Zapowietrzanie ukladu chlodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » czw lis 13, 2008 12:41

Wg mnie problem jest związany z chłodnicą (zakamieniona) lub uszczelką pod głowicą (przedmuch do układu chłodzenia). Pozdro



masuo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » czw lis 13, 2008 13:37

No niestety najbardziej sie obawiam ze to moze byc uszczelka bede musial zajechac do jakiegos fachowca sprawdzic to bo sam tego raczej nie zrobie, a co do tego plynu to uruchomilem samochod i znowu kontrolka sie sweci przejechalem troche zgasilem i po 15-20 minutach spowrotem odpalilem i sie nie swieci juz ustrojstwo aj nie wiem normalnie kaszmar



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw lis 13, 2008 17:46

Jeszcze jedna myśli mi do głowy przychodzi, czasem takie objawy są jak pompa wody jest nieszczelna. Jeśli Ty, lub powszedni właściciel kupił "połówke" pompy to bardzo prawdopodobne, że przez nią dostaje się powietrze do układu (miałem coś takiego w Golfiku, odkryłem to dopiero przy wymianie termostatu gdy zdjąłem pompę od wspomy, i te wszystkie graty, pompa była delikatnie wilgotna więc to olałem, bo myślałem że to wilgoć z garażu. Dopiero przy wymianie rozrządu ( i samej pompy) dowiedziałem się że była nieszczelna i ciągła powietrze.



Awatar użytkownika
spiochu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lut 13, 2006 18:22
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: spiochu » czw lis 13, 2008 22:19

ja niestety stawialbym na uszczelka pod glowica, ostatnio mialem przypadek z takimi objawami w Audi 1.8 SH, po wymianie uszczelki problem zniknol



Awatar użytkownika
shibbyOP
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 546
Rejestracja: pn cze 16, 2008 00:00
Lokalizacja: Opole // Niemodlin
Kontakt:

Post autor: shibbyOP » pt lis 14, 2008 03:37

To i ja znowu podepnę się pod temat, a mianowicie miałem taki problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198509 (tu opis całego problemu), i tak korek wygotowałem, przedmuchałem układ jak pisało w temacie i niby problem zniknął, ogrzewanie było nie wywaliło płynu, lecz to tylko było chwilowe, postanowiłem zmienić korek od kolegi, niby płynu nie wywala lecz: jeśli jadę wolno to nie dmucha ciepłe powietrze pomimo że temperatura jest, nawet jak stoi samochód odpalony włączy się wentylator na chłodnicy dalej zimne powietrze leci. Natomiast jeśli trochę pojeżdżę powyżej 4 tys obrotów zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem i gwałtownie spada poziom płynu w zbiorniczku (płyn jest pomiędzy min a maks a spada o jakieś 2cm), po puszczeniu nogi z gazu powietrze momentalnie sie ochładza i dalej leci zimne powietrze pomimo że silnik pracuje i temperatura jest. Następnie zgaszę silnik odczekam chwile, odkręcę korek to poziom płynu gwałtownie się podnosi, (korek do końca nie jest odkręcony nawet go dokręcam zęby nie wywaliło płynu) wyleci powietrze i płyn wraca do poprzedniego stanu czyli do tego zanim go zassało (pomiędzy min a maks).

I tu moje pytanie co może być zwalone???? Nagrzewnica???? Pompa wody???? Uszczelka pod głowicą????

Termostat mam sprawny bo 2 dni temu wymieniłem
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 03:38 przez shibbyOP, łącznie zmieniany 1 raz.


[b] Moje wozidło [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=183470][img]http://img10.imageshack.us/img10/4733/img3633l.jpg[/img][/url]

masuo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » pt lis 14, 2008 05:23

jesli chodzi o wypowiedz kwietka to pompa wody nowka jest (cala - z obudowa ze wszystkim) wiec malo prawdopodobne, cieple powietrze daje caly czas czy stoi czy jedzie niezaleznie od obrotow, jak odpale na chlodnym albo zimnym silniku to sie raz swieci kontrolka raz nie, niedawno podjechalem na stacje silnik byl cieply zgasilem wrocilem odpalilem i nic sie nie swieci i tak kilka razy sie zdarzylo(nie wiem pewnie cieply plyn zwiekszyl objetosc i moze temu? ale ile plynu mozna dolewac i ciagle to samo)glowice sprawdze dopiero w grudniu bo dopiero beda fundusze (przez ostatnie 3 miechy wydalem na golfika ok 1000 zl :grrr: lacznie czesci i naprawy- niektorych dokonywalem sam)aj nie wiem co to moze byc dobre chociaz to ze temperatura caly czas ok i wszystko chodzi jak trza trudno jak pojezdze jeszcze 2 tyg to nic sie nie stanie moze a widzac po postach to dosc czesty problem jest z tym ukladem chlodniczym :/

[ Dodano: 21 Lis 2008 06:34 ]
A juz wiem co cieknie to przy glowicy taka rurka co wychodzi do nagrzewnicy cieknie na styku z glowica wymienie ten badziew i mam nadzieje bedzie dobrze. Ciezko zauwazyc ten wyciek bo jak ktos napisal plyn odrazu paruje i nie widac tego zabardzo (teraz jest juz spora szczelina i dobrze daje plynem to zauwazylem... ) dzieki za pomoc

[ Dodano: 22 Lis 2008 05:42 ]
wymienilem krociec i jest ok nic nie cieknie ale oi dolaniu plynu jak odpalilem ponownie na zimno zaczela sie swiecic znowu kontrolka plynu... rzeczywiscie dolalem plynu i po jakims czasie zaczela sie znowu swiecic - wcina gdzies plyn? dodam ze strasznie mi kopci normalnie mam z wydechu kleby dymu (nie wiem moze mam zle wtrysk ustawiony bo robil to jakis rysiek co w garazu ma warsztat i dorabia sobie) albo uszczelka i tego sie obawiam. I tutaj pytanie czy w dieslu tez w przypadku dostawania sie plynu do oleju pojawia sie "majonez" na korku od oleju czy nie koniecznie?jak sprawdzic czy oby na pewno uszczelka nie jest peknieta bo juz normalnie zalamka mnie bierze przez ten samochod ostatnio
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 05:25 przez masuo, łącznie zmieniany 1 raz.



guliwerpir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: guliwerpir » ndz sie 30, 2009 13:58

kwietek, Witam widzę że masz jakieś informacje na temat grznia się auta gdy zmienia nachylenie u mnie się to dzieje temperatura gwałtownie rosnie co to może być proszę o odpisanie pirtronik@gmail.com z góry dziękuje
pozdrawiam



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt wrz 01, 2009 22:40

guliwerpir, tak jak prosiłeś odpisałem Ci na maila, jeśli auto się grzeje w zależności od tego w jaki sposób jest ustawione pod górę czy z góry może być problem z zapowietrzonym układem - jeśli czujnik temperatury jest umieszczony wysoko w chłodnicy może nie mieć stałego kontaktu z wodą, gdyż powietrze w układzie pod wysokim ciśnieniem zajmuje obszar w chłodnicy w którym powinna być woda (coś takiego miałem w ABF)



guliwerpir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: guliwerpir » czw wrz 03, 2009 20:45

kwietek pisze:guliwerpir, tak jak prosiłeś odpisałem Ci na maila, jeśli auto się grzeje w zależności od tego w jaki sposób jest ustawione pod górę czy z góry może być problem z zapowietrzonym układem - jeśli czujnik temperatury jest umieszczony wysoko w chłodnicy może nie mieć stałego kontaktu z wodą, gdyż powietrze w układzie pod wysokim ciśnieniem zajmuje obszar w chłodnicy w którym powinna być woda (coś takiego miałem w ABF)
Dzięki za podpowiedz mejla niedostałem wiez go ponownie piszę pirtronik@gmail.com a co do odpowietrzania odpowietrzałem wiele razy zmienione jest wrzystko w układzie chłodzenia czasami jest ok i nagle skacze temperatura ponad 100 i co ciekawe bywa rano że kontrolka led o wody miga mimo że jest poziom płunu a auto jest zimne co robić?



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw wrz 03, 2009 20:54

jedno mi tu nie pasuje ,ze ukl moze sie zapowietrzyc przeciez w naszych vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
co do grzania bywa tak ze jesli jest za malo plynu w ukl to bedzie sie grzac poziom plyny musi byc miedzy min a max i trzeba tego pilnowac bo pozniej wlasnie wychodza takie rzeczy ze sie grzeje i sie nie zalacza wiatrak


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 03, 2009 21:08

Semianek pisze:vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
tak kolego ale pod warunkiem że układ jest sprawny. Niesprawnośći wywołujące nieodpowietrzanie czy zapowietrzanie to najczesciej niedrożny wężyk odpowietrzający do zbiorniczka płynu, zepsuty zawór w korku zbiorniczka, albo ta osławiona uszkodzona uszczelka pod głowicą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

guliwerpir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 13:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: guliwerpir » pt wrz 04, 2009 06:10

Paweł Marek pisze:
Semianek pisze:vw to nie mozliwe bo ukld sam sie odpowietrza i nic pryz tym nie trzeba kombinowac
tak kolego ale pod warunkiem że układ jest sprawny. Niesprawnośći wywołujące nieodpowietrzanie czy zapowietrzanie to najczesciej niedrożny wężyk odpowietrzający do zbiorniczka płynu, zepsuty zawór w korku zbiorniczka, albo ta osławiona uszkodzona uszczelka pod głowicą.
ok jeśli chodzi o wężyki to sprawdzone wymieniona chłodnica korek i inne części układu chłodzenia ale co z zegarami może to elektronika bo dlaczego rano miga lampka czerwona od ilości płynu poziom ok i temperatura jak przy rozruchu



masuo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 04, 2008 14:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: masuo » sob wrz 05, 2009 16:49

u mnie osobiscie przyczyna byla walnieta uszczelka pod glowica, kontrolki tez wariowaly, migaly w czasie jazdy (temp. na liczniku byla w normie), wytwarzalo sie chyba za duze cisnienie w ukladzie chlodzenia i temu tak sie dzialo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 226 gości