Nie wlacza sie ssanie w RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt wrz 26, 2008 19:36
- Lokalizacja: p-sl
Spróbuje jaśniej jakbyś nie znalazł tego o czym pisze piotr2,
ECT - czujnik temp. cieczy chłodzącej, zapłon off, zdjąć wtyczkę z niebieskiego i zmierzyć rezystancję, która jest zależna od temp. Skąd wiedzieć jaka jest temperatura? Jak auto postoi dłużej(noc) to temp. jest +/- taka jak otoczenia. Potem podpinasz wtyk, grzejesz silnik do jakiejś temperatury (pomiar wg wskazań deski lub zewn. termometr) i znowu pomiar zapłon off... rezystancja powinna się zmienić wg tabelki . Można też grzać w garnku, mierzyć temp. wody i rezystancję i porównywać z tabelką.
IAT - czujnik temp. zasysanego powietrza, zapłon off, zdjąć wtyczkę, która jest wspólna dla wtryskiwacza i IAT, zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami 1-4 (zewnętrzne). Jak auto stało długo (np. całą noc) jw czujnik będzie miał temp. otoczenia, a jego rezystancja powinna odpowiadać temp z tabelki IAT. Po zdjęciu pokrywy wtrysku można czujnik lekko podgrzać np. suszarką z daleka i schłodzić sprężonym powietrzem i zobaczyć jak pracuje jak masz termometr to można wskazania temp. i rezystancji porównać z tabelką IAT.
TP czujnik położenia przepustnicy, zapłon off, zdjąć wtyk z czujnika (ten od strony serwa na osi przepustnicy) i przykładając końcówki omomierza do styków wg tabelki i uchylając przepustnicę patrz tabelka trzeba sprawdzić czy dobrze pracuje. VARIABLE znaczy zmienny (opór), CONSTANT znaczy stały (opór)
CTP - czujnik/sygnalizator zamknięcia przepustnicy, zapłon off, zdjąć wtyk z silnika krokowego (czujnik jest jego elementem) i dokonać pomiaru rezystancji na stykach 3-4 krokowca przy otwartej i zamkniętej przepustnicy i porównać z tabelką
Numery styków powinny być na czujnikach jak i na ich wtyczkach.
Gdyby były problemy z tłumaczeniem opisu o kodach błędów to jak znajdę czasu trochę to przerobię to na naszą mowę
[ Dodano: 27 Wrz 2008 23:53 ]
Miałem jeszcze chwilkę i zrobiłem ilustrację
ECT - czujnik temp. cieczy chłodzącej, zapłon off, zdjąć wtyczkę z niebieskiego i zmierzyć rezystancję, która jest zależna od temp. Skąd wiedzieć jaka jest temperatura? Jak auto postoi dłużej(noc) to temp. jest +/- taka jak otoczenia. Potem podpinasz wtyk, grzejesz silnik do jakiejś temperatury (pomiar wg wskazań deski lub zewn. termometr) i znowu pomiar zapłon off... rezystancja powinna się zmienić wg tabelki . Można też grzać w garnku, mierzyć temp. wody i rezystancję i porównywać z tabelką.
IAT - czujnik temp. zasysanego powietrza, zapłon off, zdjąć wtyczkę, która jest wspólna dla wtryskiwacza i IAT, zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami 1-4 (zewnętrzne). Jak auto stało długo (np. całą noc) jw czujnik będzie miał temp. otoczenia, a jego rezystancja powinna odpowiadać temp z tabelki IAT. Po zdjęciu pokrywy wtrysku można czujnik lekko podgrzać np. suszarką z daleka i schłodzić sprężonym powietrzem i zobaczyć jak pracuje jak masz termometr to można wskazania temp. i rezystancji porównać z tabelką IAT.
TP czujnik położenia przepustnicy, zapłon off, zdjąć wtyk z czujnika (ten od strony serwa na osi przepustnicy) i przykładając końcówki omomierza do styków wg tabelki i uchylając przepustnicę patrz tabelka trzeba sprawdzić czy dobrze pracuje. VARIABLE znaczy zmienny (opór), CONSTANT znaczy stały (opór)
CTP - czujnik/sygnalizator zamknięcia przepustnicy, zapłon off, zdjąć wtyk z silnika krokowego (czujnik jest jego elementem) i dokonać pomiaru rezystancji na stykach 3-4 krokowca przy otwartej i zamkniętej przepustnicy i porównać z tabelką
Numery styków powinny być na czujnikach jak i na ich wtyczkach.
Gdyby były problemy z tłumaczeniem opisu o kodach błędów to jak znajdę czasu trochę to przerobię to na naszą mowę
[ Dodano: 27 Wrz 2008 23:53 ]
Miałem jeszcze chwilkę i zrobiłem ilustrację
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: czw maja 08, 2008 17:27
- Lokalizacja: Meszna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 209 gości