innego. Dla tego aby nie robić po omacku punktem wyjścia są pomiary
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 10:57 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lis 23, 2008 11:06

Miarodajnym objawem tego że kończą się szczotki w altku jest falowanie świateł.

Tak czy siak musisz po kolei sprawdzić wszystko co napisali poprzednicy. Mnie się wydaje że skoro raz pali raz nie, to winny może być akumulator tak jak napisał kwietek.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lis 23, 2008 11:33

Bardzo prosto to ustalić mierząc napięcie ładowania. Jeżeli jestok, to jeszcze można wyczyścić klemy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Kamilos_SLU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Kamilos_SLU » ndz lis 23, 2008 12:49

Maclaim pisze: Odpal auto i weź mu dodaj max gazu jeśli alternator nie ładuje to zapali się letko dioda od ładowania w liczniku.
To sprawdziłem przed chwilą to jest wporządku, lampka się nie zapala. Jeszcze dzsiaj jak znajde czas to sprawdze akumulator jak wygląda elektrolit.

Aco do naciągu paska klinowego, jak to sprawdzić?... a teraz tak sobie pomyślałem bo mam własnie też problem z piszczącym paskiem, czy może to być przyczyną słabego ładowania?

Napięcie sprawdzę jak podjadę do kumpla który się zna co nieco, jakby co zdam relacje.

Dzięki za podpowiedzi :bigok: PozdraVWiam


moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz lis 23, 2008 15:04

Pasek sprawdzasz naciskając na niego łapskiem, powinien sie ugiąć jakieś 10-15 mm. Jeśli piszczy może być wyślizgany (o ile na pewno on piszczy).


Sprawdź jeszcze połączenia klem z czopami, połączenie klemy minusowej z masą itp.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz lis 23, 2008 16:10

Kamilos_SLU pisze:Aco do naciągu paska klinowego, jak to sprawdzić?... a teraz tak sobie pomyślałem bo mam własnie też problem z piszczącym paskiem, czy może to być przyczyną słabego ładowania?
Tak, to może być jedna z wielu przyczyn słabszego ładowania.
mate64, napisał jak sprawdzić naciąg paska, a od siebie dodam, że jeżeli faktycznie pasek się ślizga to na kole alternatora i gdy jakąś chwile po uruchomieniu słychać piszczenie paska wystarczy zatrzymać silnik i ręką dotykać kół współpracujących z paskiem. Jedno z nich będzie cieplejsze od pozostałych (ślizgający się pasek trze o koło i wydziela się ciepło).


JaroW

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lis 23, 2008 16:15

Jak sprawdzić? Na niepracującym silniku nacisnąć kciukiem pasek mniej więcej w połowie długości między kołami pasowymi - powinien się dać ugiąć 1-2 cm. Jeśli więcej popuścić wszystkie (najczęstszy błąd - popuszcza się tylko tą jedną, widoczną) śruby mocujące i naciągnąć.



Awatar użytkownika
Kamilos_SLU
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:05
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Kamilos_SLU » czw lis 27, 2008 13:20

A więc tak, w akumulatorze poziom elektrolitu i jego barwa jest OK. Naciąg paska klinowego też jest w porządku, naciąga się na 1.5 cm, a tutaj mam pomiary prądu na aku i alternatorze:

Pomiar bez czynników pobierających prąd:
- aku 14V
- alt 0.1 V
Pomiar z włączonymi światłami i nawiewem na max:
- aku 12.4 V
- alt 0.03 V
Pomiar z włączonymi światłami, nawiewem, ogrzewaniem tylniej szyby, i radiem:
- aku 12.1 V
- alt 0.02 V

Tak wyglądają pomiary czy dzięki nim można wywnioskować co jest nie tak?
Z góry dzięki za odpowiedzi :bigok: :bigok:


moje wozidełko ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375473#2375473

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 331 gości