chłodzenie silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
chłodzenie silnika
witam
Mam pytanko odnośnie chłodzenia silnika.
Wąż dolny i górny powinien tak samo być nagrzany?
u mnie jest tak :
silnik zimny : wąż górny nagrzany dolny zimny
silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
Lecz za chwilę znowu robi się chłodny .
czy tak powinno działać?
czy po nagrzanu silnika nie powinien chodzić cały czas obieg duży przez chłodnice?
Mam pytanko odnośnie chłodzenia silnika.
Wąż dolny i górny powinien tak samo być nagrzany?
u mnie jest tak :
silnik zimny : wąż górny nagrzany dolny zimny
silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
Lecz za chwilę znowu robi się chłodny .
czy tak powinno działać?
czy po nagrzanu silnika nie powinien chodzić cały czas obieg duży przez chłodnice?
Re: chłodzenie silnika
A do czego służy chłodnica?dragon111 pisze:witam
Mam pytanko odnośnie chłodzenia silnika.
Wąż dolny i górny powinien tak samo być nagrzany?
u mnie jest tak :
silnik zimny : wąż górny nagrzany dolny zimny
silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
Lecz za chwilę znowu robi się chłodny .
czy tak powinno działać?
czy po nagrzanu silnika nie powinien chodzić cały czas obieg duży przez chłodnice?
Gorący płyn wpada do niej po czym przepływa przez kanaliki, jest chłodzony pędem powietrza, studzi się a następnie znów trafia do silnika aby odebrać ciepło z bloku i innych pracujących elementów
Moim zdaniem wszystko jest u Ciebie w najlepszym porządku
małe sprostowanie : silnik ciepły - dolny wąż też - potem włącza się dmuchawa (na postoju przeważnie) - dolny wąż robi się wtedy chłodniejszydragon111 pisze:silnik ciepły załącza się dmuchawa i dolny staje się cieplejszy , porównywalny z tym górnym
moim zdaniem równieżklekocix pisze:Moim zdaniem wszystko jest u Ciebie w najlepszym porządku
a nie powinno to tak działać? :::::
po nagrzaniu silnika termostat puszcza dopiero na duży obieg ten przez chłodnice
i potem obieg powinien być cały czas przez chłodnice ?
a u mnie jakby termostat raz puszcza potem cały się zamyka ( sądząc po zimnym przewodzie dolnym) i tak na zmiane. Przewody oba powinny być ciepłe cały czas czy nie ?
i czy termostat ma tak działać? : zamyka - otwiera - zamyka -- itd ? czy po nagrzaniu powinien już być otwarty ?
po nagrzaniu silnika termostat puszcza dopiero na duży obieg ten przez chłodnice
i potem obieg powinien być cały czas przez chłodnice ?
a u mnie jakby termostat raz puszcza potem cały się zamyka ( sądząc po zimnym przewodzie dolnym) i tak na zmiane. Przewody oba powinny być ciepłe cały czas czy nie ?
i czy termostat ma tak działać? : zamyka - otwiera - zamyka -- itd ? czy po nagrzaniu powinien już być otwarty ?
dragon111, jak silnik się nagrzeje to termostat pracuje cały czas otwiera się i zamyka cyklicznie w zależności od temperatury chłodziwa
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:23 ]
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.
w zasadzie tak ale wszystko zależy od temperatury płynu - jeśli schłodzi się nadmiernie to termostat się zamknie (niekiedy nawet całkowicie) i masz mały obieg chłodzenia wtedy aż do kolejnego wzrostu temperatury.dragon111 pisze:po nagrzaniu silnika termostat puszcza dopiero na duży obieg ten przez chłodnice
i potem obieg powinien być cały czas przez chłodnice ?
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:23 ]
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:23 ]
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.[/quote]
Może masz rację
moja dziura polega na tym : dziwię się że wentylator się załancza przy takich temperaturach jak dziś (ok 10 stopni) i przy jeżdzie ok 60 km/h przy czym chodzi dość długo
dlatego mnie to zaniepokoiło .
pozdro
dragon111, nie szukaj dziury w całym bo układ chłodzenia działa Ci sprawnie.[/quote]
Może masz rację
moja dziura polega na tym : dziwię się że wentylator się załancza przy takich temperaturach jak dziś (ok 10 stopni) i przy jeżdzie ok 60 km/h przy czym chodzi dość długo
dlatego mnie to zaniepokoiło .
pozdro
możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową
czegoś nie rozumiem, co ma temperatura otoczenia do temperatury płynu chłodzącego ? - no chyba, że wentylator się załącza jak temperatura płynu wynosi 10*C - to co innegodragon111 pisze:moja dziura polega na tym : dziwię się że wentylator się załancza przy takich temperaturach jak dziś (ok 10 stopni) i przy jeżdzie ok 60 km/h przy czym chodzi dość długo
dlatego mnie to zaniepokoiło .
a tak mimochodem to dlaczego zacząłeś temat od końca a nie od podania tych istotnych faktów dot. nieprawidłowego działania układu ?
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:42 ]
masz rację, nikt Cię tu nie będzie beształmiś fazi pisze:możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową
ale jedno jest niemożliwe fizycznie a mianowicie to :
miś fazi pisze:najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły
no ale temperatura otoczenia ma jednak wpływ na chłodzenie ,zwłaszcza jak masz otwarty duży obieg , jednak pęd powietrza lepiej schłodzi chlodnice jak na polu masz 10 stopni a jak 30 , na to jest wiatrak żeby wspomóc chłodzenie jak na polu jest bardzo ciepło , wolkswageny jednak mają moim zdaniem jeden z najlepszych układów chłodzenia i wiatrak chłodnicy włącza sie dosyć rzadko
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:47 ]
może być , jak ma chłodnice zapchaną , wyłącznik termiczny wysoko na chłodnicy , a może jeszcze walnięty
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:56 ]
albo pompa wody słabo obraca płyn
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:47 ]
może być , jak ma chłodnice zapchaną , wyłącznik termiczny wysoko na chłodnicy , a może jeszcze walnięty
[ Dodano: 26 Paź 2008 13:56 ]
albo pompa wody słabo obraca płyn
a może to być wina termostatu?miś fazi pisze:możecie mnie zbesztać , ale jednak u kolegi coś jest nie tak z tym chłodzeniem , pisze że najpierw załącza mu sie wentylator a dopiero pózniej dolny wąż robi sie ciepły , a po wtóre przy 10 stopniach nie powinien sie nawet włączyć , no chyba że jechał 60 na godzine pod góre i ciągnął przyczepe kempingową
Widzicie to działa dokładnie tak : wąż dolny robi się ciepły zimny na przemian tak jakby termostat działał w sposób otwiera i zamyka całkowicie i tak cały czas
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 15:06 przez dragon111, łącznie zmieniany 1 raz.
gdyby tak było to wywalało by mu płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, włącznik termiczny zawsze jest u dołu chłodnicy, gdyby wyłacznik termiczny był walnięty to by mu wiatrak nie chodziłmiś fazi pisze:może być , jak ma chłodnice zapchaną , wyłącznik termiczny wysoko na chłodnicy , a może jeszcze walnięty
SZtomel , nie koniecznie , nie zawsze wyłączniki termiczne są na dole , nieraz spotkałem sie że bywały bliżej góry , a wyłącznik termiczny może być uszkodzony w ten sposób że będzie włączał wiatrak już przy 40 stopniach , a nie tak jak powinien przy 90 - paru
[ Dodano: 26 Paź 2008 14:11 ]
wpisz sobie w wyszukiwarke ( termostat ) a tam masz różne opinie , wybierzesz sobie coś
[ Dodano: 26 Paź 2008 14:11 ]
wpisz sobie w wyszukiwarke ( termostat ) a tam masz różne opinie , wybierzesz sobie coś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości