Jest odcięcie w TDI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dawid123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 27, 2008 15:09
Lokalizacja: Polska

Jest odcięcie w TDI?

Post autor: dawid123 » pn lis 03, 2008 23:56

Witam mam pytanie czy jest odciecie w TDI i jesli tak to przy ilu tys. obrotow? Wiem ze nalezy
nieraz przycisnac dla dobra turbiny:) ale do ilu?
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 19:19 przez dawid123, łącznie zmieniany 1 raz.


Dawid

Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: VW krzychu » wt lis 04, 2008 00:29

W silnikach TDI na pompie odcięcie jest ok 4800obr. a w przypadku PD jest trochę niżej.


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

dawid123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 27, 2008 15:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: dawid123 » wt lis 04, 2008 00:35

dzieki za podpowiedz, ale czy taka jazda jest wskazana? czy tylko od czasu do czasu zeby turbine oczyscic?

[ Dodano: 03 Lis 2008 23:36 ]
acha zapmnialem dodac ze ja mam na pompie.


Dawid

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 04, 2008 00:41

dawid123 pisze:dzieki za podpowiedz, ale czy taka jazda jest wskazana? czy tylko od czasu do czasu zeby turbine oczyscic?

[ Dodano: 03 Lis 2008 23:36 ]
acha zapmnialem dodac ze ja mam na pompie.
Wystarczy w trasie trzymac powyzej 3 tys obr, tak 150-155km/h i bedzie ok dla turbiny VNT - najlepiej tak raz lub czesciej jak masz możliwosc z 5-10 minut na tankowanie przejechac sie autostrada w takich zakresach predkosci lub wiekrzych jak dasz rade :grin: ALH nie ma po co katować powyzej 4 tys obr, najefektywniej pracuje w zakresie 1900-3750 gdzie przy 3750 ma moc max, powyzej moc spada.
Ostatnio zmieniony wt lis 04, 2008 00:42 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



dawid123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 27, 2008 15:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: dawid123 » wt lis 04, 2008 00:46

okej juz rozumiem ze taka jezda z blisko 5 tys obrotow jest nieefektywna:D ale silnik sie od tego psuje ? ostatnio tak jezdzilem i tez zauwazylem ze to nie ma sensu...


Dawid

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 04, 2008 00:50

dawid123 pisze:okej juz rozumiem ze taka jezda z blisko 5 tys obrotow jest nieefektywna:D ale silnik sie od tego psuje ? ostatnio tak jezdzilem i tez zauwazylem ze to nie ma sensu...
i nic Ci to nie da , juz przy 4400 obr jest tylko 78KM z 90KM a przy 5000 tys to pewnie z 60, na piatce tyle nie pociagniesz obrotów bo moc maleje, wiec nie ma po co tak cisnac. Wzrasta spalanie, głosnośc a przyspieszenie spada i przy 5 tys obr jestesmy w niebezpiecznej strefie dla silnika gdzie za chwile mozemy przekroczyc samozapłon dawki paliwa.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lis 04, 2008 00:53

dawid123 pisze:jezda z blisko 5 tys obrotow jest nieefektywna:D ale silnik sie od tego psuje ?
Dla dizla na pewno nie wskazana. Sam jednego klekota zajechałem wstawiając mu przez ładnych kilka godzin, znajomy zajechał trzy w ten sam sposób...wszystkie cztery to "niezniszczalne" silniki mercedesa.



dawid123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 27, 2008 15:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: dawid123 » wt lis 04, 2008 00:54

i co wtedy jak ten samozaplon przekroczymy? no ale jak ja tak doslownie kilka razy jechalem i nic sie nie stalo to chyba nie ma sie czym martwic prawda?


Dawid

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lis 04, 2008 01:00

ja miałem na myśli jazde z gazem w podłodze przez kilka godzin, czyli Vmax na zachodnich autostradach.



dawid123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn paź 27, 2008 15:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: dawid123 » wt lis 04, 2008 01:04

heheh jak tak to rozumiem :) a tak na marginesie to musze sobie swiatla zmienic u siebie na te z bialym kierunkiem bo ladniej od zoltych wygladaja, a widze ze Ty masz takie:D Pozdrawiam


Dawid

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lis 04, 2008 01:06

Qto pisze:ja miałem na myśli jazde z gazem w podłodze przez kilka godzin, czyli Vmax na zachodnich autostradach.
Ja jezdze do Luxemburga 2 razy w tygodniu 980Km w jedna strone i w trasie trzymam tak 150-160KM/h i jest :bigok: czasami dobijam do 190km/h ale sporadycznie i autko ma teraz 200 tys km i chodzi :food: , poza tym wczesniejszym AAZ zrobiłęm tak 150 tys km a Audi A6 było naganiane 780 tys km i nic nie robione. Ale v max jest tylko predkoscia chwilowa, najlepiej na autostradzie utrzymywac do 80% predkosci max dla danego silnika. Predkosc max powinna byc predkoscia chwilową a nie podróżna.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lis 04, 2008 01:21

dawid123 pisze:musze sobie swiatla zmienic u siebie na te z bialym kierunkiem bo ladniej od zoltych wygladaja, a widze ze Ty masz takie:D
to nie jest tzw "biały kierunek", to są Hella Magic Colours...kierunek i pozycyjne są białe, a góra (stop) i dół (przeciwmgielne i wsteczne) są czerwone...są też dostępne białe z zielonym i białe z niebieskim, może jeszczee inne kolory ale nie widziałem, ja osobiście uwielbaim swoje lampy:D
PinkFloyd pisze:Ale v max jest tylko predkoscia chwilowa, najlepiej na autostradzie utrzymywac do 80% predkosci max dla danego silnika.
ja to wszystko wiem, nauczyłem się po pierwszym zajechanym silniku. dawid123, pytał o wysokie obroty to napisałem swoje doświadczenia.



Awatar użytkownika
VW krzychu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:39
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: VW krzychu » wt lis 04, 2008 01:31

Tak wygląda charakterystyka silnika TDI np. ALH
Widać wyraźnie, że nie ma sensu gonić silnika powyżej 4400obr.Obrazek


DigiTech Katowice-> PROMOCJA na CHIPTUNING

autoelektronika, diagnostyka, chiptuning, hamownia obciążeniowa, DPF/FAP deaktywacja

krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » wt lis 04, 2008 01:49

dawid123 pisze:czy tylko od czasu do czasu zeby turbine oczyscic?
PinkFloyd pisze:trzymac powyzej 3 tys obr, tak 150-155km/h i bedzie ok
ja mam troszkę odmienne zdanie ... turbo najmocniej dmucha jak auto przyspiesza,
nie jak utrzymuje stałą prędkość ...

jak mu przycisnę gaz do deski to pompuje ponad 1bar ... a jak jade z delikatnie
wciśniętym pedałem gazu nawet przy 180km/h ciśnienie jest poniżej 0,5bar'a :chytry:

poza tym myślałem że turbo trzeba wyciągnąć żeby je przeczyścić :jezor:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 354 gości