Jak zrobic staly naped na 4 kola w Syncro

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Michal89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 22:48
Lokalizacja: CK&Wiocha :P
Kontakt:

Jak zrobic staly naped na 4 kola w Syncro

Post autor: Michal89 » wt wrz 30, 2008 08:30

Witam jestem nowy na forum i jezdze mk2 1.8 syncro,z tego co wiem to naped syncro dzial tak ze jak przednie kola zalapia jakis procent poslizgu to dopiero zalacza sie tyl a czy dalo by sie zrobic zebym mial staly naped na 4 kola????
Ostatnio zmieniony wt wrz 30, 2008 20:26 przez Michal89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 30, 2008 09:11

Wywal wiskoze, a wał zawieź do Zgórska na przedłużenie, Zawsze możesz też dorobić flansze zamiast wiskozy. :helm:



Michal89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 22:48
Lokalizacja: CK&Wiocha :P
Kontakt:

Post autor: Michal89 » wt wrz 30, 2008 23:22

a nie dalo by rady np czegos zaspawac?? tak jak w bmw?? :D



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt wrz 30, 2008 23:26

nie mozesz miec na sztywno bo nie bedziesz mogl skrecac.



Michal89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 22:48
Lokalizacja: CK&Wiocha :P
Kontakt:

Post autor: Michal89 » śr paź 01, 2008 10:15

ale co ma skrzynia do skrecania tam sa tylko mechanizmy rożnicowe,a nimi sie nie skreca ;),a ile moze kosztowac takie przedluzenie walu i reszta przerobek z tym zwiazana??
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 10:17 przez Michal89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr paź 01, 2008 12:24

tam sa tylko mechanizmy rożnicowe,a nimi sie nie skreca
A do czego twoim zdaniem potrzebny jest mechanizm różnicowy?



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr paź 01, 2008 13:19

Koledzy może trochę więcej precyzji w wypowiedziach. Od razu się przyznam, że dokładnej budowy napędu syncro w VW nie znam ale trochę robię z autami z napędem x4 a nawet x6, i nie ma możliwości jazdy po twardej nawierzchni ze sprzęgniętym na sztywno połączeniem międzyosiowym przód z tyłem. Na zakrętach suma drogi przebytej przez koła osi przedniej i tylnej jest różna i jeżeli nie nastąpi poślizg koła w układzie na sztywno powstają naprężenia, które doprowadzają do jego zniszczenia, nie mówiąc już o oponach. W autach terenowych 4x4 najprostszym rozwiązaniem jest mechanizm różnicowy pomiędzy osiami z możliwością blokady.
Jedyne odstępstwo gdzie napędy osi zdarzają się być sprzęgnięte na sztywno to tylna oś tandem w ciężarówkach. Wszystko tam ma słuszne gabaryty i jakoś to wytrzymuje, no może z wyjątkiem opon.
Michal89, musisz mieć na asfalt coś co będzie spełniało funkcję mechanizmu różnicowego z możliwością blokady międzyosiowej w terenie jak będziesz miał taką potrzebę. Drąż temat na jakimś forum 4x4 albo ogólnie w sieci może VW przewidział jakiś zestaw z taką opcją jak potrzebujesz


JaroW

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr paź 01, 2008 14:28

jest dokladnie tak jak pisze kolega Jarowo najprostrzym sposobem zrobienia napedu sztywniejszym bylo by przerobienie sprzegla wiskotycznego lub zmiana na inne z vr6 syncro moze byc sztywniejsze o ile bedzie pasowac najlepiej bylo by zapytac kogos kto ma wlasnie taki samochod czy mocno sie slizgaja kola przednie jak ostro rusza
Mnie tez denerwowal w moim mk3 syncro uslizg przednich kol wiec zmienilem caly dyfer na haldex-a i ten problem zlikfidowalem teraz auto rusza odrazu z czterech kol niema zadnego uslizgu ale zamontowanie i uruchomienie tego to juz wieksza rzezba
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 14:30 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Maro499
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 21:28
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: Maro499 » czw paź 30, 2008 23:40

Witam wszystkich. Mam ogólne pytanie o napęd syncro. Widzę ,że macie o nim dość duże pojęcie. Chciałbym wiedzieć czy passat b4 syncro może jeździć gdy ma zdemontowany wał napędowy na tylną oś. Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt paź 31, 2008 06:40

mozna jezdzic bez problemu



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 31, 2008 10:14

Jarowo ma rację. Dlatego między innymi np. starsze i prostsze samochody terenowe miały napęd np tylko na tylną oś, a przednią dołączało się tylko w terenie - chodziło o to, że napęd był wtedy załączony na sztywno, i w terenie, czy na błocie nie miało to znaczenia - w razie czego koła się ślizgały. Natopiast na asfalt trzeba było to rozłączać.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości