Problem z wycieraczką tylną

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Problem z wycieraczką tylną

Post autor: Zapfen » śr lis 19, 2008 21:33

Witam, jak w temacie mam problem ponieważ wycieraczka tylna nie chodzi
silnik sprawny , bezpiecznik ok
stawiam ze to wina jakiegos przewodu , połączenia

gdzie są jakies połączenia , gdzie szukac winowajcy


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lis 19, 2008 22:09

Prawdopodobnie połączenie między klapą a karoserią - standardowe miejsce.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » śr lis 19, 2008 22:19

Niewiem czy ten temat był już wałkowany, ale w obu oplach, jakie miałem wcześniej silnik wycieraczki i przekaźniki też były OK a też wycieraczka nie działała. Musiałem rozebrać mechanizm silniczka na części, pomimo że był mocowany na nity i wyczyścić co możliwe bo silnik stanął i zapiekł się w tulei że nie szło tego ręką "uwolnić". Po tym, wycieraczka śmigała bez problemu. Oczywiście dobrze jest potem posmarować elementy ruchome mechanizmy np wazeliną techniczną.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Zapfen » czw lis 20, 2008 21:36

mój silniczek chodzi normalnie bez problemu, dochodzi do niego napięcie i ieszcze jeden kabel. gdy zetknę ten kabel z masą , to silniczek zaczyna pracowac , więc stawiam ze to jakies połaczenie , poniewaz auto widze ze miało robioną elektrykę od podstaw i juz przy tylnych głośnikach miałem to ze na złączce ktos nie wpioł


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Zapfen » czw lis 20, 2008 23:13

do silnika dochodzą trrzy kable, + jest zwarty do obudowy silnika, potem mam jeden kabel który jest masą, i jest przylutowany, potem mam trzeci kabel który jes przylutowany i od miejsca lutowania odchodzi kondensator, który jest potem zwarty do obudowy.
jak krótkotrwale połącze drugi i trzeci , to solnik zaczyna pracowac , tak jak by to był jakis sygnał, ( robi dwa obroty po zerwaniu przewodzenia pomiędzy 2 a 3)


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 20, 2008 23:25

Masqa to brązowy, czarnożłty to stały plus,a zielono czarny to plus uruchamiający silnik, pochodzący z przekaźnika tylnej wycieraczki. Do obudowy jest masa nie plus. Zwierając więc zielono czarny i żółto czarny (oba sa plusami) robisz to co robi przekaźnik. Szukaj więc przerwy na czarno zielonym. Zobacz czy w ogóle masz przekaźnik do tylnych wycieraczek skoro rzeźby były


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Post autor: Zapfen » czw lis 20, 2008 23:51

z tego co sprawdzałem na schematach odnosnie głosników , to kolory ze schematów pokrywały się z tymi nowo położonymi , natomiast nie mam schematu od wycieraczki tylniej , wię nawet nie wiem w jaki kolor przechodzi i jakiego dalej szukać 9 nie chce bez sensu rozkręcac pół auta). jutro zobacze czy jest przekaznik , bo z regóły jak chodzą przednie wycieraczki to słychac jak sie załącza przekaźnik, , a jak próbuje załączyć tylną wycieraczkę to nic nie słysze , ani zadnego obciążenia na aku nie ma


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pt lis 21, 2008 01:01

A zobacz czy masz przekaznik 72 (i czy dziala) nad przekaznikiem 99. Ja tez mialem taki problem a okazalo sie ze nie ma przekaznika...prawie rok z tym walczylem. Taka glupota...
Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 01:01 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości