Zapowietrzanie ukladu chlodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
No niestety najbardziej sie obawiam ze to moze byc uszczelka bede musial zajechac do jakiegos fachowca sprawdzic to bo sam tego raczej nie zrobie, a co do tego plynu to uruchomilem samochod i znowu kontrolka sie sweci przejechalem troche zgasilem i po 15-20 minutach spowrotem odpalilem i sie nie swieci juz ustrojstwo aj nie wiem normalnie kaszmar
Jeszcze jedna myśli mi do głowy przychodzi, czasem takie objawy są jak pompa wody jest nieszczelna. Jeśli Ty, lub powszedni właściciel kupił "połówke" pompy to bardzo prawdopodobne, że przez nią dostaje się powietrze do układu (miałem coś takiego w Golfiku, odkryłem to dopiero przy wymianie termostatu gdy zdjąłem pompę od wspomy, i te wszystkie graty, pompa była delikatnie wilgotna więc to olałem, bo myślałem że to wilgoć z garażu. Dopiero przy wymianie rozrządu ( i samej pompy) dowiedziałem się że była nieszczelna i ciągła powietrze.
- shibbyOP
- Gadatliwa bestia
- Posty: 546
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 00:00
- Lokalizacja: Opole // Niemodlin
- Kontakt:
To i ja znowu podepnę się pod temat, a mianowicie miałem taki problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198509 (tu opis całego problemu), i tak korek wygotowałem, przedmuchałem układ jak pisało w temacie i niby problem zniknął, ogrzewanie było nie wywaliło płynu, lecz to tylko było chwilowe, postanowiłem zmienić korek od kolegi, niby płynu nie wywala lecz: jeśli jadę wolno to nie dmucha ciepłe powietrze pomimo że temperatura jest, nawet jak stoi samochód odpalony włączy się wentylator na chłodnicy dalej zimne powietrze leci. Natomiast jeśli trochę pojeżdżę powyżej 4 tys obrotów zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem i gwałtownie spada poziom płynu w zbiorniczku (płyn jest pomiędzy min a maks a spada o jakieś 2cm), po puszczeniu nogi z gazu powietrze momentalnie sie ochładza i dalej leci zimne powietrze pomimo że silnik pracuje i temperatura jest. Następnie zgaszę silnik odczekam chwile, odkręcę korek to poziom płynu gwałtownie się podnosi, (korek do końca nie jest odkręcony nawet go dokręcam zęby nie wywaliło płynu) wyleci powietrze i płyn wraca do poprzedniego stanu czyli do tego zanim go zassało (pomiędzy min a maks).
I tu moje pytanie co może być zwalone???? Nagrzewnica???? Pompa wody???? Uszczelka pod głowicą????
Termostat mam sprawny bo 2 dni temu wymieniłem
I tu moje pytanie co może być zwalone???? Nagrzewnica???? Pompa wody???? Uszczelka pod głowicą????
Termostat mam sprawny bo 2 dni temu wymieniłem
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 03:38 przez shibbyOP, łącznie zmieniany 1 raz.
[b] Moje wozidło [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183470][img]http://img10.imageshack.us/img10/4733/img3633l.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183470][img]http://img10.imageshack.us/img10/4733/img3633l.jpg[/img][/url]
jesli chodzi o wypowiedz kwietka to pompa wody nowka jest (cala - z obudowa ze wszystkim) wiec malo prawdopodobne, cieple powietrze daje caly czas czy stoi czy jedzie niezaleznie od obrotow, jak odpale na chlodnym albo zimnym silniku to sie raz swieci kontrolka raz nie, niedawno podjechalem na stacje silnik byl cieply zgasilem wrocilem odpalilem i nic sie nie swieci i tak kilka razy sie zdarzylo(nie wiem pewnie cieply plyn zwiekszyl objetosc i moze temu? ale ile plynu mozna dolewac i ciagle to samo)glowice sprawdze dopiero w grudniu bo dopiero beda fundusze (przez ostatnie 3 miechy wydalem na golfika ok 1000 zl lacznie czesci i naprawy- niektorych dokonywalem sam)aj nie wiem co to moze byc dobre chociaz to ze temperatura caly czas ok i wszystko chodzi jak trza trudno jak pojezdze jeszcze 2 tyg to nic sie nie stanie moze a widzac po postach to dosc czesty problem jest z tym ukladem chlodniczym :/
[ Dodano: 21 Lis 2008 06:34 ]
A juz wiem co cieknie to przy glowicy taka rurka co wychodzi do nagrzewnicy cieknie na styku z glowica wymienie ten badziew i mam nadzieje bedzie dobrze. Ciezko zauwazyc ten wyciek bo jak ktos napisal plyn odrazu paruje i nie widac tego zabardzo (teraz jest juz spora szczelina i dobrze daje plynem to zauwazylem... ) dzieki za pomoc
[ Dodano: 22 Lis 2008 05:42 ]
wymienilem krociec i jest ok nic nie cieknie ale oi dolaniu plynu jak odpalilem ponownie na zimno zaczela sie swiecic znowu kontrolka plynu... rzeczywiscie dolalem plynu i po jakims czasie zaczela sie znowu swiecic - wcina gdzies plyn? dodam ze strasznie mi kopci normalnie mam z wydechu kleby dymu (nie wiem moze mam zle wtrysk ustawiony bo robil to jakis rysiek co w garazu ma warsztat i dorabia sobie) albo uszczelka i tego sie obawiam. I tutaj pytanie czy w dieslu tez w przypadku dostawania sie plynu do oleju pojawia sie "majonez" na korku od oleju czy nie koniecznie?jak sprawdzic czy oby na pewno uszczelka nie jest peknieta bo juz normalnie zalamka mnie bierze przez ten samochod ostatnio
[ Dodano: 21 Lis 2008 06:34 ]
A juz wiem co cieknie to przy glowicy taka rurka co wychodzi do nagrzewnicy cieknie na styku z glowica wymienie ten badziew i mam nadzieje bedzie dobrze. Ciezko zauwazyc ten wyciek bo jak ktos napisal plyn odrazu paruje i nie widac tego zabardzo (teraz jest juz spora szczelina i dobrze daje plynem to zauwazylem... ) dzieki za pomoc
[ Dodano: 22 Lis 2008 05:42 ]
wymienilem krociec i jest ok nic nie cieknie ale oi dolaniu plynu jak odpalilem ponownie na zimno zaczela sie swiecic znowu kontrolka plynu... rzeczywiscie dolalem plynu i po jakims czasie zaczela sie znowu swiecic - wcina gdzies plyn? dodam ze strasznie mi kopci normalnie mam z wydechu kleby dymu (nie wiem moze mam zle wtrysk ustawiony bo robil to jakis rysiek co w garazu ma warsztat i dorabia sobie) albo uszczelka i tego sie obawiam. I tutaj pytanie czy w dieslu tez w przypadku dostawania sie plynu do oleju pojawia sie "majonez" na korku od oleju czy nie koniecznie?jak sprawdzic czy oby na pewno uszczelka nie jest peknieta bo juz normalnie zalamka mnie bierze przez ten samochod ostatnio
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 05:25 przez masuo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
- Lokalizacja: kraków
kwietek, Witam widzę że masz jakieś informacje na temat grznia się auta gdy zmienia nachylenie u mnie się to dzieje temperatura gwałtownie rosnie co to może być proszę o odpisanie pirtronik@gmail.com z góry dziękuje
pozdrawiam
pozdrawiam
guliwerpir, tak jak prosiłeś odpisałem Ci na maila, jeśli auto się grzeje w zależności od tego w jaki sposób jest ustawione pod górę czy z góry może być problem z zapowietrzonym układem - jeśli czujnik temperatury jest umieszczony wysoko w chłodnicy może nie mieć stałego kontaktu z wodą, gdyż powietrze w układzie pod wysokim ciśnieniem zajmuje obszar w chłodnicy w którym powinna być woda (coś takiego miałem w ABF)
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
- Lokalizacja: kraków
Dzięki za podpowiedz mejla niedostałem wiez go ponownie piszę pirtronik@gmail.com a co do odpowietrzania odpowietrzałem wiele razy zmienione jest wrzystko w układzie chłodzenia czasami jest ok i nagle skacze temperatura ponad 100 i co ciekawe bywa rano że kontrolka led o wody miga mimo że jest poziom płunu a auto jest zimne co robić?kwietek pisze:guliwerpir, tak jak prosiłeś odpisałem Ci na maila, jeśli auto się grzeje w zależności od tego w jaki sposób jest ustawione pod górę czy z góry może być problem z zapowietrzonym układem - jeśli czujnik temperatury jest umieszczony wysoko w chłodnicy może nie mieć stałego kontaktu z wodą, gdyż powietrze w układzie pod wysokim ciśnieniem zajmuje obszar w chłodnicy w którym powinna być woda (coś takiego miałem w ABF)
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
jedno mi tu nie pasuje ,ze ukl moze sie zapowietrzyc przeciez w naszych vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
co do grzania bywa tak ze jesli jest za malo plynu w ukl to bedzie sie grzac poziom plyny musi byc miedzy min a max i trzeba tego pilnowac bo pozniej wlasnie wychodza takie rzeczy ze sie grzeje i sie nie zalacza wiatrak
co do grzania bywa tak ze jesli jest za malo plynu w ukl to bedzie sie grzac poziom plyny musi byc miedzy min a max i trzeba tego pilnowac bo pozniej wlasnie wychodza takie rzeczy ze sie grzeje i sie nie zalacza wiatrak
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak kolego ale pod warunkiem że układ jest sprawny. Niesprawnośći wywołujące nieodpowietrzanie czy zapowietrzanie to najczesciej niedrożny wężyk odpowietrzający do zbiorniczka płynu, zepsuty zawór w korku zbiorniczka, albo ta osławiona uszkodzona uszczelka pod głowicą.Semianek pisze:vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
- Lokalizacja: kraków
ok jeśli chodzi o wężyki to sprawdzone wymieniona chłodnica korek i inne części układu chłodzenia ale co z zegarami może to elektronika bo dlaczego rano miga lampka czerwona od ilości płynu poziom ok i temperatura jak przy rozruchuPaweł Marek pisze:tak kolego ale pod warunkiem że układ jest sprawny. Niesprawnośći wywołujące nieodpowietrzanie czy zapowietrzanie to najczesciej niedrożny wężyk odpowietrzający do zbiorniczka płynu, zepsuty zawór w korku zbiorniczka, albo ta osławiona uszkodzona uszczelka pod głowicą.Semianek pisze:vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 226 gości