Podłączenie lambdy (innej niż oryginał)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Podłączenie lambdy (innej niż oryginał)

Post autor: Amanda » czw lis 20, 2008 10:52

Silnik ABS, sonda jednoprzewodowa, raczej pada (pracuje bardzo mizernie - 270kkm).
Mam sondę od Fiata Seicento, BOSCH, 4 przewody, przebieg ok 30kkm (pewne 100%) - 0 258 003 805.
Jak toto podłączyć?
Czarny do przewodu który był dotychczas, szary do masy.
Podłączyć grzałkę, czy nie ma to sensu?
Jeżeli podłączyć to powinna grzać przez cały czas pracy silnika czy tylko w gdy zimny (np przez kilka minut)?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lis 20, 2008 11:27

Grzałkę podłącz za przekaźnikiem pompy paliwa.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw lis 20, 2008 13:20

Czyli ma grzać cały czas? (choć rozwiązać to będę musiał nieco inaczej - przy pracy na LPG pompa paliwa jest wyłączana).

Z tego co znalazłem w sieci sondy podgrzewane są stosowane tam gdzie temperatura spalin jest już nieco niższa - sonda jest umieszczona w oddaleniu od głowicy. W moim przypadku miejsce na sondę jest usytuowane na kolektorze w jego końcowej części, a więc temperatura spalin jest wysoka.

Moim zdaniem (być może błędnym) podłączenie grzałki przyspieszy tylko czas w którym sonda zacznie prawidłowo pracować (na starej było to ok 1 - kilku minut, zależnie od temperatury) - mimo wszystko chyba ja podłączę
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 13:21 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lis 20, 2008 23:21

Ale pompa może być odłączana a grzałka nie, wystarczy rozłączać przewód idący do pompy za wpięciem się grzałką. Ale możesz zawsze dać drugi przekaźnik równolegle do przekaźnika pompy (oczywiście chodzi o cewkę a nie o styki).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości