MKI schemat elektryczny
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 21:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
problem z elektryką
Kurcze wiesz niemoge go wogule zapalic ciągle rozładowywuje mi sie akumulator mam nowy dobry i tez nie pali!! z tego co patrzyłem stan kabli jest fatalny wszystko poucinane i tak zrobione na "odczep sie" byle było i wkoncu popalone sa niekture kable i pasuje to całe wymiecic a ze ja sie na tym nie znam prosze o pomoc bo niewiem co zrobic z tym!
to sie nie dziwie że akumulator Ci pada jak masz pajęczyne z kabli , lepiej nie podłączaj akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak masz tak pokombinowane , ja nie znam dobrego elektryka , bo teraz sami biznesmeni zawsze robie sobie sam , w tym roku raczej nie jestem w stanie tego Ci zrobic ,ale moge kiedyś podjechać i coś doradzić i pokazać
[ Dodano: 04 Lis 2008 19:31 ]
w Twoim przypadku nie widze innego rozwiązania jak wszystko odpiąć , podłączyc tylko zasilanie pompy wtryskowej ,świec żarowych i rozrusznika , wtedy zapalic jak złapie to dopiero wtedy podłączać reszte po kolei
[ Dodano: 04 Lis 2008 19:31 ]
w Twoim przypadku nie widze innego rozwiązania jak wszystko odpiąć , podłączyc tylko zasilanie pompy wtryskowej ,świec żarowych i rozrusznika , wtedy zapalic jak złapie to dopiero wtedy podłączać reszte po kolei
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 21:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
elektryka
w tym problem ze to juz jest leciwe auto i wszyscy tak zrobią ze za rok trzba bedzie robic od nowa! bo znalazłem na szrocie kable w dobrym stanie ale tylko ten kawałek co sa tam bezpieczniki i chyba na całą deske rozdzielczą ale niemam własnie na silnik i tył!!! a mojej nie opłaca sie naprawiac!! na jednym kablu sa chyba 4 inne pozłączane!! poprostu elektryka ruina!
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 21:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
elektryka!
czyli jak bym mial elektryke od golfa MKIII to ja da sie przerobic do mojego!? to fajnie moze od MKIII łatwiej bedzie znalesc!!własnie zawsze marzyłem zeby sobie zrobic tego golfa na cacy i plany juz są tylko je teraz zrealizowac!! dziekuje za pomoc
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Nie no nie przesadzajmy. W mkIII były już chyba jakieś ECU sterujące silnikiem itp. Poza tym VW we wczesnych modelach wykorzystywał wtyczki zwykłe, na konektorki, i sukcesywnie wymieniał je na wodoodporne. Jeszcze w ostatnich modelach mkII niektóre złączki były w komorze silnikowej na zwykłych konektorkach. W mkIII już chyba wszystkie były wodoodporne. Tak więc, nawet, jak schemat sterowania silnikiem byłby taki sam, to praktycznie żadna wtyczka z mkIII nie pasowałaby do mkI. Czyli każdą wtyczkę trzeba by przerabiać. Instalacja po takich przeróbkach wyglądałaby nielepiej niż teraz.
Ogólnie w mkI kabelków jest mało i nie ma co cudować - instalacja raczej prosta, więc można ją naprawić. Chętnie bym nawet przy takim czymś popracował (szkoda, że nie mieszkamy bliżej siebie).
Podstawą jest to, aby na początek wywalać wszystkie nieoryginalne połaczenia. Jeżeli instalacja jest w mocnym stanie rozkładu, to schemat będzie niezbędny. Nie wiem, jak jest w mkI, ale może panel bezpieczników jest taki sam, jak w mkII z wcześniejszych lat? Jak tak, no sprawa jest już prosta.
maciek7842, wybacz, być może to za daleko idący wniosek, ale z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że nie za bardzo orientujesz się w elektryce. Jeżeli nie czujesz się na siłach, to nie bierz się za to. Jeżeli się jednak mylę, to może porób fotki tej instalacji - zobaczymy, ocenimy, może to tylko z wierzchu tak wyglada. Kuzyn ma książkę o naprawach mkI - może tam jest jakiś schemat - zapytam go. Może w sieci znajdziesz gdzieś książkę do mkI i tam będą schematy?
Ogólnie w mkI kabelków jest mało i nie ma co cudować - instalacja raczej prosta, więc można ją naprawić. Chętnie bym nawet przy takim czymś popracował (szkoda, że nie mieszkamy bliżej siebie).
Podstawą jest to, aby na początek wywalać wszystkie nieoryginalne połaczenia. Jeżeli instalacja jest w mocnym stanie rozkładu, to schemat będzie niezbędny. Nie wiem, jak jest w mkI, ale może panel bezpieczników jest taki sam, jak w mkII z wcześniejszych lat? Jak tak, no sprawa jest już prosta.
maciek7842, wybacz, być może to za daleko idący wniosek, ale z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że nie za bardzo orientujesz się w elektryce. Jeżeli nie czujesz się na siłach, to nie bierz się za to. Jeżeli się jednak mylę, to może porób fotki tej instalacji - zobaczymy, ocenimy, może to tylko z wierzchu tak wyglada. Kuzyn ma książkę o naprawach mkI - może tam jest jakiś schemat - zapytam go. Może w sieci znajdziesz gdzieś książkę do mkI i tam będą schematy?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
nie ma tu nic do przesadzania , z MK3 wykorzysta kable , reszta co zostaje to sie wyrzuca , kostki od oryginalnej instalki odcinasz , zostawiając po pare centymetrów , lutujesz , dajesz koszulki termokurczliwe i ma grać , to nic że nowe mają ECU , chodzi o wykorzystanie wiązek kabli a nie robienie z MK1 -MK3 , jak nie może dostać orginalnej instalacji to co ma zrobić ? kupić na metry kabel czerwony i czarny , a potem sie motać co i gdzie , a w oryginalnej wiązce od MK3 ma wszystkie kolory w nadmiarze , w MK1 i to diesel , instalacja jest tak prosta że każdy co ma jakieś pojęcie o elektryce samochodowej zrobi ją w jeden dzień
[ Dodano: 06 Lis 2008 18:24 ]
a tak na marginesie to MK3 diesel nie ma jako takiego ECU , ma tylko bardziej rozbudowany zespół przetwarzania wskazników w zegarze
[ Dodano: 06 Lis 2008 18:24 ]
a tak na marginesie to MK3 diesel nie ma jako takiego ECU , ma tylko bardziej rozbudowany zespół przetwarzania wskazników w zegarze
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
miś fazi, ale w mkIII wiązki są inaczej ułożone, przyciski w innych miejscach. To już lepiej, jakby z mkII próbował coś posładać - wymiary podobne, umiejscowienie elementów też.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g1 - tutaj są schematy. Z tego co na pierwszy rzut oka widzę, to chyba wersja amerykańska - ale naprawić starą instalkę na tym raczej dałoby radę.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g1 - tutaj są schematy. Z tego co na pierwszy rzut oka widzę, to chyba wersja amerykańska - ale naprawić starą instalkę na tym raczej dałoby radę.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
na pewno dałoby rade , tylko nie wiadomo jak kolega ma zjaraną starą , a jak ktoś mu kabelki pociachał nie wiadomo jak i gdzie , to ja osobiście wolałbym robic instalacje od podstaw
[ Dodano: 06 Lis 2008 20:52 ]
a co do tego że z MK2 byłaby lepsza , to zgadzam sie z Tobą , zwłaszcza jak by dostał od diesla
[ Dodano: 06 Lis 2008 20:52 ]
a co do tego że z MK2 byłaby lepsza , to zgadzam sie z Tobą , zwłaszcza jak by dostał od diesla
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 05, 2008 21:03
- Lokalizacja: Nowy Sącz
elektryka
ja własnie wczoraj zakupiłem sałą skrzynke z bezpiecznikami i penk kabli juz z nia połączone potrzebuje tylko kabli od swiateł tylnych i silnika i jutro biore sie do roboty!!
[ Dodano: 07 Lis 2008 12:25 ]
cos takiego kupiłem!!!
[ Dodano: 07 Lis 2008 12:25 ]
cos takiego kupiłem!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 399 gości