ET felgi?????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ET felgi?????
Może mi ktoś wytłumaczyć co to jest właściwie to ET felgi???, i czy naprawde jest tak ważne jak o nim mówią Mogę kupić felgi na zimę do mojego golfika ( obecnie jest chyba ET 38 ) jednak mają nieco inne ET od nominalnego ET43. Hmmm takze nie wiem czy się takie felgi nadają do mojego sam. może ktoś ma doświadczenia z zakładaniem takich felg do golfika, o ile można to zrobić ???
Re: ET felgi?????
ET czyli tzw. OFFSET obręczy, to odległość, o jaką przesunięta jest powierzchnia mocowania obręczy (do bębna lub piasty) w stosunku do środka szerokości płaszcza obręczy. Offset ma wartość 0 jeżeli powierzchnia mocowania felgi do piasty lub bębna wypada dokładnie między jej obrzeżami (tj. przechodzi przez środek płaszcza obręczy). Offset może mieć wartość ujemną lub dodatnią. Wartość dodatnią ma wówczas, gdy powierzchnia mocowania jest przesunięta "na zewnątrz" pojazdu (czyli koło "chowa" się pod karoserię auta). Analogicznie - wartość ujemna skutkuje wysunięciem kół poza boczny obrys samochodu. Skutki niewłaściwie dobranego offsetu mogą być różne: od zmiany własności trakcyjnych pojazdu (zmiana rozstawu kół może skutkować np. zmianą kierowalności czy zdolności pokonywania zakrętów przez pojazd) do uszkodzenia opon, gdy wystają one poza boczny obrys pojazdu ograniczony listwami zabezpieczającymi
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Pewnie są. Gdyby jescze ktoś opisał "przespawki" które ludzie robią w poldkach, maluchach i pf 125 (a przynajmniej kiedyś robili, bo te typy są już na wymarciu ), to et ujemne byłoby pewnie.Tomasz Żaguń pisze:Zbikra pięknie napisane ,fachowo. Tak z ciekawości to niema oznaczeń z + lub - bo nigdy ich niewidziałem.Mam fegi ET 0 13 cali KOSA oczy wyłażą.Ale czy są takie o ujemnej wartości???Może wiesz?
Aw golfach et (offset, odsadzenie felgi) et 45-43-38-35 dla stalówek 14 cali do szerokości 185 nie powinno robić dużej różnicy. Sam mam w Mk2 (fabrycznie et 38 ) felgi 14' od Mk 3 et 45, drugi komplet alusów 14' et 45, jeździłem na 14' et 38 (zapas) 35 (seat po mariażu z VW, bmw "trójka" starsze typy na 4 śruby - pasowały idealnie). Dużych różnic nie było, poza wizualnymi - et 45 w porównaniu z et 35-38 głębiej chowa się w nadkole, czyli tak, jakby auto było o 1-1,4 cm węziej posadowione (ale fakt, najszersze laczki miałem 185).
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
W samochodach nie stosuje się obręczy z ujemnym OFF-setem, bo byłoby trudno umiejscowić np. bębny lub tarcze hamulcowe.
Z ujemnym OFF-setem mozna się spotkać np. w ciężarówkach z kołami bliźniaczymi. Praktycznie są tam dwie identyczne felgi odwrócone w sposób lustrzany względem siebie, ale, formalnie, mówi się, że ta "zewnętrzna" felga ma offset ujemny.
Z ujemnym OFF-setem mozna się spotkać np. w ciężarówkach z kołami bliźniaczymi. Praktycznie są tam dwie identyczne felgi odwrócone w sposób lustrzany względem siebie, ale, formalnie, mówi się, że ta "zewnętrzna" felga ma offset ujemny.
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Letnie mam na ET38, zimówki ET45, jedne i drugie to 15". Opony 185/55R15 oraz 195/50R15 i nic nigdzie nie przyciera. Tak więc możesz zakładać śmiało
PozdróVWka
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 264 gości