BARDZO DZIWNA SPRAWA z układem chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vwojtekkk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 03, 2008 13:36
Lokalizacja: warszawa

BARDZO DZIWNA SPRAWA z układem chłodzenia

Post autor: vwojtekkk » pn lis 03, 2008 17:13

Witam mam golfa IV 1.6 16v 105 km historia zaczeła sie od drobnych ubytków wody okolo 300 400 ml. na okolo 200 km . podejrzewalem ze to jakas nieszczelnsc chlodnicy ale wody zaczelo po okolo 2 miesiacach ubywac drastycznie duzo wiec pojechalem do mechanika poniewaz slyszalem ze uklad chłodzenia to skomplikowana sprawa i czasem usterki moga prowadzic do powaznych konsekwencji
mechanik zrobił pomiar szczelnosci niewiem jak to sie robi diagnoza chłodnica i ok wymieniłem chłodnice powiedzial ze powinno byc oki!!!! NIESTETY NIEBYLO przejechalem okolo 7 km zapalila sie kontrolka od wody. stara chłodnica fakt byla dziurawa bo widzialem wrócilem do warsztatu facet stwierdził ze termostat sie nie otwiera. (co dziwne bo wentylatory pracowały na postoju przy wolnych obrotach na zimnym silniku jedyny objaw termostatu to zimny dolny wąż prowadzacy z chłodnicy. po usczelnieniu układu i wymianie termostatu pojawiło sie mega cisnienie w układzie po okolo 8 km po wyjechaniu z warsztatu wystrzelil mi pod maska korek od zbiorniczka i woda wywalala jak z wulkanu co wydaje mi sie dziwne bo w korku jest zawór regulujacy po wysdtygnieciu silnika dolalem wody odpalilem wyjechalem z parkingu auto zaczelo nie równo chodzic i dymić na biało. z kad tak powazne objawy po odebraniu auta z warsztatu wymianie chłodnicy wymianie termostatu wczesniej jezdzilem z dziurawa chlodnica i nic sie nie dzialo czy to moze byc uszczelka pod głowica i jak sie moze wydawac ile taka wymiana uszczelki kosztuje ktos to robił bardzo prosze o pomoc i jakies orientacyjne koszty i jak to sie moglo stac ze po wymianie kilku elementów takie pogorszenie stanu silnika za pomoc z góry dziekuje :bajer:


The Stig

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » pn lis 03, 2008 17:25

Moja hipoteza skąd się to wszystko wzięło.
Korek wystrzelił bo był wadliwy - nie puszczał ciśnienia.
Gość wymienił termostat - w układzie było powietrze, przez korek który nie puszczał ciśnienia, powietrze nie miało się którędy wydostać, silnik się rozgrzał, a układ zamiast się odpowietrzyć dostał takiego ciśnienia że wywalił korek.
Kolejna część hipotezy - dlaczego padła uszczelka.
Mianowicie dlatego że zapowietrzony układ z dużym ciśnieniem, za pewne zagotował ciecz, i uszczelka padała od przegrzania.
Objawy w stylu nierównej pracy i białego dymu pasują do uszczelki.
Sprawdź też czy nie masz wody w oleju (za zwyczaj olej ma wtedy kolor kawy z mlekiem) i oleju w wodzie - to to widać bardzo dobrze, a do tego czy przy odkręconym korku i odpalonym silniku w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawią się bąble - czy nie ducha ciśnieniem z silnika w układ chłodzenia.
A jak było z ogrzewaniem zanim wywalił korek, zauważyłeś może - działało czy nie?
Bo jak nie było to by mogło potwierdzać moją teorię o zapowietrzeniu.


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

vwojtekkk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 03, 2008 13:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vwojtekkk » pn lis 03, 2008 17:44

ogrzewanie działa chociaz w momencie gdy mi ten korek wystrzelilo to dalem na maxa co by woda sie ustabilizowała ale wialo chłodem. za drugim razem zaskoczyło jak sprawdzalem bable sie pojawiaja a po przejechaniu jakiegos dystansu jak sprawdzalem wode to spuszczalem cisnienie przez korek bywało ze i woda sie wylała w zbiorniczku niema oleju i odwrotnie tez nie stwierdzilem ani na bagnecie ani pod korkiem poprostu po dwóch dniach od wyjechania z warsztatu i usczelnieniu ukladu chlodzenia zaczelo dymić i utrata mocy dzis niemoglem nawet wjechać na lawete bo mi silnik gasł. wysłałem auto do warsztatu juz nie o własnych siłach. czy jest to mozliwe ze to wielkie cisnienie powoduja spaliny przedostajace sie do ukladu chłodzenia i czy dymienie jest spowodowane dostawaniem sie wody do cylindra?? oraz najwazniejsze jaki jest koszt mniej wiecej zebym mniej wiecej wiedzial coby ten mechanik nieznalazl sobie krowy do dojenia :goof: bo za wymiane chłodnicy pomiar szczelnosci jakies dwie usczelki oraz termostat wziol 1050 zł na jakie teraz koszta moge liczyc


The Stig

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » pn lis 03, 2008 17:54

vwojtekkk pisze:bo za wymiane chłodnicy pomiar szczelnosci jakies dwie usczelki oraz termostat wziol 1050 zł na jakie teraz koszta moge liczyc
Powiem tak:
mnie chlodnica wyniosla 300zl Nissens
sprawdzenie szczelnosci tak zapobiegawczo 50zl
Chlodnice wymienilem sam. Wiec nie wiem ile to moze kosztowac w warsztacie.
Ale 2 uszczelki i termostat za ok 500zl to chyba troche duzo.

Teraz pewnie wezmie 2 razy tyle.



vwojtekkk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lis 03, 2008 13:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vwojtekkk » pn lis 03, 2008 18:02

dzieki koledzy za pomoc duzo sie edukuje na temat vw chociaż swojego mam od roku pozostaje czekac co pan magik wymysli fakt niejest tani ale w kilku warsztatach bez zadnych pomiarów chcieli mi wymienic pompe wody :grrr: i jakies cuda a dzieki golf forum udalo sie jakos odnalesc fachowca fakt troche drrogi chociaz najpierw po kolei eliminowal inne usterki co by mi portfel oszczedzic niestety usczelka jak nic dalsza naprawe jak to wykonał i czy solidnie napisze aby inni mieli jakies informacjie pozdrawiam


The Stig

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości