1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Zane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Zane » śr paź 29, 2008 09:39

krupik pisze:pytanie o ogrzewanie :)
bo czytam na forum i sam już nie wiem, ale po kolei:
autko odpalone i wszystko ładnie chodzi, temperatura wzrasta do 90 i siedzi, ale gdy włączam ogrzewanie kabiny to spada do 70-80, ostatnio całą trasę Kraków - Warszawa tak przejechałem

autko chodzi dobrze, nie falują obroty ani nic takiego ale nie wiem czy tak powinno być, w korku się tak nie dzieje ale nie sądziłem że temp. płynu będzie aż tak maleć gdy włączę ogrzewanie

płyn w chłodnicy nówka, vag jak ostatnio podpinany nie pokazywał błędów
Termostat na bank - tez tak miałem dlatego go wymieniłem
Koszt naprawde niewielki i sam wymienisz go też



krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » śr paź 29, 2008 10:20

właśnie przebiłem się przez lekturę forum w temacie czujników i też mi wyszło, że to termostat (choć nie pamiętam kto o tym pisał)
teraz zostaje mi przeczyścić czujnik temp (dla świętego spokoju), znaleźć termostat i wymienić
jak możesz to napisz jaki termostat powinien być do 1.6 AKL 2000r to odpadnie mi szukanie :)

edit:
termostat już wymieniony (w sumie nie wiem nawet na jaki bo mechanika znam od lat i wiem że badziewia nie wsadził) autko nagrzewa dobrze nie tylko silnik ale i mnie w kabinie :bajer:
i o to chodziło - dzięki za pomoc w diagnozie :)
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 20:04 przez krupik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr paź 29, 2008 11:57

Zane,
Co do "skaczących " obrotów - miałem kiedyś coś podobnego - okazało się że to czujnik temp. - zresztą vag pokazał jego błąd.
Co do przerywania przy przyspieszaniu - też tak mam, zawsze przy 2tys. rpm, z reguły na 2 i 3 biegu. Kable WN nówki Beru (stare były padliny), sprzęgło mam nówkę - więc to nie to. Inna rzecz, że mój nowy czujnik temp. top zamiennik i nie działa jak powinien (albo też mam walnięty termostat..) - temp. mi często spada do 70-65st., po czym wraca do 90.
Co do sondy lambda - wymieniali mi ją 3 lata temu, ale czy jest nadal sprawna - nie wiem.
Jak dojdziesz co jest powodem tego szarpania przy przyspieszaniu - daj znać, bardzo chętnie bym to u siebie usunął..

[ Dodano: 29 Paź 2008 11:02 ]
krupik,
Dołączam się do pytania - jaki najlepszy zamiennik jeżeli chodzi o termostat?



Zane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 30, 2008 21:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Zane » śr paź 29, 2008 12:49

krupik pisze:właśnie przebiłem się przez lekturę forum w temacie czujników i też mi wyszło, że to termostat (choć nie pamiętam kto o tym pisał)
teraz zostaje mi przeczyścić czujnik temp (dla świętego spokoju), znaleźć termostat i wymienić
jak możesz to napisz jaki termostat powinien być do 1.6 AKL 2000r to odpadnie mi szukanie :)
Ja mam febi bilstein HP 100 957 cena 70 z montażem

[ Dodano: 30 Paź 2008 15:03 ]
więc tak zostawiłem dzisaj o 12 samochód w warsztacie z nakierunkowaniem na czujnik temperatury ze względu na trudy odpalania rano i na szarpasnie na II i III.

Godzina 14 30 telefon że auto gotowe.

Błedy: 2 sporadyczne czujnik halla i czujnik temperaturki na licznikach zawsze bylo ok.

Wymienili mi czujnik temperatury, świece, kable i czyscili (powietrze) czujnik halla. Rozebrali przepustnice. Czyszczenie jej zbyt mocne i zbyt pieczolowite powodowalo jej przywieszanie (byla sucha) wd40 pomoglo.

Adaptacja spoko, 40 km od zimnego do gorącego i tak zero szarpania, zero problemow z odpalaniem.

Jeszcze 200 km po zwyklych drogach i autostradzie

nowośc to także wskazówka obrotomierza jak w TDI zero ruchu 850 bez climatroniku 900 obrotów z climatronikiem wrzyce na youtube to załącze link.


No i jest ok rano -2 stopnie i nawet bez najmniejszego problemu
- koszt 300 zł świece boscha 3 elektrody, czujnik beru, kable bosch
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 09:12 przez Zane, łącznie zmieniany 1 raz.



lukas0084
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lis 12, 2008 21:21
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: lukas0084 » pt lis 14, 2008 00:28

witam, tak jak większosc rownierz jeste posiadaczem golfika 1.6 sr z 2000r. przebieg 186tys km od 15tys smigam na gazie sekwencja brc spalanie około 12-13 litrów gazu w miescie,
1. problem z odpalaniem, nie ma opcji abym go odpalił bez dodania gazu, po dodaniu gazu od razu zakakuje, norma czy raczej jakas usterka..??
2. falujące obroty, wachają sie miedzy 900-1100 obr/min- samo przeczyszczenie przepustnicy cos pomoze, czy zabrac sie rownierz za wymiane sondy, w co powinienem sie zaopatrzyc ewentualne koszty....
3. potrafi zgasnąc chwile po odpaleniu na jałowym biegu, nie zawsze tak sie dzieje ale zdarza sie, wskoczy na 1000 obr i spadnie do zera po czym gasnie...
Jesli wie ktos jak zaradzic wymienionym przeze mnie przypadką prosze o odpowiedz....



jazgier1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lis 14, 2008 00:44
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jazgier1984 » pt lis 14, 2008 01:10

witam. dzisiaj sie zarejestrowałem tutaj czyli jestem nowicjusz. nie dawno zakupiłem pieknego golfa IV i pojawił się problem, od nie dawna ma wyrzsze obroty czyli 1050 1200 i słyszałem ze wystarczy rozebrac przepustnice i delikatnie przemyc benzyką. czy to prawda i czy to pomorze. był potpiety pod komputer i był błąd nie równe obroty na biegu jałowym. jak ktos sie już spotkał z takim problemem to prosze o pomoc



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt lis 14, 2008 10:21

Wymieniłem wczoraj termostat na Wahlera, w końcu temp. jest taka jak powinna.. Mechanior zlał płyn do jakiejś kuwety, więc trzeba było dolać nowego - weszło prawie 3l...



Bronc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lip 17, 2008 20:03
Lokalizacja: Kalety

Post autor: Bronc » pt lis 14, 2008 18:32

Witam wszystkich
wracam z dobrymi nowinami. Rozwiazałem problem pracy silnika na wolnych obrotach i gaśnięciu przy manewrowaniu. Winą było servo z hamulców. Mechanik powiedział że coś tam było nie tak i przez to wyskakiwał błąd z ubogą mieszanką i wtórnym obiegiem powietrza. Mechanik pierwsza klasa! Już traciłem nadzieję, także za obroty może odpowiadac tez serwo. Przyjrzyjcie się temu bo moje objawy nie byly odosobnione



Awatar użytkownika
_Peeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:03
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: _Peeter » pn lis 17, 2008 21:20

Szarpanie w trakcie jazdy równomiernej, bądź przy lekkim przyspieszaniu, strasznie zamulony silnik. Przerobiłem to na własnej skórze i zanim doszedłem do przyczyny to cały rok się męczyłem. Przyczyna była banalna - przepływomierz i mimo iż komputer na VAG'u nie wykazywał błędu to właśnie on była tego przyczyną, a dokładnie zabrudzenie i wcale nie trzeba wydawać forsy na nową przepływkę.

Zapraszam do lektury, która może pomóc wielu :helm: :

PRZEPŁYWOMIERZ



Awatar użytkownika
przemo1024
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: przemo1024 » pn lis 17, 2008 23:19

Witam

Czytam o Waszych problemach, z niektórymi sam miałem problem, ktore na całe szczęście udało się korzystnie tudzież niedrogo rozwiązać. Jeden pozostal do dziś i może ktoś udzieli mi odpowiedzi. Nie mniej zacznijmy od tych skutecznie usuniętych.

1. DRGANIA SAMOCHODU, BUZOWANIE NA BIEGU JAŁOWYM.

W przypadku mojego samochodu objaw był bardzo uciążliwy. Auto wpadało w znaczne telepanie/drgania/buzowanie na biegu jałowym (podczas postoju przy odpalonym silniku). Dodatkowo wydobywało się w środku a przede wszystkim spod maski "syczenie", które brzmiało dość dziwnie. Przyczyna była prosta dla mojego mechanika - WĘŻYK PODCIŚNIENIA!

NOWY WĘŻYK w ASO (Lellek Opole-Sławice) to koszt lekko ponad 70zł i po zabawie.


2. PROBLEM Z ODPALENIEM SILNIKA + BRAK KOPA + JEDNORAZOWE ZGAŚNIĘCIE PODCZAS JAZDY (przy spadku obrotów).

Ten problem pojawił się od niedawna. Tzn. problem z odpaleniem silnika był równoczesnie z 1 problemem. Należało niekiedy dłużej podtrzymać zapłon aby uruchomić samochód. Po odpaleniu auta pojazd wogóle nie miał kopa (jakby nie palił na wszystki cylindy) dawał full gaz na każdym biegu (doszedłem do 3) a on się toczył. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało wszystko do normy - samochód był dynamiczny wszystko funkcjonowało jak trzeba aż po paru minutach przy usprzęgleniu lub wrzuceniu jałowego biegu oraz spaku obrotów zgasł podczas jazdy (chciałbym zaznaczyć, iż problem mam odkad zamontowano mi automat świateł). Następnie ponownie jest problem z odpaleniem, po czym jeżdzi już bezwaryjnie do kolejnego postoju. Nie dzieje się tak za każdym razem, ale min raz dziennie.

Może jest ktoś w stanie mi pomóc dot. powyższego 2-go problemu?
Będę niezmiernie wdzięczny.

Poza tym mam jeszcze problem z niedziałającym centralnym od strony kierowcy (zamyka tylko drzwi kierowy), a co za tym idzie nie świeci się lapmka w drzwiach ani w środku samochodu. Pewnie wspomniane zimne luty lub problem z przewodami.

----=== UWAGA ====----

Chcąc kupić jakiekolwiek detale do swoich GOLFików zajexcie najpierw do ASO celem upewnienia się czy nie mają taniej!!! Nic nie stracicie poza czasem a bywa znacznie TANIEJ JAK NA ALLEGRO!!!

Kupiłem prowadnice wycieraczek:
- 27zł - ASO (oryginał VW)
- 33zł + 10zł wysyłka - Allegro (x firma)

różne zaślepki, znaczki, spinki do tapicerki, osłon przeciwsłonecznych itp są dostępne od ręki za 2-3zł szt (niekiedy taniej :p)

Naprawdę polecam! Szkoda czasu i kasy (2 razy większej) na szrot.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
_Peeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:03
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: _Peeter » wt lis 18, 2008 00:55

Kolego, jak chodzi o centralny zamek, to jest to klasyczny problem tych golfów, jak poszukasz na forum to znajdziesz tego na tony. Centralka zamka centralnego się psuje i najtańszym sposobem jest kupienie samej centralki niekoniecznie oryginalnej i wymiana. Ja myślałem iż to mnie ominie, rozbierałem zamek, kombinowałem, ale po czasie i tak miałem jakieś problemy, aż przyszedł taki dzień, gdzie już w ogóle nie mogłem dostać się do auta, pojechałem do elektryka i za małe pieniądze mi to zrobił. Coś ok 100pln



Awatar użytkownika
przemo1024
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: przemo1024 » wt lis 18, 2008 10:35

Dzięki, tą informację wyczytałem parę dni przed zalogowaniem się ma tutejszym serwisie. Mam nawet dokładną obrazową oraz pisemną wskazówkę jak samemu problem naprawić, jednak jest czasochłonna.

Pojade do elektryka bowiem mój mechanik mizernie sobie radzi w w/w problemami a tutaj polecał mi (najlepiej) nowy zamek za 460zł co jest abstracją.

Poza tym nie działą mi podgrzewanie siedzenia kierowcy i spryskiwacze reflektorów wie ktoś jak sprawdzić gdzie może tkwić problem?



Awatar użytkownika
mariusz:-)
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań
Auto: MK7

Post autor: mariusz:-) » wt lis 18, 2008 10:45

witam
mam pytanie odnośnie kontrolki ABS
jakiś czas temu miałem wymienianą tylną oś , i po wymianie najczęściej w czasie deszczu lub jak było mokro to ta kontrolka się zapalała i gasła , ale od dłuższego czasu świeci się cały czas, czy to jakieś zwarcie czy cos innego padło ?
wiem że najlepiej wjechać do jakiegoś warsztatu i po sprawie, ale jeżeli mozna się pobawić samemu przy swoim aucie i dac sobie radę z problemem to dopiero satysfakcja :cool:


sawczuk

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości