[mk4 tdi] ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

X-Tro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

[mk4 tdi] ABS

Post autor: X-Tro » pt lis 25, 2005 13:45

Witam!

4 dni temu pojawila sie zlowieszcza zolta diodka sygnalizujaca ostrzezenie od ukladu ABS, oczywiscie sam abs rowniez przestal dzialac, kolejnego dnia problem rozwiazal sie sam, poprostu wszystko wroocilo do normy.. az do dzis rana, kiedy to znow system sie deaktywowal, nie jestem pewien, ale byc moze nawet podczas jazdy.

Srednio mi sie podoba jazda z kaprysnym ABSem... w zwiazku z tym, podejrzewam jakis brak kontaktu na magistrali z czujnikiem... ew nieszczelnosc jego laczowki.. na systemach cyfrowych owszem mam pojecie,ale jesli chodzi o samochody to dopiero rozpoczynam przygode...

czy ktoremus z Was, szanowni grupowicze zdarzyl sie taki problem, mysle ze mozna wykluczyc uszkodzenie czujnika skoro do dzis znow pracowal...

klocki hamolcowe z przodu wygladaja niezle tzn maja min 5mm... z tylu nie zwrocielm uwagi, jak sa imne, to zdarza im sie pisnac..

to chyba tyle informacji... nie wiem czy przydatkich, dziekuje z gory za wszelka pomoc!



misiek824
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 18:46
Lokalizacja: KRAKOW

Post autor: misiek824 » pt lis 25, 2005 18:59

witam.ja tez mialem ten sam problem. zostawilem auto w warsztacie do diagnozy i na drugi dzen mialem odebrac. facet powiedzial mi ze poszedl glowny abs czy cos takiego i zmienil caly ster od abs. kosztowalo to 500zl. ale nie wiem czy zmienial na 100% BO MOGL WYMIENIC TYLO CZUJNIK A MI POWIEDZIAL ZE ZMIENIAL WSZYSTKO. NAJLEPIEJ PODEPNIJ GO POD VAGA TO CI WSZYSTKO WYJDZIE.



Awatar użytkownika
ApC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt maja 20, 2005 22:25
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: ApC » sob lis 26, 2005 17:24

ja miałem to samo w Polo, kontrolka się zaświecała kiedy chciała i sama też gasnęła, w miarę upływu czasu zdarzało się to coraz częściej, jak się okazało walnięty był czujnik w kole


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 26, 2005 17:43

Najczęściej padają czujniki w kołach lub kable do nich. Trzeba zmierzyć oporność czujników omomierzem (chyba ok 1 kom ma być), następnie kable sprawdzić. Jak to nie pomoże to można samemu jeszcze sprawdzić poszczególne opory i napiecia na wyciągniętym wtyku od ABS-u - instrukcja do III ki jest w książce serwisowej, do ścignięcia, do czwórki trzeby by poszukać. Jak to nie wyjaśni to VAG.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

X-Tro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: X-Tro » sob lis 26, 2005 17:57

dzieki... jak narazie lampka dala mi spokoj... byc moze to zwykle bloto dostalo sie gdzies w ookolice... bo po myjce podwozia mam chwilowo spokoj...

sprzecik do vag\a kompletuje... mysle ze za pare dni go sobie zdiagnozuje..

dzieki za info

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 26, 2005 18:05

Ja miałem właśnie taki objaw: raz działał raz nie. I okało się że czujnik przy lewym kole. Powodzenia z Vagiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 340 gości