chłodzenie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

chłodzenie silnika

Post autor: dragon111 » ndz paź 26, 2008 13:55

witam
Mam pytanko odnośnie chłodzenia silnika.
Wąż dolny i górny powinien tak samo być nagrzany?
u mnie jest tak :
silnik zimny : wąż górny nagrzany dolny zimny
silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
Lecz za chwilę znowu robi się chłodny .
czy tak powinno działać?
czy po nagrzanu silnika nie powinien chodzić cały czas obieg duży przez chłodnice?



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: chłodzenie silnika

Post autor: klekocix » ndz paź 26, 2008 14:06

dragon111 pisze:witam
Mam pytanko odnośnie chłodzenia silnika.
Wąż dolny i górny powinien tak samo być nagrzany?
u mnie jest tak :
silnik zimny : wąż górny nagrzany dolny zimny
silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
Lecz za chwilę znowu robi się chłodny .
czy tak powinno działać?
czy po nagrzanu silnika nie powinien chodzić cały czas obieg duży przez chłodnice?
A do czego służy chłodnica? :bigok:

Gorący płyn wpada do niej po czym przepływa przez kanaliki, jest chłodzony pędem powietrza, studzi się a następnie znów trafia do silnika aby odebrać ciepło z bloku i innych pracujących elementów :bigok:

Moim zdaniem wszystko jest u Ciebie w najlepszym porządku :okej:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz paź 26, 2008 14:11

dragon111 pisze:silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
małe sprostowanie : silnik ciepły - dolny wąż też - potem włącza się dmuchawa (na postoju przeważnie) - dolny wąż robi się wtedy chłodniejszy
klekocix pisze:Moim zdaniem wszystko jest u Ciebie w najlepszym porządku
moim zdaniem również :grin:


Obrazek

dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » ndz paź 26, 2008 14:15

a nie powinno to tak działać? :::::
po nagrzaniu silnika termostat puszcza dopiero na duży obieg ten przez chłodnice
i potem obieg powinien być cały czas przez chłodnice ?

a u mnie jakby termostat raz puszcza potem cały się zamyka ( sądząc po zimnym przewodzie dolnym) i tak na zmiane. Przewody oba powinny być ciepłe cały czas czy nie ?
i czy termostat ma tak działać? : zamyka - otwiera - zamyka -- itd ? czy po nagrzaniu powinien już być otwarty ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz paź 26, 2008 14:21

dragon111, jak silnik się nagrzeje to termostat pracuje cały czas otwiera się i zamyka cyklicznie w zależności od temperatury chłodziwa
dragon111 pisze:po nagrzaniu silnika termostat puszcza dopiero na duży obieg ten przez chłodnice
i potem obieg powinien być cały czas przez chłodnice ?
w zasadzie tak ale wszystko zależy od temperatury płynu - jeśli schłodzi się nadmiernie to termostat się zamknie (niekiedy nawet całkowicie) i masz mały obieg chłodzenia wtedy aż do kolejnego wzrostu temperatury.

[ Dodano: 26 Paź 2008 13:23 ]
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.


Obrazek

dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » ndz paź 26, 2008 14:30

[ Dodano: 26 Paź 2008 13:23 ]
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.[/quote]

Może masz rację :)
moja dziura polega na tym : dziwię się że wentylator się załancza przy takich temperaturach jak dziś (ok 10 stopni) i przy jeżdzie ok 60 km/h przy czym chodzi dość długo
dlatego mnie to zaniepokoiło .
pozdro



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 26, 2008 14:38

możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową :bigok:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz paź 26, 2008 14:39

dragon111 pisze:moja dziura polega na tym : dziwię się że wentylator się załancza przy takich temperaturach jak dziś (ok 10 stopni) i przy jeżdzie ok 60 km/h przy czym chodzi dość długo
dlatego mnie to zaniepokoiło .
czegoś nie rozumiem, co ma temperatura otoczenia do temperatury płynu chłodzącego ? - no chyba, że wentylator się załącza jak temperatura płynu wynosi 10*C - to co innego
a tak mimochodem to dlaczego zacząłeś temat od końca a nie od podania tych istotnych faktów dot. nieprawidłowego działania układu ?

[ Dodano: 26 Paź 2008 13:42 ]
miś fazi pisze:możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową
masz rację, nikt Cię tu nie będzie beształ
ale jedno jest niemożliwe fizycznie a mianowicie to :
miś fazi pisze:najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły


Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 26, 2008 14:45

no ale temperatura otoczenia ma jednak wpływ na chłodzenie ,zwłaszcza jak masz otwarty duży obieg , jednak pęd powietrza lepiej schłodzi chlodnice jak na polu masz 10 stopni a jak 30 , na to jest wiatrak żeby wspomóc chłodzenie jak na polu jest bardzo ciepło , wolkswageny jednak mają moim zdaniem jeden z najlepszych układów chłodzenia i wiatrak chłodnicy włącza sie dosyć rzadko

[ Dodano: 26 Paź 2008 13:47 ]
może być , jak ma chłodnice zapchaną , wyłącznik termiczny wysoko na chłodnicy , a może jeszcze walnięty :bajer:

[ Dodano: 26 Paź 2008 13:56 ]
albo pompa wody słabo obraca płyn



dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » ndz paź 26, 2008 15:03

miś fazi pisze:możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową :bigok:
a może to być wina termostatu?
Widzicie to działa dokładnie tak : wąż dolny robi się ciepły zimny na przemian tak jakby termostat działał w sposób otwiera i zamyka całkowicie i tak cały czas
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 15:06 przez dragon111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 26, 2008 15:06

oczywiście że może , wymień go kosz niewielki , a będziesz miał pewnośc , tylko kup jakiś dobry



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz paź 26, 2008 15:06

miś fazi pisze:może być , jak ma chłodnice zapchaną , wyłącznik termiczny wysoko na chłodnicy , a może jeszcze walnięty
gdyby tak było to wywalało by mu płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, włącznik termiczny zawsze jest u dołu chłodnicy, gdyby wyłacznik termiczny był walnięty to by mu wiatrak nie chodził


Obrazek

dragon111
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 10, 2007 19:15
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon111 » ndz paź 26, 2008 15:09

miś fazi pisze:oczywiście że może , wymień go kosz niewielki , a będziesz miał pewnośc , tylko kup jakiś dobry
jaką firmę polecacie?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz paź 26, 2008 15:09

SZtomel , nie koniecznie , nie zawsze wyłączniki termiczne są na dole , nieraz spotkałem sie że bywały bliżej góry , a wyłącznik termiczny może być uszkodzony w ten sposób że będzie włączał wiatrak już przy 40 stopniach , a nie tak jak powinien przy 90 - paru

[ Dodano: 26 Paź 2008 14:11 ]
wpisz sobie w wyszukiwarke ( termostat ) a tam masz różne opinie , wybierzesz sobie coś



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 343 gości