sprzęgło firmowe czy jakieś włoskie mkIII

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

sprzęgło firmowe czy jakieś włoskie mkIII

Post autor: Wojtes3mkIII » śr lis 23, 2005 00:44

muszę wymienić sprzęgło (Golf 3 GTI 8V `95r) i nie wiem na jakie się zdecydowac czy na sasch ( tak mi mechanik poleca) czy luka , valeo? komplet sasch kusztuje 470zł to troche dużo na moją kieszeń, a przecież na innych też da się jeżdzić. jak to widzicie?



-one-
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 22:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -one- » śr lis 23, 2005 00:52

Myślę że Twój mechanik ma racje "kupić i zamontować dobre i trwałe" i zamknąć temat.
A że kosztuje??????? czasem tak jest :bajer:


143@318 / 170@384 by Diagtronik

Awatar użytkownika
TaOa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sie 09, 2005 23:41
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: TaOa » śr lis 23, 2005 00:56

Jak to powiedział Kiler ( o ile sie nie myle ;] ) "Nie jestem bogaty, nie stać mnie na szajs" albo jakoś tak :P Wniosek: Kupic raz a dobrze



arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: arek gaz » śr lis 23, 2005 01:03

LUKa też jest dobre i troche tańsze, valeo to odpad z produkcji renomowanych firm.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 23, 2005 09:49

skoro valeo to odpad to dlaczego w moim aucie wytrzymało ponad trze lata, a sachs tylko dwa. Ja mam bardzo ciężką nogę do gazu i hamuje non stop skrzynią, także wiem coś o spżęgłach.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr lis 23, 2005 10:36

Valeo to jeszcze jeszcze. Dostarczają przecież sporo sprzęgieł na OE, i te sprzęgła też jeżdżą sporo (np. zwłaszcza w autach włoskich i francuskich, ale też np. w VOLVO).
Niektóre wersje passata B3 z fabryki wyjeżdżały na sprzęgłach Valeo.

Ale: co do luk-a i sachsa, to jest pewność co do jakości. Co do Valeo, m. zd. może być różnie, bo jest sporo firm, których wyroby dostarczane na OE sporo odbiegają jakością od tego, co jest sprzedawane poza siecią ASO jako części zamienne. I tu może być tak, że kupisz sprzęgło b. dobre (bo np. z partii przeznaczonej na OE, ale z różnych przyczyn rzucone na aftermarket (upłynnianie zapasów, itp) albo delikatnie mówiąc szajs.

To może tłumaczyć, dlaczego mechanicy przestrzegają przed "włoszczyzną", a mimo to niektórzy, jak Taz, są ponadprzeciętnie zadowoleni.

Ps. zwracajcie uwagę na katalogi - zdarzają się np. dwa takie same elementy jako odrębne pozycje katalogowe, ale przy jednym jest znaczek n.p. "OE". Wtedy wiesz, że kupujesz dokładnie to, co idzie do fabryk na pierwszy montaż (przykład - katalog firmy MEYLE, używają też oznaczeń części zmodyfikowanych względem OE, tak, aby przedłużyć trwałość newralgicznych elementów - np. MEYLE robi zmodyfikowane tuleje gumowe wahaczy do VW, bardziej masywne i odporne na przełamanie).

Ja stawiam na sprzęgło sachsa (większość OE w VW). Luk też jest niczego sobie. Wiem, bo mam. Spox. I wymieniaj cały komplet (tarcza+docisk+łożysko).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
kociak199
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn lis 07, 2005 00:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: kociak199 » śr lis 23, 2005 12:06

Hej mam sprzęgło valeo moge ci sprzedać za 350 zł nie uzywane. Kupiłam ale okazało się ze to nie to. Wyśle ci jeśli potrzebujesz za 350 zł i dostawa gratis.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 312 gości