Brak ssania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jacek90144
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 20, 2008 17:48
Lokalizacja: Olsztyn

Brak ssania

Post autor: Jacek90144 » czw lis 20, 2008 18:07

Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z moim golfem 3 rok 1996 1,8ABS mono wtrysk. Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu. Muszę wciskać pedał gazu inaczej nie da się go Włączyć. Gdy już go odpale to ma strasznie niskie obroty. Dlatego podejrzewam, że nie działa ssanie. Dodam, że wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej (żółty, czteropinowy). Proszę o porady jak mam wyeliminować problem.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt lis 21, 2008 11:43

silniczek krokowy nie działa


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt lis 21, 2008 12:04

Za ssanie nie odpowiada przypadkiem czujnik niebieski? Jeśli masz niebieski to odlącz i zobacz czy wzrosną obroty.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lis 21, 2008 12:51

krzycho85 pisze:Za ssanie nie odpowiada przypadkiem czujnik niebieski
To w mk2. W mk3 żółto czarny czy jakoś tak



Jacek90144
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 20, 2008 17:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jacek90144 » pt lis 21, 2008 16:30

A wiecie jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lis 21, 2008 16:32

Jednoznacznie nie da się tego sprawdzić bo mechanizm może działać w zakresie 80% swoich możliwości i już możemy mówić, że silnik działa. Najlepiej podmienić od kogoś i zobaczyć co się będzie działo.



kkrystek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 21, 2008 17:44
Lokalizacja: warm-maz

Post autor: kkrystek » pt lis 21, 2008 18:02

Jacek90144 pisze:A wiecie jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa?
mialem podobny problem, nie odpalał, wiec przekreciłem zapłon, otworzyłem maskę, docisnołem końcówkę silnika krokowego i zadziałał/słychać od razu ze sie załaczył/ i tak prawie za każdym razem żeby nie gazować a jeździć, pojechałem do mechanika, chyba przeciścił końcówkę i chodzi.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pt lis 21, 2008 18:24

TAZ pisze:Jednoznacznie nie da się tego sprawdzić bo mechanizm może działać w zakresie 80% swoich możliwości i już możemy mówić, że silnik działa. Najlepiej podmienić od kogoś i zobaczyć co się będzie działo.
a mozna podmieniac silniczki od innych pojemnosci ?

mam ten sam problem, co autor tematu - tyle ze dzisiaj wymontowalem silniczek, rozebralem, przeczyscilem zebatki (pokrecilem w 1 i 2'ga strone - min i max wysuniecie) zamontowalem spowrotem i nadal jest problem z odpalaniem gdy zimny.
teraz zastanawiam sie czy nie kupic nowego (badz wykrecic sobie jakis ze szrotu)


ps. czy na gasniecie gdy zimny moze miec jakikolwiek wplyw sonda lambda ?


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » sob lis 22, 2008 09:59

silniczekmozna sprawdzic porobic zworki na pinach i zobaczyc czy sie trzpień wogóle wysówa lub sciagnac gumowa oslonke z tzpienia i tez do sie zauwazyc czy pracuje włozyc reke i czuc czy trzpien wysówa sie ja jeszcze tak nietypowo moze ale bym sprawdził głowne gniazdo silnika taka puszeczke z róznego rodzaju przewodami w okolicy bloku silnika moze tam jest jakis styk wyłamany ale jak najbardziej sprawdz krokowiec i czujniki temp silnika


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Jacek90144
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 20, 2008 17:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jacek90144 » sob lis 22, 2008 21:21

Dziś sprawdziłem mechanicznie silniczek krokowy. Trzpień nawet nie drgnie. Tak więc myślę, że jednak nie działa. Jutro spróbuje go wymienic na nowy. Napiszę później czy to pomogło.

[ Dodano: 24 Lis 2008 10:20 ]
Wymieniłem krokowca. Teraz nie mam problemów z włączeniem silnika ani z obrotami gdy silnik jest zimny. Za to gdy się nagrzeje obroty spadają poniżej 800 obr. i trzęsie nim niemiłosiernie. Wiecie jak to naprawić? Zauważyłem tez, że gdy odłączę przewody od krokowca to obroty mam wzorowe. Można jeździć z odłączonym krokowcem? Jakie będą tego minusy? Jeśli w ogóle będą.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » czw gru 04, 2008 22:48

jezdzc mozna, ale z odpalaniem bedzie problem pewnie...

po wymianie krokowca odpioles aku doaptowales pozniej kompa ?
jak nie to radze sprawdzic czy nie bedzie lepiej

[ Dodano: 04 Gru 2008 21:50 ]
ps. mechanicznie - to znaczy jak go sprawdzales ?




SAMO - ktore piny w krokowcu zewrzec ?


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » pt gru 05, 2008 20:31

Na odpalonym silniku na wolnych obrotach złap trzpień krokowego przy wtrysku delikatnie palcami i oczujesz czy sie wysówa i chowa czy stoi cały czas w miejscu, zrób przygazówke i puśc gaz żeby zszedl na wolne obroty i zobacz czy silniczek wykonuje jakiekolwiek ruchy. Bo bycmoże umarł na amen i jest zawieszony w jdnej pozycji i to by tłumaczylo to ze na benzynie stoi cały czas ok.1500 i nie zmniejsza obrotów, a nagazie ma znowu za niskie i tez nie stara sie ich podciagnąc do około 900.

Silniczek mozna sprawdzic czy dziala, odłacz wtyczke z krokowca , do dwóch górnych pinów krokowca podłacz napięcie 4-6V silniczek powinien wysuwac trzpien lub chowac, potem zmien biegunowośc podłaczenia i trzpien powinien sie poruszac w druga stronę.

Wypadałoby jeszcze sprawdzić stycznik biegy jałowego w silniczku krokowym, do dwóch dolnych pinów silniczka podłacz omomierz , przy zamknietej przepustnicy gdy zderzak piera sie o trzpien silniczka rezystancja powinna byc bliska zero (obwód zwarty) , potem uchyl przepustnice tak zeby zdeżak nie opierał sie o trzpien silniczka krokowego teraz rezystancja powinna byc bardzo duża (obwód rozwary) dobrze jest kilkakrotnie owteirac i zamykac przepustnice i sprawdzac czy stycznik dobrze działa
_________________


tekst by Homsky pozdr. :bajer:
Ostatnio zmieniony sob gru 06, 2008 10:40 przez SAMO, łącznie zmieniany 1 raz.


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości