problem z akumulatorem prosze o pomoc!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr paź 29, 2008 13:27

z tego co opisujesz to chyba aku pada


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Majki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 18:50
Lokalizacja: Legnica (DL)
Auto: Touran GP2
Kontakt:

Post autor: Majki » śr paź 29, 2008 16:21

banditoss pisze:to jak to znaleźć co ???
wyjmuj po kolei bezpieczniki. jak nagle spadnie pobór prądu to znaczy, że to jest to. bezpiecznik od radia jest ostatni (22).
falla_x pisze:sprawdzalem ladowanie ma 14,8v wiec chyab ok
na mojego oko masz za duże ładowanie na aku - właściwe jest w ganicach 13,9V-14,6V


VW Touran GP2 1.6 TDI - obecnie
Mazda 5 1.8 - EX
Seat Cordoba SX 2.0 - EX
VW Golf IV 1.8T - EX
VW Passat B4 2.8 - EX
VW Golf MK3 1.8 - EX
Ford Fiesta MK3 1.1 - EX

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr paź 29, 2008 16:30

Majki pisze:na mojego oko masz za duże ładowanie na aku - właściwe jest w ganicach 13,9V-14,6V
czym moze bys spowodowane wysokie za wysokie ladowanie , i czy to moze sie odbic negatywnie na akumulatorze czy innych podezspolach ?


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Majki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 18:50
Lokalizacja: Legnica (DL)
Auto: Touran GP2
Kontakt:

Post autor: Majki » śr paź 29, 2008 19:10

regulator napięcia może być do wymiany. teorytycznie nie powinno się to na niczym
negatywnie odbić, ale poco ryzykować. pewnie masz alternator valeo, więc regulator kosztuje w granicach 70-80zł, wymiana 15 min.


VW Touran GP2 1.6 TDI - obecnie
Mazda 5 1.8 - EX
Seat Cordoba SX 2.0 - EX
VW Golf IV 1.8T - EX
VW Passat B4 2.8 - EX
VW Golf MK3 1.8 - EX
Ford Fiesta MK3 1.1 - EX

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw paź 30, 2008 10:57

to ładowanie 14,8V to może być błąd pomiaru miernika z biedronki warto to wziąć pod uwage

[ Dodano: 30 Paź 2008 10:38 ]
sprawdz ładowanie na zapalonych światłach na pewno spadnie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » czw paź 30, 2008 17:23

norek111, masz racje sprawdzalem ladowanie na wylaczonych wszystkich zrzeraczach pradu , wiec jak wlacze swiatla to tez pomiar bedize inny , musze to sprawdzic


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Jotka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 24, 2007 13:53
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: Golf 4 Variant

Post autor: Jotka » czw paź 30, 2008 17:46

Jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy są bardzo często zanieczyszczone klemy i elektrody akumulatora. Zbyt często pomija się tę prostą czynność. Po oczyszczeniu warto przesmarować wazeliną techniczną dla lepszego kontaktu.
Swego czasu chciałem skasować jeden z akumulatorów i na dokładkę w prostowniku trafił się "zimny lut", a ja sądziłem, że akumulatora już nie da się naładować. Coś jednak mnie tknęło i sprawdziłem prostownik, poprawiłem podejrzane miejsce i zadziałał. Akumulator naładował prawidłowo. Po oczyszczeniu klem i elektrod, przesmarowaniu wazeliną, działał jeszcze bardzo długo.
Pozdrawiam


Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw paź 30, 2008 21:43

Jotka pisze:Jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy są bardzo często zanieczyszczone klemy i elektrody akumulatora. Zbyt często pomija się tę prostą czynność. Po oczyszczeniu warto przesmarować wazeliną techniczną dla lepszego kontaktu.
Swego czasu chciałem skasować jeden z akumulatorów i na dokładkę w prostowniku trafił się "zimny lut", a ja sądziłem, że akumulatora już nie da się naładować. Coś jednak mnie tknęło i sprawdziłem prostownik, poprawiłem podejrzane miejsce i zadziałał. Akumulator naładował prawidłowo. Po oczyszczeniu klem i elektrod, przesmarowaniu wazeliną, działał jeszcze bardzo długo.
Pozdrawiam
wazelina techniczna to nie prawda smar miedziowany jest ok

[ Dodano: 30 Paź 2008 20:48 ]
wazelina nie zapewnia lepszego kontaktu tylko zabezpiecza przed warunkami zewnetrznymi



Awatar użytkownika
Jotka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 24, 2007 13:53
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: Golf 4 Variant

problem z akumulatorem...

Post autor: Jotka » pt paź 31, 2008 10:55

norek111 pisze:wazelina nie zapewnia lepszego kontaktu tylko zabezpiecza przed warunkami zewnetrznymi
Nie będę się sprzeczał, bo pewnie masz rację. Tak kiedyś wyczytałem, ale to co napisałeś mnie przekonuje. OK. W sumie rzeczywiście proces utleniania się elektrod i klem zostaje spowolniony dzięki wazelinie. A o smarze miedziowanym postaram się zapamiętać.
Dzięki.


Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu.

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pt paź 31, 2008 12:18

Nie radzę sprawdzać prądu takim multimetrem. On jest do max 10A, więc wystarczy włączyć "niechcący" światła i pójdzie z tego mierniczka dym. Podjedź do warsztatu lub postaraj się porzyczyć (może od jakiegoś elektryka - takiego zwykłego) mienik z "cęgami". Wtedy bezpiecznie sobie wszystko pomierzysz.

Ps. jeśli będziesz już na tyle odważny, żeby mierzyć jednak tym multimetrem "z Biedronki", pamiętaj, że amperomierz - w przeciwieństwie do woltomierza - podłącza się szeregowo, a nie równolegle. Podłączając go równolegle możesz się od razu z nim pożegnać :D.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
tigerdj
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: śr lis 07, 2007 10:27
Lokalizacja: biskupiec
Kontakt:

Post autor: tigerdj » pt paź 31, 2008 12:37

heheh no szczeze mowiac ja tez to przerabialem ale umnie chodzilo o co innego mi akurat czujniki rozladowywaly aku hehe niemam zielonego pojecia jakim cudem ale po ich wymianie bylo wszystko cacy hehe
wiec opcji jest duzo i polecal bym znajomego mechaniora albo elektryka co oby to wybadal a co do ladowania aku to i do 48 godz mozna ale to juz lepek ktory sprzedaje te aku ma dotego osprzet ;] ja tak mialem jak kupilem nowy tydzien pochodzil i rozladowany na 0 ;] przyczyna moze tez byc problem z alarmem ;] no duzo tego wymieniac ;]


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177740/][size=159][b]Gofer bY Tiger ;} Sprzedam [/b][/size][/url]
[size=92] Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki a cuda zajmują mi trochę czasu[/size]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 115 gości