Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 17:22

Obejrzałem. Docisk do wału można tylko w jednej pozycji przykręcić, ale coś mi się zdaje że zamach można do docisku w trzech pozycjach co 120 stopni. Dla pewności brak mi koła zamachowego poza samochodem. Jutro sprawdze, może nie mam 60 tylko 120 stopni przestawione, wtedy sprawa już jasna będzie dla mnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lis 08, 2008 17:27

no jak znajdziesz rozwiązanie tego problemu to będe spać spokojnie

[ Dodano: 08 Lis 2008 16:29 ]
i sprawa będzie jasna nie tylko dla Ciebie , bo i dla mnie :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 17:37

no ale nie o 30 stopni jak u ciebie, to już całkiem niejasne dla mnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lis 08, 2008 17:50

tylko ja dokładnie nie wiem czy to jest 30 stopni czy 60 , nie zagłębiałem sie w to , fakt faktem że jest sporo przestawiony, no i są dwa znaki , kropka i kreska , a to ewidentnie wskazuje na znaki do ustawiania zaplonu



MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » sob lis 08, 2008 22:41

Dzisiaj to wszystko poskładałem do kupy i jak na moje oko nie da się inaczej tego założyć niż prawidłowo. Docisk jest na 6 śrub niesymetrycznie rozmieszczonych więc problemu nie ma. A koło zamachowe ma takie dwa wypustki w które trzeba trafić bo też inaczej nie wejdzie. Tak więc jest tylko jedna możliwość założenia całości. Chyba, że w innych silnikach jest inaczej.
Fahoo, ale w mk2 w automacie nie ma żadnego kompa sterującego skrzynią, a przynajmniej nie było żadnych kabelków do skrzyni. Jeżeli gdzieś jest jakiś moduł odpowiedzialny za skrzynię to gdzie go szukać?


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 22:54

to ja przyznaję, wszystko posprawdzałem jeszcze raz przed chwilą i mam ok w aucie, poprzednio wziąłem za znak chyba śróbke, miś fazi, ma dalej problem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » sob lis 08, 2008 23:43

bugalon pisze:
Paweł Marek pisze:Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
Nie da sie inaczej. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji a sprzęgło do koła pasuje też tylko w jednej pozycji (nacięcia ustalające na sprzęgle są). Oczywiscie jak ktoś sie uprze to może "rozwiercić" nacięcia tak, żeby sprzęgło przestawić lub naparzać młotkiem żeby weszło na niewłaściwe kołki ale to już trzeba być mistrzem świata normalnie :)
I to jest chyba wszystko w temacie. Ja koło zamachowe próbowałem obracac o 360 stopni i pasowało tylko w jednej pozycji. A docisk to wogle nie ma o czym gadać bo Maćko już pokazał jak to wygląda. Ja to potwierdzam bo robiłem sprzęgo jakiś miesiąc temu.

[ Dodano: 08 Lis 2008 22:44 ]
miś fazi pisze:tylko ja dokładnie nie wiem czy to jest 30 stopni czy 60 , nie zagłębiałem sie w to , fakt faktem że jest sporo przestawiony, no i są dwa znaki , kropka i kreska , a to ewidentnie wskazuje na znaki do ustawiania zaplonu
A może masz po prostu rozrząd przestawiony?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob lis 08, 2008 23:51

pamietaj ze przy lewarku pod wykladzina sa kostki i musisz znalezc wiazke od wstecznego i podpiac ja do czujnika do skrzyni, a w 1,8 GU na gazniku kompa brak nic nie musisz kombinowac, przy gazniku musisz zmienic ten mechanizm co nachodzi na niego linka od gazu (na ten polksiezyc )-co otwiera przepustnice,musisz zmienic linke od przedkosciomierza



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz lis 09, 2008 11:05

albert1973, no przeoczyłem ze to gaźnik ale na wtrysku trzeba połączyc obwód


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lis 09, 2008 11:28

Dodam coś jeszcze. Koło zamachowe montowane może byc na 6 lub 9 śrub.
Czyli jeśli jest 6 (u mnie) to można sie pomylic o 360 / 6 = 60stopni
Czyli wystarczy jedną śrube przesunąć w którąś ze stron i będzie błąd 60 stopni.
Wg mnie (choc nie próbowałem) koła da sie założyć inaczej. Śruby w każdym razie wyglądają na symetryczne , więc njwyżej mogą byc jakieś znaki ale ja tego nie potweirdzam.
Co do 9 śrub to koło zamachowe wg mnie mozna zaożyć na 3 sposoby - 1 OK , 2 - o 120 stopni przesunięte ; 3 sposób - koło o 240 stopni przesunięte.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 09, 2008 11:53

A może masz po prostu rozrząd przestawiony?[/quote]

kolego , ja już pisałem w moim poście że nawet jakbyś rozrząd przestawił nie wiadomo jak to znak na kole zamachowym nie ma fizycznej możliwości sie przestawić , no chyba że wał korbowy zwiną by sie w strucla , skoro wszyscy piszą że w MK3 nie da sie przykręcić koła zamachowego w innej pozycji , to u mnie musi być jakiś inny myk , mi znak w okienku pojawia sie w momencie dochodzenia tłoka drugiego cylindra do martwego punktu , a powinien sie pojawic jak pierwszy jest GMP

[ Dodano: 09 Lis 2008 10:59 ]
czyli jak twierdzi Macko koło da sie przestawić , więc jakby ktoś potwierdził tą opinie na 100 procent , to jestem spokojny , bo wtedy wiem że porzedni właściciel robił sprzęgło i zle założył koło zamachowe , niby w niczym mi to nie przeszkadza bo autem tym jeżdże już 6 lat i nigdy mnie nie zawiódł , tak jak poprzednie golfy , ale w tamtych znak miałem tak jak ma być



wojtassMkVI

Post autor: wojtassMkVI » czw lis 13, 2008 10:13

Pacz po znakach



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lis 13, 2008 13:24

wojtassMkVI pisze:Pacz po znakach
nie przeczytałeś całego tematu , a patrzenie po znakach nic tu nie da



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości