Temperatura
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt lip 13, 2007 06:43
- Lokalizacja: Włochy
- Kontakt:
Temperatura
Witam.
Mam problem z wskaznikiem temperatury silnika mk4 tdi 101km AXR.
Jezdzac juz jakis czas zauwazylem ze silnik mi sie nagrzwa do temp.90 stopni lecz zaraz potem wskazowka zaczyna wariowac np z 90 spada do 0!!! potem sie podnosi na jakis czas i potem to samo 0!Silnik jest napewno rozgrzany bo dmucha cieple powietrze.
Co moze byc tego przyczyna czujnik???
I jeszcze jedno czy moge tak jezdzic ja mi pokazuje 0 bo nie wiem czy sie wlacza wiatrak do chlodzenia czy nie jak pokazuje zero!Czy wiatrak jest zalezny od wskaznika czy tez jest tam jakis termostat co steruje wiatrakiem!??
Dzieki.
Mam problem z wskaznikiem temperatury silnika mk4 tdi 101km AXR.
Jezdzac juz jakis czas zauwazylem ze silnik mi sie nagrzwa do temp.90 stopni lecz zaraz potem wskazowka zaczyna wariowac np z 90 spada do 0!!! potem sie podnosi na jakis czas i potem to samo 0!Silnik jest napewno rozgrzany bo dmucha cieple powietrze.
Co moze byc tego przyczyna czujnik???
I jeszcze jedno czy moge tak jezdzic ja mi pokazuje 0 bo nie wiem czy sie wlacza wiatrak do chlodzenia czy nie jak pokazuje zero!Czy wiatrak jest zalezny od wskaznika czy tez jest tam jakis termostat co steruje wiatrakiem!??
Dzieki.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Nie ma termostatu który steruje wiatrakiem. Spokojnie możesz jeździć bo wskazanie na desce to tylko wskazanie Ale przyczyny takiej usterki warto poszukać.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
przyczyna w takim działaniu wskaźnika temperatury to zapewne chwilowy brak styku albo na wtyczce czujnika temperatury albo na zegarach albo w samym czujniku temperatury - proponuję na początek odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury i popsikać sprayem do złącz elektrycznych;
wentylatorem nie musisz się przejmować - ma on oddzielne sterowanie i w zależności od temperatury płynu chłodzącego jest on uruchamiany przez termowłącznik umieszczony w dolnej części chłodnicy.
wentylatorem nie musisz się przejmować - ma on oddzielne sterowanie i w zależności od temperatury płynu chłodzącego jest on uruchamiany przez termowłącznik umieszczony w dolnej części chłodnicy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt lip 13, 2007 06:43
- Lokalizacja: Włochy
- Kontakt:
spodziewałem się tego pytania :lazioforever pisze:A gdzie ten czujnik sie znajduje???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523
Podepne sie pod temat - miałem problemy z obrotami - silnik sam się wkręcał na 4500rpm i tak trzymał. Komp pokazał błąd czujnika temp. Wymieniłem - włożony zamiennik. Problem ustał, ale teraz wskaźnik temp. pokazuje z rzadka 90st, z reguły jest to 70-75st, i często przechodzi z 70na 90 i odwrotnie. Problem pojawił się od razu po włożeniu nowego czujnika. Sprawdzałem na VAGu w trakcie jazdy - VAG pokazywał tą samą temp. co wskaźnik. Ostatnio zrobiło się zimniej na dworze, i temp. jakby jeszcze bardziej mi spadła, do ok. 60-65st, i to jadąc po trasie dłuższy kawałek. Czy to wina tylko czujnika - wiem że zamienniki to buble z reguły, a ori kosztuje jakieś 80 zeta, czy może to termostat ?
[ Dodano: 26 Paź 2008 12:07 ]
I jeszcze do sprawdzenia termostat jak radził kolega damcio151,
bardzo możliwe, że to bublowaty czujnik.Ja przy uszkodzonym ori miałem temp. na kompie -6'C gdy faktyczna temp. powietrza w otoczeniu była 13'C!!! podepnij vag'a na zimnym silniku i sprawdź jaką temp. wskazuje.Jednocześnie upewnij się jaką temp. wskazuje Ci jakiś inny przyrząd do pomiaru np. zwykły termometr.Jeśli będą duże rozbieżności typu: 10-15'C to możesz wymienić ten czujnik po raz kolejny.Pablitto pisze:Czy to wina tylko czujnika - wiem że zamienniki to buble z reguły
I jeszcze do sprawdzenia termostat jak radził kolega damcio151,
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 13:07 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
MarcinRoz,
Nie mam możliwości sprawdzić VAGiem auta teraz, ale pamiętam, że jak sprawdzałem poprzednio podczas jazdy, to pokazywał komp to samo co wskazania na zegarze - od 90 do 70 st. Jak wskazówka leciała w dół, to na kompie też w tym samym czasie leciało. Co do testu na zimnym silniku na postoju, to nie mam vaga żeby móc sprawdzić na naprawdę zimym silniku.. Co do termostatu, rozumiem że sprawdzić termostat znaczy wymienić na nowy?
Nie chce ładować się w koszty, ostatnio i tak aż za dużo włożyłem w auto, do tego z marnym efektem..
Ogólnie wygląda to tak, jakby za wcześnie był otwierany drugi obieg chłodzenia, przez co silnik cały czas chodzi niedogrzany.. Na starym , uszkodzonym czujniku, takich sytuacji nie było.
Nie mam możliwości sprawdzić VAGiem auta teraz, ale pamiętam, że jak sprawdzałem poprzednio podczas jazdy, to pokazywał komp to samo co wskazania na zegarze - od 90 do 70 st. Jak wskazówka leciała w dół, to na kompie też w tym samym czasie leciało. Co do testu na zimnym silniku na postoju, to nie mam vaga żeby móc sprawdzić na naprawdę zimym silniku.. Co do termostatu, rozumiem że sprawdzić termostat znaczy wymienić na nowy?
Nie chce ładować się w koszty, ostatnio i tak aż za dużo włożyłem w auto, do tego z marnym efektem..
Ogólnie wygląda to tak, jakby za wcześnie był otwierany drugi obieg chłodzenia, przez co silnik cały czas chodzi niedogrzany.. Na starym , uszkodzonym czujniku, takich sytuacji nie było.
zalecam sprawdzić dolny wąż(musi byc zimny do ok 85'C) jesli jest inaczej to wina wszystkiego jest termostat) Jesli juz takowy to tylko Wahlera.A jeszcze odnosnie starego czujnika: mogl tez zawyzac temp..... a termostat był i tak uszkodzony i sie nie domykał do końca.PowodzeniaPablitto pisze:Ogólnie wygląda to tak, jakby za wcześnie był otwierany drugi obieg chłodzenia, przez co silnik cały czas chodzi niedogrzany
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 20:53 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 266 gości