Dziwna sprawa na 1-szym biegu...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

Dziwna sprawa na 1-szym biegu...

Post autor: reVV » śr lis 12, 2008 20:47

Witam wszystkich!

Postanowiłem napisać o moim problemie, ponieważ nigdzie nie znalazłem identycznego przypadku.
Posiadam od niedawna Golfa MK4 1.4 16V APE (75km) z przebiegiem 140kkm.
Problem występuje tylko na pierwszym biegu, mianowicie chodzi o to, że jak mam wrzuconą już tą nieszczęsną jedynkę i nacisnę pedał gazu do samej deski, auto tak jakby się dławiło, tj spadają mu nagle obroty, jest to jedno szarpnięcie (rzadziej zdarzają się dwa lub więcej), po czym startuje pełną parą..
Czytałem już o falujących obrotach, na co receptą jest czyszczenie przepustnicy, u mnie takich zachowań silnik nie ma, ba, utrzymuje na biegu jałowym równe 750obr/min. Słyszałem też o padającej pompie paliwa, u mnie nie ma znaczenia, czy jest końcówka paliwa, czy jest auto zatankowane na maxa... W najbliższym czasie planuje zmienić świece, nie wiem natomiast czy to coś pomoże, ponieważ tak jak już pisałem - problem jest tylko na biegu pierwszym...

Macie pomysł co może być grane? Może ktoś ma podobny przypadek?
Dodam ze przy powolnym dodawaniu gazu problemu niema..
A może to normalna charakterystyka silnika? Ale żadne inne tak się nie zachowuje..

Pozdrawiam i proszę o pomoc!!!
Ostatnio zmieniony śr lis 12, 2008 21:02 przez reVV, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr lis 12, 2008 21:45

reVV pisze:Macie pomysł co może być grane?
Proponuję wymienić filtr paliwa. Ja wymieniałem wiosną i okazało się że był jeszcze oryginalny.
reVV pisze:A może to normalna charakterystyka silnika?
Na pewno nie



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lis 12, 2008 22:11

przeciez silnik ma odcinke zebys go nie przekrecił wciskajac gaz do oporu
jak wcisniesz gaz do dechy to obroty dojda do 6800 7000 i zacznie sie przerywanie mocy i obroty beda spadac i sie podnosic w momencie kiedy masz gaz wduszony w podłoge
to naturalne zachowanie silnika komp tnie dawke i odcina iskre


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr lis 12, 2008 22:24

Fahoo, nie wiem czy koledze reVV o to chodziło...napisał
reVV pisze:po czym startuje pełną parą..
czyli chyba się rozpędza, a jak już jest odcięcie to szybciej przecież nie pojedzie



reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: reVV » śr lis 12, 2008 22:50

Nie chodzi o odcięcie paliwa, zresztą do tak wysokich obrotów nawet nie kręcę silnika..
Problem się pojawia, tylko przy wciśniętym pedale gazu do deski, tak jakby na chwile za mało paliwa, albo za dużo i nie nadąży ze spalaniem.. :/
Wszystkie filtry były zmieniane :/



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw lis 13, 2008 17:54

reVV pisze:Nie chodzi o odcięcie paliwa, zresztą do tak wysokich obrotów nawet nie kręcę silnika..
Problem się pojawia, tylko przy wciśniętym pedale gazu do deski, tak jakby na chwile za mało paliwa, albo za dużo i nie nadąży ze spalaniem.. :/
/
no to sam zaprzeczasz albo wciskasz do dechy albo nie


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: reVV » czw lis 13, 2008 22:43

Fahoo pisze:
reVV pisze:Nie chodzi o odcięcie paliwa, zresztą do tak wysokich obrotów nawet nie kręcę silnika..
Problem się pojawia, tylko przy wciśniętym pedale gazu do deski, tak jakby na chwile za mało paliwa, albo za dużo i nie nadąży ze spalaniem.. :/
/
no to sam zaprzeczasz albo wciskasz do dechy albo nie
Stary, jak wciskasz gaz do dechy do od razu jesteś na 6k obrotów?
Jakiś czas chyba musi minąć zanim auto dojdzie do takowych..
U mnie silnik przed 3k się zdławi.. :/



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lis 13, 2008 23:32

reVV pisze:Stary, jak wciskasz gaz do dechy do od razu jesteś na 6k obrotów?
W F1 może tak;) ale na pewno nie odetnie przy 6K w F1;)
A tak na poważnie...może pompa daje za małe ciśnienie? Ale tego chyba sam nie zbadasz.
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 23:37 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt lis 14, 2008 16:13

reVV, wczesniej nie napisałez ze ze przy 3k ci juz dławi
wieć zalecam diagnostyke+czyszczenie i adaptacja przepustnicy,jesli dalej by dusiło proponuje pomiar cisnienia na "listwie"
warto wykrecic swiece i zobaczyc jak ona wyglada okopcona,mokra czy jeszcze jakas


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: reVV » pt lis 14, 2008 22:49

W pierwszej kolejności zmienię te świece, być może to jest to...

[ Dodano: 29 Lis 2008 00:44 ]
Witam!

Zmieniłem te świece, dla pewności również filtr paliwa, przeczyściłem przepustnice - na tyle ile się dało bez rozkręcania, niestety problem pozostał, co prawda zdarza się rzadziej, ale zdarza się...

Macie może jeszcze jakieś sugestie? :/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 506 gości