Problem z odpaleniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » śr lis 19, 2008 14:46

witam. posiadam golfa III 93r. 1.6 z instalacja LPG. od jakiegos czasu mam klopoty z odpalaniem go z benzyny na zimnym aucie (niewazne czy po nocy czy w dzien nawet jak temperatura wynosi np. +10 stopni). zeby odpalic go z benzyny musze krecic 8-10 razy i wkoncu z wielkim bolem odpala (z gazu odpala za 2-3 razem). ale to nie koniec. jak trzymam go na benzynie to starsznie swiruja mu obroty (jak nacisne lekko gaz to rosna do ok. 2000 i wogole nie chca spadac). auto zachowuje sie tak TYLKO na benzynie, na gazie jest wszystko w jak najlepszym porzadku (obroty pieknie chodza).

autko bylo w warsztacie pod kompem i wyszly bledy sondy lambda. sonda zostala wymieniona jednak problem nie zniknal nawet w 1% :(

aha i dodam ze jak autko jest cieple to pieknie odpala z benzyny za pierwszym strzalem (natomiast problem z obrotami pozostaje caly czas czy auto stoi czy jedzie na benzynie, na gazie wszystko jest oki). wymienilem swiece, akumulator sprawny, rozrusznik kreci normalnie. za pare dni autko idzie do warsztatu (ja niestety jestem z mechanika na bakier) ale moze pomozecie znalezc mi jakis punkt zaczepienia zebym chociaz troche mogl pogadac z mechanikiem :chytry:



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 19, 2008 15:34

shevc, silniczek krokowy zacina sie lub/i czujnik temperatury cieczy chłodzącej, jaki masz silnik z ktorego roku auto?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » śr lis 19, 2008 15:41

T.O.B.I. silnik 1.6 benz+lpg, rocznik 93



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 19, 2008 15:45

no to mamy takie same silniki, to co napisałem wyżej obowiązuje :grin:


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » śr lis 19, 2008 15:50

wielkie dzieki w takim razie od tego zaczne rozmowe z mechanikiem :grin:
czy to co napisales oznacza silniczek krokowy do wymiany czy jakos sie go regeneruje? a co do czujnika temperatury plynu chlodzacego to byl wymieniany jakies poltora roku temu wiec pewnie jakis trefny sie trafil :(



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr lis 19, 2008 22:24

jeśli czujnik kupiłeś oryginalny to nie powinien się popsuć, jaką temperaturę pokazuje po nagrzaniu? silniczek krokowy można czasem odratować na chwile myjąc go w bęzynie ale wypłukuje się smar i nie pochodzi długo, ja za nowy dałem w sklepie 350zl bosha 6 pinowy, sprawdź dokładnie jaki masz


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » śr lis 19, 2008 22:45

jak autko sie nagrzeje to wlasnie pokazuje normalnie 90 stopni. tylko nie wiem czy tak ma byc caly czas bo jak w zimny dzien jade to oczywiscie nie pokazuje tyle tylko tak miedzy 70 a 80 stopni. bo pamietam ze u kumpla w golfie III odrazu po odpaleniu wskazowka szla na 90 i tak juz zostawala caly czas.



Awatar użytkownika
piekarnik-84
LpG PoVWeR
LpG PoVWeR
Posty: 113
Rejestracja: pn lis 19, 2007 20:58
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: piekarnik-84 » śr lis 19, 2008 23:19

a moze immo?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=281817/]MOJE MK3...[/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » śr lis 19, 2008 23:46

piekarnik-84 pisze:a moze immo?
raczej nie bo auto za n-tym razem wkoncu odpala a pozatym jak probuje go odpalic to go krztusi. a przy wlaczonej blokadzie zaplonu tylko rozrusznik kreci, nie ma tego charakterystycznego krztuszenia.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 20, 2008 07:27

spróbuj odpalić auto wciskając gaz, jeśli po takiej próbie odpali to będziemy myśleć dalej, jakie obroty trzyma po odpaleniu i czy sie zmniejszają podczas nagrzewania?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » czw lis 20, 2008 13:49

T.O.B.I. pisze:spróbuj odpalić auto wciskając gaz, jeśli po takiej próbie odpali to będziemy myśleć dalej, jakie obroty trzyma po odpaleniu i czy sie zmniejszają podczas nagrzewania?
a wiec dzis probowalem odpalic auto z wciskaniem gazu ale za 5 razem poddalem sie. rozrusznik kreci ladnie ale zero reakcji samochodu. przelaczylem na gaz i odpalilem za drugim razem. pojezdzilem troche, rozgrzalem auto i wtedy z benzyny odpalal juz bez problemu. natomiast obroty na benzynie swiruja dalej. jest np. tak ze stoje na skrzyzowaniu i obroty spadna do ok. 800-900 i nagle bez zadnej mojej ingerencji zaczynaja rosnac do ok. 2000 (tak jakbym go powoli gazowal na luzie ale ja tego nie robie!). po przelaczeniu na gaz wszystko jest w jak najlepszym porzadku.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 20, 2008 16:29

rozrząd i zapłon do sprawdzenia, potem czy nie łapie lewego powietrza a na sam koniec silniczek krokowy i czujnik temperatury, zaczął bym w tej kolejności szukać


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

shevc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 19, 2008 14:25
Lokalizacja: małopolska

Post autor: shevc » czw lis 20, 2008 16:37

T.O.B.I. pisze:rozrząd...
brzmi groznie :( rozrzad byl robiony jakies niecale 20 000 km temu wiec mam nadzieje ze to nie to :( ale sprawdze w takiej kolejnosci :)



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw lis 20, 2008 16:44

może i brzmi groźnie ale warto sprawdzić, czujniki temperatury sa dwa, jeden cieczy wiadomo, drugi powietrza jest koło wtrysku nad przepustnica, spotkałem się z takim przypadkiem gdzie ten od cieczy był sprawny a ten od powietrza sie uszkodził i auto również nie paliło od pierwszego razu.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 283 gości