[Golf mk3] 2.0 16V vs 2.0 8V ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
deSpool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 03, 2004 12:01
Lokalizacja: Wa.
Kontakt:

[Golf mk3] 2.0 16V vs 2.0 8V ???

Post autor: deSpool » śr lis 23, 2005 17:54

Witam,
chce zmienic autko na 2.0 16V.
Prosze powiedzcie, doradzcie jakie sa roznice (oprocz wiadomych i oczywistych :), miedzy silnikami 8V i 16V w 2litrach.

Czy warto inwestowac w 150KM? Czy lepiej zostac przy 115KM?
Jakie maga byc problemy z silnikeim 16V zakladajac, ze ma male zuzycie?
Na co patrzec przy zakupie?

Nio i do wlascicieli tych 16V... jak sie jezdzi? jaka ekonomia srednio wychodzi? jak koszta? ...

...generalnie interesuje sie 20 Jahre "Jubi" Edit :)

Dzieki



kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » śr lis 23, 2005 18:09

Jeżeli chodzi o eksploatacje i skrajne przypadki zrypania np głowicy, rozrządu czy dołu silnika to napewno 2E bija na głowe 16v pod względem kosztów.Co do codziennej obsługi to chyba koszty są takie same.Osiągi? hmhm do 100km/h to jest już z 2 sek rożnicy dalej napewno przewaga 16 tki rośnie proporcjonalnie:)Pozatym odgłos po załozeniu stożka lub pokombinowaniu z dolotem napewno w 16 tce rewelacyjny.
W sumie 2E też mozna zrobić na 140 km głowicą i wałkiem ,myśle ze koszt ok 2000.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr lis 23, 2005 23:35

bierz 16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v a to ze wzgledu na nowsze rozwiazanie ukladu wtryskowego, pozatym ma wiekszy zapas mocy do modyfikacji.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » śr lis 23, 2005 23:45

bierz 16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v

Nie może być mój ADY palił... :chytry: tylko 14l/100 :panna: :panna: :panna: :grin:



djset

Post autor: djset » śr lis 23, 2005 23:57

GTO pisze:16v, wiele mniej pali benzyny jak 8v
mniej pali przy jezdzie ekonomicznej (90km/h), no ale jak sie wykorzystuje moc to wiadomo jak spalanie sie ma... 4 zaworki na cylinder daja znac... ;)



rumun 69

Post autor: rumun 69 » czw lis 24, 2005 00:38

2,0 8v jest bardziej elastyczny i bardziej trwaly no i raczej bezkolizyjny



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » czw lis 24, 2005 00:41

rumun 69 pisze:2,0 8v jest bardziej elastyczny i bardziej trwaly no i raczej bezkolizyjny
I jest najlepszy do zagazowania.


Volskwagen - Das Auto.

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw lis 24, 2005 00:59

nie słyszałem jeszcze zeby 16 paliła mniej od 8V :hmm:

a pozatym simos jest nowszym rozwiązaniem od digifanta - to wynika z serwsówki simosa :hmm:



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw lis 24, 2005 01:11

dokładnie...nawet VW w swoich materiałach podaje sporo większe zużycie paliwa w 16v ;)
pozatym 150ps to droższe części czyli ewentualne naprawy, przyspieszenie od 0-100 sporo lepsze i tak samo vmax...ale w elastyczności nie ma już takiej dużej różnicy, 8v lepiej ciągnie od dołu a 16v trzeba wyżej kręcić ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości