Jest odcięcie w TDI?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jest odcięcie w TDI?
Witam mam pytanie czy jest odciecie w TDI i jesli tak to przy ilu tys. obrotow? Wiem ze nalezy
nieraz przycisnac dla dobra turbiny:) ale do ilu?
nieraz przycisnac dla dobra turbiny:) ale do ilu?
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 19:19 przez dawid123, łącznie zmieniany 1 raz.
Dawid
- VW krzychu
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
W silnikach TDI na pompie odcięcie jest ok 4800obr. a w przypadku PD jest trochę niżej.
DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
Wystarczy w trasie trzymac powyzej 3 tys obr, tak 150-155km/h i bedzie ok dla turbiny VNT - najlepiej tak raz lub czesciej jak masz możliwosc z 5-10 minut na tankowanie przejechac sie autostrada w takich zakresach predkosci lub wiekrzych jak dasz rade ALH nie ma po co katować powyzej 4 tys obr, najefektywniej pracuje w zakresie 1900-3750 gdzie przy 3750 ma moc max, powyzej moc spada.dawid123 pisze:dzieki za podpowiedz, ale czy taka jazda jest wskazana? czy tylko od czasu do czasu zeby turbine oczyscic?
[ Dodano: 03 Lis 2008 23:36 ]
acha zapmnialem dodac ze ja mam na pompie.
Ostatnio zmieniony wt lis 04, 2008 00:42 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
i nic Ci to nie da , juz przy 4400 obr jest tylko 78KM z 90KM a przy 5000 tys to pewnie z 60, na piatce tyle nie pociagniesz obrotów bo moc maleje, wiec nie ma po co tak cisnac. Wzrasta spalanie, głosnośc a przyspieszenie spada i przy 5 tys obr jestesmy w niebezpiecznej strefie dla silnika gdzie za chwile mozemy przekroczyc samozapłon dawki paliwa.dawid123 pisze:okej juz rozumiem ze taka jezda z blisko 5 tys obrotow jest nieefektywna:D ale silnik sie od tego psuje ? ostatnio tak jezdzilem i tez zauwazylem ze to nie ma sensu...
Ja jezdze do Luxemburga 2 razy w tygodniu 980Km w jedna strone i w trasie trzymam tak 150-160KM/h i jest czasami dobijam do 190km/h ale sporadycznie i autko ma teraz 200 tys km i chodzi , poza tym wczesniejszym AAZ zrobiłęm tak 150 tys km a Audi A6 było naganiane 780 tys km i nic nie robione. Ale v max jest tylko predkoscia chwilowa, najlepiej na autostradzie utrzymywac do 80% predkosci max dla danego silnika. Predkosc max powinna byc predkoscia chwilową a nie podróżna.Qto pisze:ja miałem na myśli jazde z gazem w podłodze przez kilka godzin, czyli Vmax na zachodnich autostradach.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
to nie jest tzw "biały kierunek", to są Hella Magic Colours...kierunek i pozycyjne są białe, a góra (stop) i dół (przeciwmgielne i wsteczne) są czerwone...są też dostępne białe z zielonym i białe z niebieskim, może jeszczee inne kolory ale nie widziałem, ja osobiście uwielbaim swoje lampy:Ddawid123 pisze:musze sobie swiatla zmienic u siebie na te z bialym kierunkiem bo ladniej od zoltych wygladaja, a widze ze Ty masz takie:D
ja to wszystko wiem, nauczyłem się po pierwszym zajechanym silniku. dawid123, pytał o wysokie obroty to napisałem swoje doświadczenia.PinkFloyd pisze:Ale v max jest tylko predkoscia chwilowa, najlepiej na autostradzie utrzymywac do 80% predkosci max dla danego silnika.
- VW krzychu
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Tak wygląda charakterystyka silnika TDI np. ALH
Widać wyraźnie, że nie ma sensu gonić silnika powyżej 4400obr.
Widać wyraźnie, że nie ma sensu gonić silnika powyżej 4400obr.
DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja
-
- Ma gadane
- Posty: 159
- Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24
dawid123 pisze:czy tylko od czasu do czasu zeby turbine oczyscic?
ja mam troszkę odmienne zdanie ... turbo najmocniej dmucha jak auto przyspiesza,PinkFloyd pisze:trzymac powyzej 3 tys obr, tak 150-155km/h i bedzie ok
nie jak utrzymuje stałą prędkość ...
jak mu przycisnę gaz do deski to pompuje ponad 1bar ... a jak jade z delikatnie
wciśniętym pedałem gazu nawet przy 180km/h ciśnienie jest poniżej 0,5bar'a
poza tym myślałem że turbo trzeba wyciągnąć żeby je przeczyścić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości