Klapa bagaznika (variant)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klapa bagaznika (variant)
jakies dwa miesiące temu przestała działać mi klamka otwierająca klapę bagażnika. korzystająć z długiego weekendu rozebrałem klapę zeby zobaczyć co za licho tam siedzi. i co stwierdziałem:
klapa nie otwiera się dlatego że po nacisnieciu klamki nie ma pradu w kabli idacym do siłownika.
sprawdziłem sam siłownik podłanczając do niego baterie 9V i zaskoczył otwierajac klape, sprawdziłem czy sam styk w klamce jest ok, podlaczylem miernik ustawiony na badanie przepływi i pokazuje ze jest przejscie a jednak po nacisnieciu nie pojawia sie napiecie na siłowniku. oczywiscie sprawdzalem wszystko na otwartym aucie, wiec nie mam mozwy ze jest cos odciete z podowu zamknietego auta.
sprawdzalem tez dokad ida kable od silownika, ale straciłem je z oczy gdy wchodzily w dach pod tapicerke.
czy moze ktoś spotkał sie z podobnym problemem?
klapa nie otwiera się dlatego że po nacisnieciu klamki nie ma pradu w kabli idacym do siłownika.
sprawdziłem sam siłownik podłanczając do niego baterie 9V i zaskoczył otwierajac klape, sprawdziłem czy sam styk w klamce jest ok, podlaczylem miernik ustawiony na badanie przepływi i pokazuje ze jest przejscie a jednak po nacisnieciu nie pojawia sie napiecie na siłowniku. oczywiscie sprawdzalem wszystko na otwartym aucie, wiec nie mam mozwy ze jest cos odciete z podowu zamknietego auta.
sprawdzalem tez dokad ida kable od silownika, ale straciłem je z oczy gdy wchodzily w dach pod tapicerke.
czy moze ktoś spotkał sie z podobnym problemem?
mnie sie wydaje, ze swiatlo w bagazniuku nie ma nic wspolnego z otwieraniem klapy, wazne zeby otwierac ta klamka na otwartym aucie, bo pewnie sprawdza przed otwarciem czy zamki sa zaryglowane.
a co to switcha to zastanawiam sie jak go sprawdzic? co pomierzyc i gdzie? zastanawiam sie czy moze moduł komfortu moze sie przgrzał i akurat walnegła czesc odpowiedzialna za klape?
co wy na to?
a co to switcha to zastanawiam sie jak go sprawdzic? co pomierzyc i gdzie? zastanawiam sie czy moze moduł komfortu moze sie przgrzał i akurat walnegła czesc odpowiedzialna za klape?
co wy na to?
koledzy !
ani światło w bagażniku ani klamka nie mają nic wspólnego z tym problemem,
klamka nie ma żadnego połaczenia elektrycznego z c.zamkiem,
problem tkwi w tym, że jeśli przy otwartm c.z. klapy nie można otworzyć klapy klamką to nie cofnęła się wewnątrz klapy jedna dźwignia (pozostała ona w pozycji zamknięcia cenralnego zamka mimo, iż siłownik pzesunął mechanizm w pozycję otwarcia), która powinna się opierać na dźwigi samej klamki tylnej klapy i dlatego jest z tym problem.
[ Dodano: 14 Lis 2008 12:58 ]
o to chodzi :
ani światło w bagażniku ani klamka nie mają nic wspólnego z tym problemem,
klamka nie ma żadnego połaczenia elektrycznego z c.zamkiem,
problem tkwi w tym, że jeśli przy otwartm c.z. klapy nie można otworzyć klapy klamką to nie cofnęła się wewnątrz klapy jedna dźwignia (pozostała ona w pozycji zamknięcia cenralnego zamka mimo, iż siłownik pzesunął mechanizm w pozycję otwarcia), która powinna się opierać na dźwigi samej klamki tylnej klapy i dlatego jest z tym problem.
[ Dodano: 14 Lis 2008 12:58 ]
o to chodzi :
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 13:59 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Sztomel u mnie ta klamka wyglada inaczej, bo to variant ( a na zdjeciu to hatchback)i tak naprawde klamka ma mikrostyk ktory przy nasisnieciu klamki zamyka obwód. oczywiscie odlaczylem ten mikrostyk i go sprawdzilem i odziwo dziala. swiatlo dziala prawidlowo choc ono nie ma wplywu na dzialanie c.z.
caly czas zastanawiam sie czy to moze wina modułu komfortu?
caly czas zastanawiam sie czy to moze wina modułu komfortu?
no to dałem du..py
ale przeglądając dawno temu foto mechanizmu otwierania klapy w kombiku widziałem, że róznica polegała jedynie na dodatkowym styczniku podającym sygnał do modułu komfortu do otwarcia c.z. wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka we wkładce zamka tylnej klapy - ale widać jest chyba inaczej.
ale przeglądając dawno temu foto mechanizmu otwierania klapy w kombiku widziałem, że róznica polegała jedynie na dodatkowym styczniku podającym sygnał do modułu komfortu do otwarcia c.z. wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka we wkładce zamka tylnej klapy - ale widać jest chyba inaczej.
to prawda, jest przy zamku taki jeden mikrostyk którego nie rozszfrowalem za co jest odpowiedzialny. w jednym plastiku jest jeden mikrostyk ktory po przekreceniu kluczyka we wkladkce zamka klapy otwiera lub zamyka całe auto, a obok niego wlasnie jest sobie jeszcze jedne ktory nie wiem za co jest odpowiedzialny.Sztomel pisze:róznica polegała jedynie na dodatkowym styczniku podającym sygnał do modułu komfortu do otwarcia c.z. wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka we wkładce zamka tylnej klapy - ale widać jest chyba inaczej.
moim zdaniem ( i na logike) powinno to dzialac tak. po otwarciu drzwi jest informacja o tym zakodowana w module komfortu, w momencie proby otrawcia bagaznika to klamka poprzez zwarty mikrostyk daje info do modułu o próbie otwarcia a moduł po sprawdzeniu czy auto otwarte wysyła 12V na c.z. klapy bagaznika.
wszytsko niby oki, tylko brakuje mi tych 12V po nacisnieciu klamki przy otwartym aucie.
mysle sie? a moze gdzies pominałem coś?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:04
- Lokalizacja: jasło
bagażnik
Ja mam to samo tyle ,że w borze. Mi sie wydaje ,że od klapy jest chyba jakiś osobny przekażnik ,tylko niewiem który.
[ Dodano: 15 Lis 2008 19:29 ]
[ Dodano: 15 Lis 2008 19:29 ]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 389 gości