[MK4 elektronika] Problem z pompa paliwa.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4 elektronika] Problem z pompa paliwa.
Witam,
czasem mam problem z zapaleniem samochodu. Przekrecam kluczyk, samochod sie troche "dusi" by po ok 30 sekundach zapalic. Obroty same rosna do ok 2 tys, przy wcisnietym sprzegle. Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy. Problem czasem sie powtorzy czasem jest tydzien/dwa spokoju i znow wraca. Obstawiam ze jest to zwiazane z przełącznikiem pompy paliwa. Gdy przekrece kluczyk i slysze ze pompa po chwili sie nie wylacza tylko caly czas pracuje (slychac "syczenie") to wtedy wiem ze nie zapali od razu. Przeczyscilem styki w tym przelaczniku i problem pojawia sie rzadziej, jednak nie ustapil calkowicie:/
Pytanie moje wiec brzmi czy wymiana tego przelacznika pomoze?
Jesli tak to czy moge wymienic przelacznik o kodzie 409, "1J0906383" (8 pinowy), na "1J0906383C" (7 pinowy)? Bo nigdzie nie jestem wstanie dostac juz tej wersji bez "C":(
Druga sprawa zauwazylem tez ze jak zapali bez problemow (szczegolnie w zimniejsze dni) to zaraz po zapaleniu "chodzi jak diesel", tzn glosno nie za rowno i "klekocze", jednak jak dodam mu nawet troszke gazu to problem ustaje i juz pracuje rowno:) mozna jakos temu zapobiec czy raczej nie trzeba sie tym przejmowac?
Trzecia sprawa, gdy przekrece kluczyk i poczekam az zgasna wszystkie kontrolki (nawet gdy pompa paliwa wylaczy sie prawidlowo) i nie odpale samochodu od razu to potem nie chce zapalic, a gdy przekrece kluczyk i zapale zaraz po zgasnieciu kontrolek to pali bez problemu.
czasem mam problem z zapaleniem samochodu. Przekrecam kluczyk, samochod sie troche "dusi" by po ok 30 sekundach zapalic. Obroty same rosna do ok 2 tys, przy wcisnietym sprzegle. Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy. Problem czasem sie powtorzy czasem jest tydzien/dwa spokoju i znow wraca. Obstawiam ze jest to zwiazane z przełącznikiem pompy paliwa. Gdy przekrece kluczyk i slysze ze pompa po chwili sie nie wylacza tylko caly czas pracuje (slychac "syczenie") to wtedy wiem ze nie zapali od razu. Przeczyscilem styki w tym przelaczniku i problem pojawia sie rzadziej, jednak nie ustapil calkowicie:/
Pytanie moje wiec brzmi czy wymiana tego przelacznika pomoze?
Jesli tak to czy moge wymienic przelacznik o kodzie 409, "1J0906383" (8 pinowy), na "1J0906383C" (7 pinowy)? Bo nigdzie nie jestem wstanie dostac juz tej wersji bez "C":(
Druga sprawa zauwazylem tez ze jak zapali bez problemow (szczegolnie w zimniejsze dni) to zaraz po zapaleniu "chodzi jak diesel", tzn glosno nie za rowno i "klekocze", jednak jak dodam mu nawet troszke gazu to problem ustaje i juz pracuje rowno:) mozna jakos temu zapobiec czy raczej nie trzeba sie tym przejmowac?
Trzecia sprawa, gdy przekrece kluczyk i poczekam az zgasna wszystkie kontrolki (nawet gdy pompa paliwa wylaczy sie prawidlowo) i nie odpale samochodu od razu to potem nie chce zapalic, a gdy przekrece kluczyk i zapale zaraz po zgasnieciu kontrolek to pali bez problemu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
klekotanie na zimnym silniku zaraz po odpaleniujest normalnym objawem bo popychacze hydrauliczne nie dostawaja jeszcze oleju
Wymiana przekaznika od pompy nic ci nie da bo masz problem ze nie za dlugo chodzi ci pompa a nie ze pzekaznik nie podaje napiecia na pompe
komputer steruje przekaznikiem od pompy paliwa wiec czas pracy pompy zalezy od komputera
przejedz sie na VAGa bo na pewno masz jakies bledu w ECU
Wymiana przekaznika od pompy nic ci nie da bo masz problem ze nie za dlugo chodzi ci pompa a nie ze pzekaznik nie podaje napiecia na pompe
komputer steruje przekaznikiem od pompy paliwa wiec czas pracy pompy zalezy od komputera
przejedz sie na VAGa bo na pewno masz jakies bledu w ECU
Re: [MK4 elektronika] Problem z pompa paliwa.
mam podobny problem do Ciebie , jak jest zimny to pali od kopa , a jak sie nagrzeje do 90 i zgasze, to go ciezko odpalic i musze czekac czasami az ostygnie zeby odpalil i tez wlasnie co dziwne objawy pojawiaja sie na jakis czas, potem spokoj i tak w kolko . Mam tez problem z obrotami czesto wlasnie po ponownym odpaleniu na cieplym silniku obroty skacza mu do 2 tys i po jakims czasie ustaja , niekiedy bywa tez ze podczas jazdy nagle skocza do 2 tys i przez chwile sie utrzymuja i ponownie wracaja do normalnosci . Tylko nie potrafie sobie tego wytlumaczyc czemu te objawy nie utrzymuja sie caly czas , tlyko raz jest dobzre a raz zle . Tez musze go podlaczcyc pod kompa tlyko obawiam sie ze moze nie wykryc zadnego bledu , bo zazwyczaj jak sie jedzie do mechanika to wszytsko jest ok ;pnydmif pisze:Witam,
czasem mam problem z zapaleniem samochodu. Przekrecam kluczyk, samochod sie troche "dusi" by po ok 30 sekundach zapalic. Obroty same rosna do ok 2 tys, przy wcisnietym sprzegle. Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy. Problem czasem sie powtorzy czasem jest tydzien/dwa spokoju i znow wraca. Obstawiam ze jest to zwiazane z przełącznikiem pompy paliwa. Gdy przekrece kluczyk i slysze ze pompa po chwili sie nie wylacza tylko caly czas pracuje (slychac "syczenie") to wtedy wiem ze nie zapali od razu. Przeczyscilem styki w tym przelaczniku i problem pojawia sie rzadziej, jednak nie ustapil calkowicie:/
Pytanie moje wiec brzmi czy wymiana tego przelacznika pomoze?
Jesli tak to czy moge wymienic przelacznik o kodzie 409, "1J0906383" (8 pinowy), na "1J0906383C" (7 pinowy)? Bo nigdzie nie jestem wstanie dostac juz tej wersji bez "C":(
Druga sprawa zauwazylem tez ze jak zapali bez problemow (szczegolnie w zimniejsze dni) to zaraz po zapaleniu "chodzi jak diesel", tzn glosno nie za rowno i "klekocze", jednak jak dodam mu nawet troszke gazu to problem ustaje i juz pracuje rowno:) mozna jakos temu zapobiec czy raczej nie trzeba sie tym przejmowac?
Trzecia sprawa, gdy przekrece kluczyk i poczekam az zgasna wszystkie kontrolki (nawet gdy pompa paliwa wylaczy sie prawidlowo) i nie odpale samochodu od razu to potem nie chce zapalic, a gdy przekrece kluczyk i zapale zaraz po zgasnieciu kontrolek to pali bez problemu.
Tez wlasnie mysle ze jest to pompa paliwa bo mialem kiedys z nia problem, a dokladnie z odpalaniem i zgodnie z zaleceniami mechanika walnalem w nią porzadnie pare razy i do tej pory wszystko chulalo a tak wogule to mam mk IV 1.6 SR . Jak wyjasni sie w czym tkwil problem w twoim przypdku to napsiz na forum :>
wlasnie tak:/
juz nie pamietam co tam wyskoczylo, ale nie wszystko bylo zwiazane z tym.
Zapalnik poduszki, napinacz pasa kierowcy, cos zwiazanego z predkosciomierzem, a z tym wazniejszych spraw to teraz nie pamietam...sproboje jeszcze raz jak znajde chwilke podjechac gdzies zeby to sprawdzic i moze to ulatwi sprawe.
a z czym jeszcze moglo by to byc zwiazane? bo oglnie raczej chodzi o pompe paliwa?
wymiana tego przekaznika napewno nic nie da? bo nim go nie wyciagnalem i nie przeczyscilem stykow(pinow) to bylo zdecydowanie gorzej. Czesciej sie "dusil" przy zapalaniu.
juz nie pamietam co tam wyskoczylo, ale nie wszystko bylo zwiazane z tym.
Zapalnik poduszki, napinacz pasa kierowcy, cos zwiazanego z predkosciomierzem, a z tym wazniejszych spraw to teraz nie pamietam...sproboje jeszcze raz jak znajde chwilke podjechac gdzies zeby to sprawdzic i moze to ulatwi sprawe.
a z czym jeszcze moglo by to byc zwiazane? bo oglnie raczej chodzi o pompe paliwa?
wymiana tego przekaznika napewno nic nie da? bo nim go nie wyciagnalem i nie przeczyscilem stykow(pinow) to bylo zdecydowanie gorzej. Czesciej sie "dusil" przy zapalaniu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
mozesz sprawdzic jak wygladaja styki w przekazniki czy czasami sie nie popalily, jezeli wygladaj na dobre to nic wymiana nie pomoze
czas dzialania pompy zalezy od ECU
Napisz jaki masz silnik
Sprawdz bledy na VAGu ale w silniku i w poduszkach bo ten przekaznik dostaje sygnal z wlacznika drzwi, rozrusznika i z modulu poduszek
[ Dodano: 14 Lis 2008 15:46 ]
podaj bledy jakie sa w silniku i jakie sa w poduszkach (nie pomieszaj tych bledow)
czas dzialania pompy zalezy od ECU
Napisz jaki masz silnik
Sprawdz bledy na VAGu ale w silniku i w poduszkach bo ten przekaznik dostaje sygnal z wlacznika drzwi, rozrusznika i z modulu poduszek
[ Dodano: 14 Lis 2008 15:46 ]
podaj bledy jakie sa w silniku i jakie sa w poduszkach (nie pomieszaj tych bledow)
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 16:45 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
wygladaja dobrze, wczesniej moze troche bardziej zabrudzone byly i dlatego czesciej "wariował". Jesli wszystko zalezy od ECU to serio bede musial znow sprawdzic pod kompem co tam za bledy sa, ale tak jak pisal "lolek" pewnie jak tam pojade to znow wszystko bedzie w porzadku:P
co do silnika to 1,4 benzyna 16V, jesli przekaznik dostaje tez sygnal z poduszek to w tym moze byc jakis problem bo od pewnego czasu swieci mi kontrolka poduszki, a dzieje sie tak od czasu gdy qmpel wychodzac zachaczyl o fotel kierowcy i pewnie sie tam jakis czujnik uszkodzil, poluzowal. Wczesniej tez raz mi to wyskoczylo ale dalo sie usunac z pozycji komputera, teraz juz nie.
Tak przy okazji nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie:
Jak mozna by bylo szybko i sprawnie sprawdzic czy aby napewno zostal wymieniony rozrzad? Bo gdy kupowalem samochod wlasciciel mnie zapewnial ze rozrzad i filtry wymienione, nakleja na klapie byla, sek w tym ze jak pojechal do mechanika to stwierdzil ze filtr paliwa jest strasznie zabrudzony i od nowosci raczej nie byl wymieniany:/
Teraz jest juz wymieniony i przeczyszczona zostala tez przepustnica, ale jesli z rozrzadem klamal to nie za ciekawie...
co do silnika to 1,4 benzyna 16V, jesli przekaznik dostaje tez sygnal z poduszek to w tym moze byc jakis problem bo od pewnego czasu swieci mi kontrolka poduszki, a dzieje sie tak od czasu gdy qmpel wychodzac zachaczyl o fotel kierowcy i pewnie sie tam jakis czujnik uszkodzil, poluzowal. Wczesniej tez raz mi to wyskoczylo ale dalo sie usunac z pozycji komputera, teraz juz nie.
Tak przy okazji nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanie:
Jak mozna by bylo szybko i sprawnie sprawdzic czy aby napewno zostal wymieniony rozrzad? Bo gdy kupowalem samochod wlasciciel mnie zapewnial ze rozrzad i filtry wymienione, nakleja na klapie byla, sek w tym ze jak pojechal do mechanika to stwierdzil ze filtr paliwa jest strasznie zabrudzony i od nowosci raczej nie byl wymieniany:/
Teraz jest juz wymieniony i przeczyszczona zostala tez przepustnica, ale jesli z rozrzadem klamal to nie za ciekawie...
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
z tego co mi wiadomo to 99 roku byly juz montowane przekazniki od pomp ktore maja sygnal z poduszek, we wczesniejszych rocznikach byly zwkle przekazniki
co do bledu ze jak pojedzies to nic nie bedzie to musze ci powiedziec ze jezeli byl jakis blad od czasu wykasowania to napewno pozostal on w pamieci komputera wiec jak pojedziesz na vaga a auto bedzie chodzilo dobrze to nie masz sie co przejmowac bo koputerma zapisany blad w pamieci
jezeli chodzi o rozrzad to ja wole nie wierzyc sprzedajacmu i wymienic rozrzad i miec pewnosc ze jest dobry niz oszczedzic na rozrzadzie i pozniej plakac - "oszczedny 2 razy palaci"
co do bledu ze jak pojedzies to nic nie bedzie to musze ci powiedziec ze jezeli byl jakis blad od czasu wykasowania to napewno pozostal on w pamieci komputera wiec jak pojedziesz na vaga a auto bedzie chodzilo dobrze to nie masz sie co przejmowac bo koputerma zapisany blad w pamieci
jezeli chodzi o rozrzad to ja wole nie wierzyc sprzedajacmu i wymienic rozrzad i miec pewnosc ze jest dobry niz oszczedzic na rozrzadzie i pozniej plakac - "oszczedny 2 razy palaci"
aha a jakies symbole ich kojarzysz? to bym wtedy mogl sprawdzic jaki jest ten moj:)
faktycznie jest historia i zostaja zapisane logi bledow ktory wystapily w pamieci. To nie pozostalo mi nic tylko wybrac sie gdzies wlasnie to sprawdzic na komputerze i zapisac wystepujace problemy.
co prawda to prawda, tzn. ze sprawdzic sie raczej tego nie da?
Tak przy okazji moze nie w temacie ale zauwazylem ostatnio tez ze nie dziala mi licznik. Na jakiej zasadzie on funkcjonuje? bo juz 3 raz mi sie popsul sam od siebie by po paru dniach znow wszystko wrocilo do normy. Na komputerze tez ten blad w pamieci byl z tego co pamietam. Czasem jak wjade w dziure to na moment wskazowka pokarze wlasciwa predkosc by potem znow zostac na 0:/
faktycznie jest historia i zostaja zapisane logi bledow ktory wystapily w pamieci. To nie pozostalo mi nic tylko wybrac sie gdzies wlasnie to sprawdzic na komputerze i zapisac wystepujace problemy.
co prawda to prawda, tzn. ze sprawdzic sie raczej tego nie da?
Tak przy okazji moze nie w temacie ale zauwazylem ostatnio tez ze nie dziala mi licznik. Na jakiej zasadzie on funkcjonuje? bo juz 3 raz mi sie popsul sam od siebie by po paru dniach znow wszystko wrocilo do normy. Na komputerze tez ten blad w pamieci byl z tego co pamietam. Czasem jak wjade w dziure to na moment wskazowka pokarze wlasciwa predkosc by potem znow zostac na 0:/
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czujnik podaje sygnal do licznika
szukaj czyjnika bo moze sa styki w kostce zasniedziale
niektore auta maja sygnal z czujnika absu w kole zeby licznik dzialal
wydaje mi sie ze w golfie jest osobny w skrzyni czujnik do predkosci pojazdu
nie mam nr przekaznikow - na schematach widze ze sa 4, 7 i 8 pinowe przekazniki do pompy
szukaj czyjnika bo moze sa styki w kostce zasniedziale
niektore auta maja sygnal z czujnika absu w kole zeby licznik dzialal
wydaje mi sie ze w golfie jest osobny w skrzyni czujnik do predkosci pojazdu
nie mam nr przekaznikow - na schematach widze ze sa 4, 7 i 8 pinowe przekazniki do pompy
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czujnika szukaj przy skrzyni, uzyj szukajki, mozwe na forum sa zdjecia
sprawdze po poludniu czy 7 pinowy bedzie zamiennikiem 8 pinowego
nie stety nie moge znalezc
http://moto.allegro.pl/item480311156_pr ... tavia.html
nie wiem czemu tem ma 4 nozki a ma nr ktory podales- czy na koncu jest C czy go nie ma ma tyle samo nozek
wrzuc zdjecie swojego przekaznika - widok gory i nozek
strasznie sie uparles z tym przekaznikiem zeby go wymienic
[ Dodano: 18 Lis 2008 21:09 ]
http://moto.allegro.pl/item482665625_pr ... c_409.html
ten ma 7 nozek - tak jest na schmacie z boku a ma koncowke C
a tu juz inny- nie widac il ma nozek
http://moto.allegro.pl/item465118664_vw ... c_409.html
sprawdze po poludniu czy 7 pinowy bedzie zamiennikiem 8 pinowego
nie stety nie moge znalezc
http://moto.allegro.pl/item480311156_pr ... tavia.html
nie wiem czemu tem ma 4 nozki a ma nr ktory podales- czy na koncu jest C czy go nie ma ma tyle samo nozek
wrzuc zdjecie swojego przekaznika - widok gory i nozek
strasznie sie uparles z tym przekaznikiem zeby go wymienic
[ Dodano: 18 Lis 2008 21:09 ]
http://moto.allegro.pl/item482665625_pr ... c_409.html
ten ma 7 nozek - tak jest na schmacie z boku a ma koncowke C
a tu juz inny- nie widac il ma nozek
http://moto.allegro.pl/item465118664_vw ... c_409.html
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 22:04 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukam:)
nie ze uparlem ale od niego sie wszystko zaczelo i po przeczyszczeniu stykow problem zaczal rzadziej wystepowac:)
Moj przekaznik jest 8 pinowy i wyglada mniej wiecej tak:
Pytanie o przekaznik polega tylko na tym za co jest odpowiedzialna ta 8 nozka ktorej nie ma w tych wersjach z "C"? w schemacie do czegos tam jest dolaczana...
Odbiegajac troche od tematu wspomnial bym jeszcze o ostatnim problemie jaki neka mnie i mojego golfa. Chodzi o to ze nie wysprzegla 2 biegu:/
jak redukuje z 3 na 2 przy wiekszej predkosci albo chce szybciej ruszyc i zmienic z 1 na 2. Jesli jest to wina synchronizatora skrzyni biegow to nie ciekawie bo trzeba cala skrzynie rozebrac prawda?
Moze byc to jeszcze z czyms zwiazane? albo czy moze pomoc wymiana jakies innej czesci? Bardziej czule sprzeglo albo cos tego rodzaju?
Ewentualnie czy jest jakis sposob jak jezdzic z uszkodzona czescia zeby problem nie wystepowal? zauwazylem ze jak ruszam i nie ma za duzych obrotow (mniej niz 2000) i zmienie bieg to lekko albo wcale nie "zgrzytnie", ale jak zrobie to szybciej albo przy wyrzszych obrotach to juz nie ciekawie:/ Jak bym wymienil linke z gazu (jest zurzyta i wolniej spadaja obroty po puszczeniu gazu/wcisnieciu sprzegla) to by tez cos pomoglo? Synchronizator ma jakis zwiazek z obrotami czy bardziej predkoscia pojazdu?
nie ze uparlem ale od niego sie wszystko zaczelo i po przeczyszczeniu stykow problem zaczal rzadziej wystepowac:)
Moj przekaznik jest 8 pinowy i wyglada mniej wiecej tak:
Pytanie o przekaznik polega tylko na tym za co jest odpowiedzialna ta 8 nozka ktorej nie ma w tych wersjach z "C"? w schemacie do czegos tam jest dolaczana...
Odbiegajac troche od tematu wspomnial bym jeszcze o ostatnim problemie jaki neka mnie i mojego golfa. Chodzi o to ze nie wysprzegla 2 biegu:/
jak redukuje z 3 na 2 przy wiekszej predkosci albo chce szybciej ruszyc i zmienic z 1 na 2. Jesli jest to wina synchronizatora skrzyni biegow to nie ciekawie bo trzeba cala skrzynie rozebrac prawda?
Moze byc to jeszcze z czyms zwiazane? albo czy moze pomoc wymiana jakies innej czesci? Bardziej czule sprzeglo albo cos tego rodzaju?
Ewentualnie czy jest jakis sposob jak jezdzic z uszkodzona czescia zeby problem nie wystepowal? zauwazylem ze jak ruszam i nie ma za duzych obrotow (mniej niz 2000) i zmienie bieg to lekko albo wcale nie "zgrzytnie", ale jak zrobie to szybciej albo przy wyrzszych obrotach to juz nie ciekawie:/ Jak bym wymienil linke z gazu (jest zurzyta i wolniej spadaja obroty po puszczeniu gazu/wcisnieciu sprzegla) to by tez cos pomoglo? Synchronizator ma jakis zwiazek z obrotami czy bardziej predkoscia pojazdu?
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 18:16 przez nydmif, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 328 gości