Felgi 4x98 podejda na rozstaw 4x100?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
juuzek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: czw paź 28, 2004 15:41
Lokalizacja: Legnica (DL)
Kontakt:

Felgi 4x98 podejda na rozstaw 4x100?

Post autor: juuzek » ndz lis 20, 2005 23:23

jak w opisie, slyszalem ze przy pomocy jakis srob czy cos i mozna zalozyc, to sas alu 15 cali borbety A, prosil bym o jakas odpwiedz :food:


JEST->Jetta V, A4 B6 1.8T, BoraT V5, Golf Mk4, Audi A3 Ambiente, Lupo 1.4 16v,Audi A3 8L Ambition, mk2 Fire & Ice, mk2 1.6 GL, mk3 GTI Edition, mk2 1.3 Bistro, Jetta Mk1 1.1 <- BYŁO :)

Obrazek

Awatar użytkownika
no-name
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:34
Lokalizacja: DB / DSW
Kontakt:

Post autor: no-name » ndz lis 20, 2005 23:30

nie powiem Ci, ale sprawdz tez otwor centrujacy



Awatar użytkownika
M@rcus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 16:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: M@rcus » ndz lis 20, 2005 23:34

To jest rozstaw dla Fiata,Alfy o ile się nie myle, w ładzie takie też są, a do golfa chcesz je włożyć? 4x100 wiem że zakładają na rozstaw 4x98 ale czy na odwrót? kupujesz wtedy tzw." śruby pływające" ale ja bym był ostrożny z takimi felami, felga nie siedzi na piaście tak jak powinna, i jest lipnie trochę, jeśli Ci życie miłe nie baw się w to.



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » ndz lis 20, 2005 23:43

A i sruby nie takie tanie, biorac pod uwage ze musisz ich kilka kupic i nie wiesz czy napewno ci beda pasowac to chyba lepiej kupic o 50zl drozsze felgi do golfa



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn lis 21, 2005 00:45

LUDZIE NIERÓBCIE TAKICH RZECZY. Bez jaj co to już do golfa taka posucha czy co połowa aut ma 4X100 są tylko różnice w piastach no ale 4x98 to przesada.Napewno na zachodzie za takie śruby pływające to by producenta wsadzili do pudła.Założę się że nasi to wymyślili.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn lis 21, 2005 09:48

ech! szkoda gadac! Czego to ludzie nie robią zeby miec alusy ;-) Niektórzy chcą sie nawet zabić!



Awatar użytkownika
kkkubek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3002
Rejestracja: pn paź 04, 2004 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kkkubek » pn lis 21, 2005 10:44

Kiedys do fiata brava zakladalem felunki z rozstawem 4x100 (jak sami wiecie na 4x98 raczej jest maly wybor ladnych) wlasnie za pomoca srub plywajacych,niby w druga strone to tez dziala ale czy na 100% to nie pamietam.Nawet gdzies w garazu jeszcze caly komplet lezy z zabezpieczajacymi.A co do tego jak ludzie wogole sie wypowiadaja na ten temat to mnie smieszy,wiekszos mechanikow wogole nie wie ze takie cos istnieje,a jak ktos juz gdzies tam slyszal to wymysla ze lipa i niebezpieczne.Jezdzilem na nich 2 lata i jakos nigdy nie mialem problemow,sruba jest tak zrobiona ze jest wszystko ok.

[ Dodano: Pon Lis 21, 2005 9:46 am ]
Tomasz Żaguń pisze:Napewno na zachodzie za takie śruby pływające to by producenta wsadzili do pudła.Założę się że nasi to wymyślili.
I tu sie grubo mylisz,bo wlasnie te sruby ktore mialem sa firmy MOMO :jezor: No ale moze juz ich wsadzili za robienie takich rzeczy :rotfl:


NORD-VAG.PL

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn lis 21, 2005 10:49

no co wy piszecie ze zycie nei mile no co wy?
sruby plywajace po do sa wlasnei i eni ma problemu zeby przechodziz z rozstawow typu 4x98 na 4x100 i odwrotnie! i nei ma sie co bac bo to normalna sruba o dobrej wytrzynalosci tyllko ma stozek na mimosrodzie!! cena takich srub kompletu pewnei ok 150zl pamietam wychodzi (na allegro sa)
co do otworu centrujacek to tylko tzeba wiedziec czy jest wiekszy niz Twoja piasta i jak jest do dobrze bo stosuje si epierscien centrujacy i luz mozna smialo smigac

i na zachodzie nei wrzucili by producenta do pudla za takei sruby bo takei sruby sa produkowane na zachodzie tez!


niebezpieczne to jest jak do malucha wkaldaja 4x100 na normalnych srubach!

pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pn lis 21, 2005 11:33

Tomasz Żaguń pisze:Napewno na zachodzie za takie śruby pływające to by producenta wsadzili do pudła
Hahahhaha co ty gadasz :hmm: , koleś do Alfy kupił nówki OZ'ty i orginalnie dostał śruby pływające tej firmy.
juuzek pisze:jak w opisie, slyszalem ze przy pomocy jakis srob czy cos i mozna zalozyc, to sas alu 15 cali borbety A, prosil bym o jakas odpwiedz
Spokojnie możesz zakładać ze śrubami pływającymi, a otwór centrujący dobierzesz sobie poprzez pierścień, taki plastik wkładasz w felge!
M@rcus pisze:felga nie siedzi na piaście tak jak powinna
Siedzi idealnie po zastosowaniu wyrzej wymienionych pierścieni :)


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
Polgi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw mar 31, 2005 17:18
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Polgi » pn lis 21, 2005 11:39

Miałem w Golfie fele od Mitsubishi 15 cali na srubach pływacjących i jakos sie latało bez problemu..niewiem dokłądnie jaki tam rozstaw był ale nieduzo sie róznil od Vałwejowskiego...i jakos nikt sie nie zabił i wszyscy zyja..przynajmniej w moim przypadku
pozdro



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pn lis 21, 2005 21:07

Sorry za mą niewiedzę że na zachodzie takie śruby robią :blush: .WYBACZCIE .Niestety dziesięciu żyje a jedenasty wykorkuje.Jak ktoś chce to niech zakłada ja niezałoże ,wolę latać na stalowych.W sumie to uważam że każda droga prowadzi do celu ale to zależy od determinacji i od kasy bo po co brać od fiata alu( bo tanie ) jak do vw fele można przewalać widłami na giełdach i szrotach.Mam swoje lata i poprostu tak bym nierobił i już.Pozdrawiam .



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn lis 21, 2005 21:20

moze nie ze tanie ale akurat trafiaja sie ladne? ;)

sruby plywajace to nie jest wymysl typu sciagacze do sprezyn itp tylko normalny wyrob.. sadze ze moglbys na nich nawet jezdzic i nie wiedziec ze je masz bo kilka takich mam w focusie.. ;)
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pn lis 21, 2005 22:07

Dziś w serwisie była AR 156-stka na 17" firmy DOTZ i miała śrubki pływające tej firmy :) Po co robić 2 rozstawy śrub jak można dać w komplecie same śruby na 100% tańszy interes.


Obrazek
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Zbikra
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 04, 2005 21:27
Lokalizacja: dom

Post autor: Zbikra » pn lis 21, 2005 22:31

Dorzucę swoje 3 grosze, bo zauważam pewną niewiedzę w temacie.
Uważam, że w obręczy samochodowej najważniejszym, ale najbardziej bagatelizowanym parametrem jest średnica otworu centrującego. To właśnie przez otwór i piastę centrującą, A NIE PRZEZ SZPILKI, następuje przenoszenie obciązenia masy pojazdu na koła oraz centrowanie koła na piaście. Szpilki służą jedynie do mocowania obręczy do piasty. Jeśli zatem to mocowanie będzie niesymetryczne (a przy zastosowaniu śrub pływających mimośrodowość jest nieunikniona) i, dodatkowo, otwór centrujący w feldze będzie większy niż średnica kołnierza na piaście to może być dramat - na szpiki będą działać naprężenia tnące, które mogą doprowadzić do obcięcia szpilki. Spotkałem się już 4-krotnie z takim przypadkiem (pracuję w serwisie ogumienia) - jeden z nich zakończył się urwaniem koła i śmiercią kierowcy. Stosowanie zatem "obejść" typu plastikowe wkładki do otworu centrującego to narażanie siebie i pasażerów na wypadek.
Reasumując: stanowczo odradzam stosowania felg innych (tzn z innym rozstawem szpilek, centrowaniem i offsetem) niż nominalnie zalecane przez producenta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 157 gości