Felgi 4x98 podejda na rozstaw 4x100?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- juuzek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 530
- Rejestracja: czw paź 28, 2004 15:41
- Lokalizacja: Legnica (DL)
- Kontakt:
Felgi 4x98 podejda na rozstaw 4x100?
jak w opisie, slyszalem ze przy pomocy jakis srob czy cos i mozna zalozyc, to sas alu 15 cali borbety A, prosil bym o jakas odpwiedz
JEST->Jetta V, A4 B6 1.8T, BoraT V5, Golf Mk4, Audi A3 Ambiente, Lupo 1.4 16v,Audi A3 8L Ambition, mk2 Fire & Ice, mk2 1.6 GL, mk3 GTI Edition, mk2 1.3 Bistro, Jetta Mk1 1.1 <- BYŁO
To jest rozstaw dla Fiata,Alfy o ile się nie myle, w ładzie takie też są, a do golfa chcesz je włożyć? 4x100 wiem że zakładają na rozstaw 4x98 ale czy na odwrót? kupujesz wtedy tzw." śruby pływające" ale ja bym był ostrożny z takimi felami, felga nie siedzi na piaście tak jak powinna, i jest lipnie trochę, jeśli Ci życie miłe nie baw się w to.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Kiedys do fiata brava zakladalem felunki z rozstawem 4x100 (jak sami wiecie na 4x98 raczej jest maly wybor ladnych) wlasnie za pomoca srub plywajacych,niby w druga strone to tez dziala ale czy na 100% to nie pamietam.Nawet gdzies w garazu jeszcze caly komplet lezy z zabezpieczajacymi.A co do tego jak ludzie wogole sie wypowiadaja na ten temat to mnie smieszy,wiekszos mechanikow wogole nie wie ze takie cos istnieje,a jak ktos juz gdzies tam slyszal to wymysla ze lipa i niebezpieczne.Jezdzilem na nich 2 lata i jakos nigdy nie mialem problemow,sruba jest tak zrobiona ze jest wszystko ok.
[ Dodano: Pon Lis 21, 2005 9:46 am ]
[ Dodano: Pon Lis 21, 2005 9:46 am ]
I tu sie grubo mylisz,bo wlasnie te sruby ktore mialem sa firmy MOMO No ale moze juz ich wsadzili za robienie takich rzeczyTomasz Żaguń pisze:Napewno na zachodzie za takie śruby pływające to by producenta wsadzili do pudła.Założę się że nasi to wymyślili.
NORD-VAG.PL
no co wy piszecie ze zycie nei mile no co wy?
sruby plywajace po do sa wlasnei i eni ma problemu zeby przechodziz z rozstawow typu 4x98 na 4x100 i odwrotnie! i nei ma sie co bac bo to normalna sruba o dobrej wytrzynalosci tyllko ma stozek na mimosrodzie!! cena takich srub kompletu pewnei ok 150zl pamietam wychodzi (na allegro sa)
co do otworu centrujacek to tylko tzeba wiedziec czy jest wiekszy niz Twoja piasta i jak jest do dobrze bo stosuje si epierscien centrujacy i luz mozna smialo smigac
i na zachodzie nei wrzucili by producenta do pudla za takei sruby bo takei sruby sa produkowane na zachodzie tez!
niebezpieczne to jest jak do malucha wkaldaja 4x100 na normalnych srubach!
pzdr
sruby plywajace po do sa wlasnei i eni ma problemu zeby przechodziz z rozstawow typu 4x98 na 4x100 i odwrotnie! i nei ma sie co bac bo to normalna sruba o dobrej wytrzynalosci tyllko ma stozek na mimosrodzie!! cena takich srub kompletu pewnei ok 150zl pamietam wychodzi (na allegro sa)
co do otworu centrujacek to tylko tzeba wiedziec czy jest wiekszy niz Twoja piasta i jak jest do dobrze bo stosuje si epierscien centrujacy i luz mozna smialo smigac
i na zachodzie nei wrzucili by producenta do pudla za takei sruby bo takei sruby sa produkowane na zachodzie tez!
niebezpieczne to jest jak do malucha wkaldaja 4x100 na normalnych srubach!
pzdr
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
Hahahhaha co ty gadasz , koleś do Alfy kupił nówki OZ'ty i orginalnie dostał śruby pływające tej firmy.Tomasz Żaguń pisze:Napewno na zachodzie za takie śruby pływające to by producenta wsadzili do pudła
Spokojnie możesz zakładać ze śrubami pływającymi, a otwór centrujący dobierzesz sobie poprzez pierścień, taki plastik wkładasz w felge!juuzek pisze:jak w opisie, slyszalem ze przy pomocy jakis srob czy cos i mozna zalozyc, to sas alu 15 cali borbety A, prosil bym o jakas odpwiedz
Siedzi idealnie po zastosowaniu wyrzej wymienionych pierścieniM@rcus pisze:felga nie siedzi na piaście tak jak powinna
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Sorry za mą niewiedzę że na zachodzie takie śruby robią .WYBACZCIE .Niestety dziesięciu żyje a jedenasty wykorkuje.Jak ktoś chce to niech zakłada ja niezałoże ,wolę latać na stalowych.W sumie to uważam że każda droga prowadzi do celu ale to zależy od determinacji i od kasy bo po co brać od fiata alu( bo tanie ) jak do vw fele można przewalać widłami na giełdach i szrotach.Mam swoje lata i poprostu tak bym nierobił i już.Pozdrawiam .
moze nie ze tanie ale akurat trafiaja sie ladne?
sruby plywajace to nie jest wymysl typu sciagacze do sprezyn itp tylko normalny wyrob.. sadze ze moglbys na nich nawet jezdzic i nie wiedziec ze je masz bo kilka takich mam w focusie..
pzdr
sruby plywajace to nie jest wymysl typu sciagacze do sprezyn itp tylko normalny wyrob.. sadze ze moglbys na nich nawet jezdzic i nie wiedziec ze je masz bo kilka takich mam w focusie..
pzdr
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
Dziś w serwisie była AR 156-stka na 17" firmy DOTZ i miała śrubki pływające tej firmy Po co robić 2 rozstawy śrub jak można dać w komplecie same śruby na 100% tańszy interes.
Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Dorzucę swoje 3 grosze, bo zauważam pewną niewiedzę w temacie.
Uważam, że w obręczy samochodowej najważniejszym, ale najbardziej bagatelizowanym parametrem jest średnica otworu centrującego. To właśnie przez otwór i piastę centrującą, A NIE PRZEZ SZPILKI, następuje przenoszenie obciązenia masy pojazdu na koła oraz centrowanie koła na piaście. Szpilki służą jedynie do mocowania obręczy do piasty. Jeśli zatem to mocowanie będzie niesymetryczne (a przy zastosowaniu śrub pływających mimośrodowość jest nieunikniona) i, dodatkowo, otwór centrujący w feldze będzie większy niż średnica kołnierza na piaście to może być dramat - na szpiki będą działać naprężenia tnące, które mogą doprowadzić do obcięcia szpilki. Spotkałem się już 4-krotnie z takim przypadkiem (pracuję w serwisie ogumienia) - jeden z nich zakończył się urwaniem koła i śmiercią kierowcy. Stosowanie zatem "obejść" typu plastikowe wkładki do otworu centrującego to narażanie siebie i pasażerów na wypadek.
Reasumując: stanowczo odradzam stosowania felg innych (tzn z innym rozstawem szpilek, centrowaniem i offsetem) niż nominalnie zalecane przez producenta.
Uważam, że w obręczy samochodowej najważniejszym, ale najbardziej bagatelizowanym parametrem jest średnica otworu centrującego. To właśnie przez otwór i piastę centrującą, A NIE PRZEZ SZPILKI, następuje przenoszenie obciązenia masy pojazdu na koła oraz centrowanie koła na piaście. Szpilki służą jedynie do mocowania obręczy do piasty. Jeśli zatem to mocowanie będzie niesymetryczne (a przy zastosowaniu śrub pływających mimośrodowość jest nieunikniona) i, dodatkowo, otwór centrujący w feldze będzie większy niż średnica kołnierza na piaście to może być dramat - na szpiki będą działać naprężenia tnące, które mogą doprowadzić do obcięcia szpilki. Spotkałem się już 4-krotnie z takim przypadkiem (pracuję w serwisie ogumienia) - jeden z nich zakończył się urwaniem koła i śmiercią kierowcy. Stosowanie zatem "obejść" typu plastikowe wkładki do otworu centrującego to narażanie siebie i pasażerów na wypadek.
Reasumując: stanowczo odradzam stosowania felg innych (tzn z innym rozstawem szpilek, centrowaniem i offsetem) niż nominalnie zalecane przez producenta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości