Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?

Post autor: MiSzOn » pt lis 07, 2008 23:33

Witam.
Mam szybkie i pilne pytanie. Wyjąłem dzisiaj z mk2 silnik 1.8 GU na gaźniku, zdemontowałem automatyczną skrzynię biegów oraz koło zamachowe. Jutro będę zakładał inne koło, z takiego samego silnika tyle że do manualnej skrzyni, tylko że dałem ciała i nie zaznaczyłem sobie jak było to koło ustawione - chodzi o znaki do ustawiania zapłonu. Jest jakiś sposób, żeby dojść do tego jak założyć koło prawidłowo?
Przepraszam jeżeli temat był już poruszany, ale nie szukałem i nie mam takiej możliwości, ponieważ mam ograniczony dostęp do neta (ech.. ten blueconnect).
A przy okazji, to ktoś wie może jakie mogą mnie niespodzianki jeszcze czekać przy zmianie automata na manuala? Wiem że potrzebuję kompletny lewarek, półośki, skrzynię, sprzęgło z dociskiem, koło zamachowe, linki gazu i sprzęgła. A z przegubami nie będzie problemu? I czytałem coś kiedyś o tym że łapy silnika są potrzebne. To że łapa skrzyni jest inna to oczywiste, ale żeby łapy silnika się różniły?
Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny. Jutro muszę to jakoś wszystko złożyć do kupy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 07, 2008 23:39

zgrywasz po stronie rozrządu znak na kole pasowym wału ze znaczkiem na osłonie paska rozrządu. Wtedy w dziurze na osłonie sprzęgła ma być znak OT koła pasowego (nie znak do zapłonu)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » pt lis 07, 2008 23:42

Koło zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji. Kołki ustalające są niesymetryczne. Przynajmniej u mnie tak było. W 1.6PN i w 1.8GU na skrzyniach 4T. Jeśli się mylę to mniw poprawcie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » pt lis 07, 2008 23:44

Paweł Marek pisze:ma być znak OT koła pasowego (nie znak do zapłonu)
a jak rozróżnić te znaki który to który? Nie mam teraz dostępu do tego koła żeby je pooglądać bo dopiero jutro je będę zdejmował z auta sąsiada.



Awatar użytkownika
ManiekGLS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 813
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 11:14
Lokalizacja: Krynica M(KLINIKA)
Kontakt:

Post autor: ManiekGLS » pt lis 07, 2008 23:45

Nie zalozysz inaczej kola zamachowego:) otwory na sroby sa powiercone niesymetrycznie


Obrazek
Klinika Krynica M-Modyfikacje,SWAP
Drive Slow But Low
Mk2 GTI viewtopic.php?p=2552931#2552931" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 GTI viewtopic.php?t=195507" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt lis 07, 2008 23:49

Bedzie pasowac tylko w jednym położeniu. Ustawiasz znaki przy rozrzadzie(najlepiej na tym dolnym z obudowy dolnej rozrzadu i tym na kole pasowym. Potem patrzysz na koło zamachowe czy przy danym założeniu na górze znajdzie sie wybita kropka i naciecie do zapłonu. Pamietasz mniej wiecej chyba to połozenie gdzie masz korek w skrzyni. :D
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 23:50 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 00:33

a docisk do wału? też się nie da inaczej? :) Ciekawe czemu mam przestawione po robocie sprzęgła
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 00:33 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lis 08, 2008 10:21

Paweł Marek pisze:a docisk do wału?
Wszystko da się poprzestawiać ale trzeba bardzo chcieć. Ja jak zdejmowałem docisk to zapamiętałem położenie. I wszystko teraz po złożeniu gra. Przecież to nie wielolin żeby musiło byc do 1mm. Jak ktoś ma głowę na karku to zrobi to dobrze. :D
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 10:22 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 12:20

Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob lis 08, 2008 13:15

pamiętaj ze po wywaleniu automatu i kompa sterującego skrzynią musisz przerobic instalacje tj.zewrzec 1 kabelek ten odpowiedzialny sa"sygnał"ze auto stoi w pozycji PARK,bo nie odpalisz auta i załozysz zaraz temat ze auto nie pali po zmianie z automatu na manual :grin: pamietaj o tym :bigok:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob lis 08, 2008 14:31

Paweł Marek pisze:Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
Nie da sie inaczej. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji a sprzęgło do koła pasuje też tylko w jednej pozycji (nacięcia ustalające na sprzęgle są). Oczywiscie jak ktoś sie uprze to może "rozwiercić" nacięcia tak, żeby sprzęgło przestawić lub naparzać młotkiem żeby weszło na niewłaściwe kołki ale to już trzeba być mistrzem świata normalnie :)
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 14:32 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob lis 08, 2008 14:57

Ku wyjaśnieniu twierdzę że bardzo prosto dojść do prawidłowego ustawienia.
Co do pytania Pawła to myślę że sam masz odpowiedź jesli założyli inaczej i działa to da się.
Ale moja opinia na ten temat tak czy inaczej jest taka że można założyć inaczej koło zamachowe.
Nie ma tam zadnych znaków i jeśli ktoś nie jest bystry i robi na opak to nie zrobi tego dobrze , chyba że akurat trafi.
Najlepiej zapamiętać jak się rozbiera sprzęgło jak leży tarcza wyłączająca - tzn w którym kierunku są skierowane bolce które ją zabezpieczają. Przedtemtrzeba zrobić znak na kole zamachowym i po kłopocie. Oczywiście w miedzyczasie nie kręcic silnikiem.
Aha i jeszcze jedno. Paweł pytał o docisk. Więc docisku nie mozna załozyć inaczej gdyż jest 6 śrub które go mocują. Pomiędzu 2-ma jest większa przerwa i dlatego jest tylko 1 opcja żeby go założyć.
Dodaje fotkę dla jasności >>> Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 15:06 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 08, 2008 17:03

bugalon pisze:Nie da sie inaczej
no to ma zagwozdkę. Po wymianie sprzęgła mam tak że jeśli po stronie rozrządu ustawię OT to na kole jest chyba z 60 stopni do znaku. Dzisiaj to oblukałem, w aucie żonki z tym samym silnikiem jest jak ma być a u mnie nie. Póki co rzecz bez znaczenia bo zapłon ustawiam po stronie rozrządu i auto chodzi idealnie. Idę do garażu oglądać sprzęgło co mam w zapasie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob lis 08, 2008 17:13

no wreszcie ktoś ma taki sam problem jak ja , niedawno zakladałem identyczny temat , u mnie jest ten sam problem a wygląda na to że nigdy nic nie było robione ze sprzęgłem , czy ma ktos lampe stroboskopową z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia zaplonu ? bo prawdopodobnie jest to znak do 30 stopni przy 3000 obrotów silnika , jak nie , to już nic nie wiem

[ Dodano: 08 Lis 2008 16:21 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2293897



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości