ssanie w mk3 1.9 D

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michaltczew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: sob wrz 18, 2004 11:37
Lokalizacja: TCZEW
Kontakt:

Post autor: michaltczew » ndz lis 20, 2005 22:12

Mam ten sam motor obroty na biegu jalowym mam 950 a na ssaniu silnik pracuje rowniej nie zauwazyles tego ze jak odpalisz go zimnegi i pochodzi pare chwil silnik sie rozgrzeje to jest slychac takie cykniecie i silnik pracuje juz rowno. Ja jak musze uzywam ssania do momentu tego cykniecia po prostu dlatego by silnik rozgrzal sie spokojnie a nie "rzucalo go we wszystkie strony" w koncu do klekocik :-)



djset

Post autor: djset » ndz lis 20, 2005 22:41

to nie jest ssanie. i to nie jest benzyniak tylko diesel. fachowo to sie nazywa przyspieszacz zaplonu, prawda?



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » pn lis 21, 2005 00:04

djset pisze:fachowo to sie nazywa przyspieszacz zaplonu, prawda?
Tak :)

U mnie wyciągnięcie wajchy powoduje wzrost RPM, natomiast nie wsłuchiwałem się w te "cyknięcia" o których piszecie :)

Co do samej wajchy - ja używam tylko do rozruchu (przynajmniej w aktualnej temperaturze ok. 0 st.C)



djset

Post autor: djset » pn lis 21, 2005 00:36

a sluchajcie, ja mam MK3 GTD 1,9TD i u mnie nie ma tej wajchy, tego przyspieszacza zaplonu... dlaczego? rocznik samochodu to koniec 94 roku, ale podobno to model juz 95! wiec czemu jej nie ma, jak u kolegow z silnikami AAZ - TD jest... ???



Awatar użytkownika
krzychGTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lis 12, 2005 21:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: krzychGTD » pn lis 21, 2005 00:43

djset pisze:a sluchajcie, ja mam MK3 GTD 1,9TD i u mnie nie ma tej wajchy, tego przyspieszacza zaplonu... dlaczego? rocznik samochodu to koniec 94 roku, ale podobno to model juz 95! wiec czemu jej nie ma, jak u kolegow z silnikami AAZ - TD jest... ???
Mój jest rocznik '92... i ma "to coś". A co do tego, że koledze się to samo chowa, to ok. - podobno to się powinno właśnie samo "wyłączać" - ale u mnie to nie działa w automacie :)



bartlo79

Post autor: bartlo79 » pn lis 21, 2005 01:06

@DJSET - ja mam MK3 z listopada 94r i tez nic takiego nie mam a silnik mam 1.9TDI-czyli ,ze jak???Nasze wersje nie potrzebuja ssania wogole czy odbywa sie ono automatycznie?

pozdro


Bartek



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn lis 21, 2005 09:33

TDI to calkiem inna bajka i ma ten patent realizowany automatycznie podobnie jak AAZ pod koniec roku 94! Ja mam AAZ z marca 94r i mam to cos co sie nazywa wyprzedzenie konta zapłonu i niewiem jak to sie moze chowac automatycznie hmm!???
U mne obroty jałowe na zimnym silniku wynoszą ok 950rpm ka sie rozgrzeje to dochodzą do 1000 a jak włącze wyprzedzenie zapłonu to obroty wzrastają niemalze do 1050 rpm



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn lis 21, 2005 11:37

Tam jest sprezyna i moze od drgan silnika sie chowa bo linka lekko chodzi. U mnie trzeba dosc mocno pociągnąc zeby wycągnąc to do oporu! Tak ze niema szans zeby sie samo schowało!



djset

Post autor: djset » pn lis 21, 2005 11:39

A ja mam AAZ z konca 94 roku i nie mam tego, ale jak odpale samochod to 2-3 sekundy chodzi na normalnych obrotach tj okolo 950 i za chwilke jego obroty wzrastaja do niecalych 1100 (a moze nieco wyzej, juz nie pamietam). i to tak sie ma... a po jakims czasie jak samochod juz sie wstepnie nagrzeje to obroty spadaja raz troszeczke i po chwili jeszcze raz, wracajac do normalnych "niskich obrotow" ;) automatyka jak cholera :D



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn lis 21, 2005 20:17

djset pisze:to nie jest ssanie. i to nie jest benzyniak tylko diesel. fachowo to sie nazywa przyspieszacz zaplonu, prawda?
Zmiana kąta wtrysku o -2,4 stopnia...

[ Dodano: Pon Lis 21, 2005 7:18 pm ]
bartlo79 pisze:@DJSET - ja mam MK3 z listopada 94r i tez nic takiego nie mam a silnik mam 1.9TDI-czyli ,ze jak???Nasze wersje nie potrzebuja ssania wogole czy odbywa sie ono automatycznie?

pozdro


Bartek
Twój silnik to inna bajka, odpalasz i tylo...:):):)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości