Dziwny objaw z ABSem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Dziwny objaw z ABSem

Post autor: Mati_duzy » śr paź 29, 2008 13:37

Witam.

Mam taki dziwny objaw z ABSem w moim golfie a mianowicie jak odpale silnik kontrolka ABSu zgaśnie i jest ok. Ruszam i przy ok 30km/h kontrolka się zapali ale jak przyśpieszę do ok 45km/h i jadę tą prędkością przez ok 2-3 sekundy to zgaśnie i jest ok. Ale nie zawsze się tak dzieje. Nieraz jest tak że mogę normalnie ruszać i kontrolka się nie zapali ale przeważnie niestety muszę tego pilnować...
Czy kotś może mi w końcu pomóc??? Bo już na różnych forach pisałem ale przeważnie nikt mi nic sensownego nie powiedział... aha czujniki sprawdzone i są ok "wianki" na tarczach też są ok także nie wiem... HELP!!!



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 29, 2008 14:09

czy czujniki były spradzane podczas jazdy vagiem? Jesli nie to nie można powiedzieć że są OK.
To wygląda na typowa usterkę czujników choć pewnie słyszałeś to wiele razy...



Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Post autor: Mati_duzy » śr paź 29, 2008 22:38

No niestety Vagiem nie sprawdzałem bo nikt w okolicy nie ma złącza OBD I generacji... :( ale kazali mi sprawdzić opór miernikiem... sprawdzałem podczas jazdy i jeden z czujników (prawy tył miał największe odchylenie wartości no i tego wymieniłem i teraz wszystkie mają podobne wartości... także nie wiem... może jakbym się połączył przez Vaga to bym coś znalazł innego no ale niestety w tej chwili nie mam takiej możliwości... Dzięki za radę i chęci :)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw paź 30, 2008 16:07

można zrobić przejściówkę z obd2 na obd1 w 5 min a jak sie komuś nie chce to
http://allegro.pl/item464147226_adapter ... mocja.html



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 30, 2008 16:47

Mati_duzy, jest niezły opis sprawdzania ABS zwykłym miernikiem, dowiesz się tyle co z VAGa - szukaj w książce pt Volkswagen Golf i Vento w części o autach przed modernizacją. Podejrzewam że masz za dużą odległość zębatki od czujnika w którymś kole.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Post autor: Mati_duzy » czw paź 30, 2008 17:45

Ok. Poszukam w książce a jak nic nie znajdę to kupię tą przejściówkę z OBD II na OBD I. Tylko widzę że na tej przejściówce są 2 kable do OBD I... gdzie to podłączyć??? Bo mam koło cewki taki kabel z żółtą końcówką a ten drugi???



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw paź 30, 2008 17:54

Mati_duzy, hehe kolego a ty chcesz RP do vaga podłączyć? wiec vaga i przejsówki zostawmy.

To zółte to nie jest OBD tylko styk do samodiagnozy.
RP'ka się wymiguje diodą. (kody migawkowe)
pod vaga to ty go nie podepniesz bo raz ze sterownik nie ma takiej fukcji a dwa ze nie masz złącza diag.
wpisz na dole "blinkkody" albo poszukaj na stronie głównej w poradach.
Jest tez temat w faq.

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:56 ]
moze źle sie wyraziłem,
vaga mozesz podpiąć pod kompa ABSu ,owszem, ale do tego nie słuzy to zółte złącze przy cewce. Złącze od absu powinno być w kabinie przy lewarku (pod mieszkiem)

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:57 ]
zeby juz była jasnosc to podsumuję
Jesli chodzi ci o dignozę silnika to poprzez kody migawkowe przez to żółte złącze
a chodzi o diagnozę ABSu to poprzez vaga przez złącze koło lewarka albo na piechotę zgodnie z instrukcją o której pisze Paweł Marek
Ostatnio zmieniony czw paź 30, 2008 17:59 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Post autor: Mati_duzy » pt paź 31, 2008 11:01

Wielkie dzięki kolego :) teraz wiem na czym stoję :)



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » pt paź 31, 2008 15:29

i pewnie ci sie to robi jak jest troszke zimno i wilgotno masz gdzies prztarta aslone na przewodzie od absu u mnie tez tak mialem pomogla wymiana czyjnika wilgoc gdzies wlazi pod pancerz i robi sie zwarcie


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt paź 31, 2008 16:51

sas_gti pisze:Złącze od absu powinno być w kabinie przy lewarku (pod mieszkiem)
tez niekoniecznie , bo ja nie mam ABSu , a tam wymigalem bledy spod mieszka wlasnie :) sa dwie rtyczki , w jednej sa dwa kabelki a w drugiej tylko jeden, u mnie ten zółty spod maski nie dziala, a te spod mieszka raz mi sie udało jakims cudem uruchomic :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mati_duzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
Lokalizacja: Z północnych gór :)
Kontakt:

Post autor: Mati_duzy » pt paź 31, 2008 17:25

O właśnie pojawił się nowy problem... a mianowicie sprawdzałem czy są te złącza pod mieszkiem no i... NIE MA :( jest możliwość że są gdzieś indziej??? Albo po prostu gdzieś uciekły... poszukam ich "głębiej" ale po niedzieli bo teraz to pewnie czasu nie będzie...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt paź 31, 2008 18:17

tak, możliw że tunel był zdejmowany i ktoś ich nie upchnał tam gdzie trzeba i są głębiej.
Wydaje mi się że kazdy sterownik abs mial złącza. Moze ktoś jest w stanie to potwierdzić, żebyś nie szukał czegoś czego możę nie być. Mi sie zdaje ze musi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 210 gości