Czy juz czas zmienic olej na minerał ? 2.0 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Czy juz czas zmienic olej na minerał ? 2.0 2e

Post autor: MaciejW » śr lis 19, 2008 15:12

temat wałkowany duzo ale powiecie, jak cos zaczyna mi troszku ubywac oleju a czeka mnie juz wymiana to zmieniac na minerał juz w sumie auto ma 200 tys. czy jest jakas roznica czy cos sie zmienie jak wleje minrealny ,jak do tej pory polsynt.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr lis 19, 2008 15:18

osobiście zostałbym przy dotychczasowym


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » śr lis 19, 2008 15:23

Ja mam przejechane już 270 tyś i nic nie ubywa a silnik to 1.6
Przebieg 200 tyś to nic wielkiego. Ale jak już bierze olej to śmiało lej mineralny.
Na pewno olej mineralny jest gęściejszy co zmniejszy ubywanie oleju.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 19, 2008 15:26

MaciejW pisze: Czy juz czas zmienic olej na minerał ?
!!!!!
nie ma limitu km i nie ma takiej potrzeby
jeśli nadmiernie wzmozył sie apetyt na olej to trzeba zdiagnozwać silnik !!!!
a nie jakiies tam wymiany na gęstrzy !!! owszem to jest sposób ale nie na dłuzsza metę jeśli masz olej 10W- semi syntetic to stosuj dalej taki jak producent zaleca!!

Przed podjęciem decyzji o ewentualnej zmianie oleju trzeba przede wszystkim sprawdzić stopień zużycia silnika, np. kontrolując kompresję, oraz wykluczyć wycieki z jednostki napędowej oraz innych podzespołów. W przypadku, kiedy zapotrzebowanie na olej wzrosło z powodu wyeksploatowania silnika, to zmiana oleju z pół yntetycznego na gęstszy, mineralny z pewnością przyniesie na pewien czas poprawę. Niestety nie usunie to przyczyn, a jedynie objawy zużycia jednostki napędowej
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 15:35 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr lis 19, 2008 16:08

nie ma limitu km i nie ma takiej potrzeby
jeśli nadmiernie wzmozył sie apetyt na olej to trzeba zdiagnozwać silnik !!!!
a nie jakiies tam wymiany na gęstrzy !!! owszem to jest sposób ale nie na dłuzsza metę jeśli masz olej 10W- semi syntetic to stosuj dalej taki jak producent zaleca!!

Przed podjęciem decyzji o ewentualnej zmianie oleju trzeba przede wszystkim sprawdzić stopień zużycia silnika, np. kontrolując kompresję, oraz wykluczyć wycieki z jednostki napędowej oraz innych podzespołów. W przypadku, kiedy zapotrzebowanie na olej wzrosło z powodu wyeksploatowania silnika, to zmiana oleju z pół yntetycznego na gęstszy, mineralny z pewnością przyniesie na pewien czas poprawę. Niestety nie usunie to przyczyn, a jedynie objawy zużycia jednostki napędowej
_________________
kompetetna odpowiedz.dzieki.az tak mi nie ubywa, jak mocniej jezdze to bardziej ale zrobilem juz 10 tys.no trzeba wymienic no tera mam dylamat czy polssyn czy miner.a czym niby ten polsyntetyk ma byc lepszy ?



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr lis 19, 2008 16:11

Minerał jest gęstszy na zimnym jak się rozgrzeje wychodzi praktycznie na to samo, więc jedyne co się stanie to pogorszenie smarowania na zimnym silniku a poza tym hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych nie za bardzo lubi się z minerałem. Jeśli bierze olej zrób próbę olejową i sprawdź kompresje będziesz wiedział dlaczego. Jak go uruchamiasz po dłuższym np nocnym postoju kopci na niebiesko? Jeśli tak a po chwili ustępuje to pewnie uszczelniacze padły i olej się przedostaje do komory spalania, po uruchomieniu silnika kopci więc na niebiesko przez kilka chwil.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr lis 19, 2008 16:15

krzysiek82 pisze:Jak go uruchamiasz po dłuższym np nocnym postoju kopci na niebiesko?
nie kopci jak narazie,poprostu raz na jkais czas patrze ze ubylo a kiedys byl poziom caly sezon



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » śr lis 19, 2008 16:38

A może jakieś wycieki? Tak czy inaczej nie zmieniał na minerał, oblukaj silnik dokładnie. Może także wywalać olej od strony skrzyni, ale to także będą ślady na łączeniu silnik skrzynia.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr lis 19, 2008 16:50

Ja w takim przypadku zalałbym Valvoline Max Life 10w40 (czyli półsyntetyk) i obserwował. Według mnie minerał to już ostateczność (choć pewnie ktoś się oburzy, że minerale też są dobre. Nie zaprzeczę też bywają dobre ale jestem tego zdania, że zawsze lepiej mieć jakiś markowy półsyntetyk niż jakiś hipersuper minerał.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 19, 2008 19:21

MaciejW pisze:mam dylamat czy polssyn czy miner.a czym niby ten polsyntetyk ma byc lepszy ?
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
5 błędnych mitów na temat syntetyków

-Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.
-Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.
-Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.
-Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.
-Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.

To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".

„Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.

Pozostając przy błędnych przekonaniach na temat olejów syntetycznych, najczęstszym pytaniem jest: czy nowe silniki potrzebują okresu przejściowego pomiędzy używaniem oleju mineralnego i syntetyka? Takie przekonanie istnieje już od dłuższego czasu, ale jest ono nieprawdziwe.
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 19:25 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » czw lis 20, 2008 16:43

dzięki Panowie
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 16:57 przez MaciejW, łącznie zmieniany 1 raz.



przemo23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 26, 2009 14:06
Lokalizacja: chełm

Post autor: przemo23 » sob sty 31, 2009 01:12

witam mam ten sam problem mój golfik pobiera olej i nie wiem czy wymiana uszczelniaczy na zaworach oraz pierścieni przyniesie poprawę proszę o poradę? przerabiałem taki problem w oplu i takie zabiegi przyniosły w miarę pozytywne efekty ale nie wiem jak to będzie w volkswagenie
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 01:19 przez przemo23, łącznie zmieniany 1 raz.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob sty 31, 2009 12:14

przemo23, Co do oleju to zostałbym przy dotychczasowym na nic przrejście na mineral może nawet przysporzyć problemów z czujnikami i brzęczkiem przerabiałem w mk3 1,6 ABU. Wymień uszczelniacze i sprawdż stan pierścieni .


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

przemo23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 26, 2009 14:06
Lokalizacja: chełm

Post autor: przemo23 » sob sty 31, 2009 12:34

dzięki za poradę O:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości