Problem z zapaleniem jak zimny!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z zapaleniem jak zimny!!!
Witam! Mam problem z zapaleniem autka jak jest zimno! Gdy go zapalę to gaśnie tak jak by nie załączało się ssanie! Jak juz załapie to jak dodam mu raptownie gazu gaśnie! Stopniowe dodawanie nie wywołuje takiego efektu i po pewnym czasie chodzi tyle ,że silnik jest zimny a ssanie tak jak by sie wyłączyło!!! Zauważyłem natomiast ,że w momencie odpalania zimnego silnika cofa sie ten siłowniczek który jest odpowiedzialny za ssanie i nie dotyka śruby! I jeszcze pytanko czy ten siłowniczek powinien sie chowac cały czy też nie i czy da sie wyregulować ta śrube?? Pomocy!!! Mam silnik 1.6 RF! A i jeszcze prosba jak ktos wie jaki jest gaźnik w 1.6RF Jakie oznaczenie!
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 02:00
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Włocławek
- Kontakt:
Ten siłowniczek nie jest odpowiedzialny za ssanie, jest to urządzenie tzw. siłownik trzpołożeniowy odpowiada on głownie za wolne obroty silnika. Jeśli się cofa tzn że działa poprawnie. Aparat ssania jest po prawej stronie gaźnika takie urządzonko z obiegiem wody przykręcane obejmą na trzy śrubki. Aby sprawdzić czy działa proponuję zdjąć osłonę filtru powietrza i zobaczyć czy płytka ssania jest przymknięta. To taka kwadratowa płytka po prawej stronie. Jeśli jest to znaczy, że ssanie jest załączone. W miarę jak samochód się rozgrzewa przepływająca przez to urządzenie woda ogrzewa bimetal, który powoduje odłączanie ssania.diablo23 pisze:Zauważyłem natomiast ,że w momencie odpalania zimnego silnika cofa sie ten siłowniczek który jest odpowiedzialny za ssanie i nie dotyka śruby!
Od nie dawna mam golfika i jestem troszku ciemny Dlatego myślałem że to jest ssanie. Ale dzieki,żę wyprowadziłeś mnie z błędu. Dzięki za rade jutro to sprawdze bo po ciemku to d... a nie robota. A jeszcze pytanko wiesz może czy tą srubke można jakoś wykręcić bo nie zabardzo wiem jak sie za to zabraćTen siłowniczek nie jest odpowiedzialny za ssanie, jest to urządzenie tzw. siłownik trzpołożeniowy odpowiada on głownie za wolne obroty silnika. Jeśli się cofa tzn że działa poprawnie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
śróbka na zimnym ma nie dochodzić do bolca siłownika 3-położeniowego. Reguluje sie nia wolne na ciepłym, łącznie ze śróbą od COdiablo23 pisze: A jeszcze pytanko wiesz może czy tą srubke można jakoś wykręcić bo nie zabardzo wiem jak sie za to zabrać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
rozumiem że kolega ma gaźnik 2e2, czujnik ktory niby._FORNAL_ pisze:ja bym zobaczyl czujnik temp
CO - tlenek węgla. Chodzi o ustawienie składu mieszanki w gaźniku.diablo23 pisze:o to jest to CO
Dokręcając śróbkę w prawo czyli do bolca siłownika podnosisz wolne obroty, regulując skład mieszanki wkrętem od góry gaźnika również zmieniasz te obroty, bo jak mieszanka bogatsza to obroty rosną do pewnego momentu. Dlatego obie regulacje powinno sie robić równocześnie. W ogóle to dość pokichany gaźnik i jak jesteś laikiem to czytaj o tym gaźniku bo jest wiele o nim, albo musisz jechać do kogoś kto się zna. I od razu piszę że jeśli te podstawowe regulacje nie wystarczą żeby rozwiązać twój problem, to możesz mieć kłopoty ze znalezieniem mechanika który sobie z tym radzi. Ja nie znalazłem. Jeździłem Jettą z gaźnikiem 2e2 10 lat i z konieczności sam go rozgryzłem, ale trochę to trwało. I tylko dzięki kupionym na szrocie 2 uszkodzonym takim gaźnikom mogłem długo jeździć, bo co rusz jakaś membrana padała i trzeba było podmieniać albo dorabiać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Witam.rozumiem że kolega ma gaźnik 2e2,
Nie mam gaźnik 2E! Wymieniłem czujnik temperatury i dalej to samo czyli nie załącza ssania! Może ma ktoś z was schemat do gaźnika 2E! Jeżeli tak to podeślijcie na meila
diablo--23@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 370 gości