Czy jest różnica miedzy alternatorami z diesla i benzyny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bandi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Czy jest różnica miedzy alternatorami z diesla i benzyny?

Post autor: bandi86 » pt paź 24, 2008 20:34

Witam mam mkII 1.6td, i muszę wymienić alternator i zastanawiam się czy alternatory od benzyny też będą pasować czy jest jakaś różnica, że niemożna by go do mojego dieselka włożyć? na alternatorze mam: KL->14V-20/45A, widziałem takie też co mają ładowania 55A czy to by pasowało do mojego golfa? Na co jeszcze zwrócić uwage przy kupnie alternatora?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3e42f7577061d97.html][img]http://images31.fotosik.pl/344/b3e42f7577061d97med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt paź 24, 2008 20:42

Diesle zawsze maja podwyszony prąd ładowania 90- 130A a z powodu świec żarowych ,lacz nie ma przeszkud w zamontowaniu do benzyniaka tak jak ja zrobiłem zamiana 70 na 90A o ile łapa ci spasuje lecz licz się z większymi oporami alternatora a co za tym idzie większe zużycie paliwa!!! lecz komfort jazdy nie porównywaly --światła nie przygasają na dohamowaniu, i radio nie gaśnie podczas odpalania ale to zasługa mocniejszego AKU który byś musiał zakupić ponieważ stary nie odbieze tyle energi i może być przeładowany



Awatar użytkownika
bandi86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:00
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: bandi86 » pt paź 24, 2008 20:49

ja mam akumulator 75Ah, to jaki alternator max może być? czyli jeśli będzie pasował to może być alternator z benzyny ale lepiej od diesla?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3e42f7577061d97.html][img]http://images31.fotosik.pl/344/b3e42f7577061d97med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90458522d0b87512.html][img]http://images24.fotosik.pl/262/90458522d0b87512med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pt paź 24, 2008 20:54

90Ah są takowe nawet z benzyniaka wersje z klimą /dodatkowe wyposażenie elektryczne/ siedzenia lusterka / szyby/ITp



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt paź 24, 2008 21:10

Numer VW: 068 903 017 R lub 036 903 017F. Są to 45A altki dla diesli, mają dwa wejścia sterujące - ładowanie i (ważne) obrotomierz. I ładna 90-ka dla wersji z klimatyzacją: 068 903 018E
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 21:37 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt paź 24, 2008 22:17

Jak miałeś 45A i dawał radę ale padł to praktycznie taki sam czy też 55, 70, 90, będą robić i pozostaje tylko kwestia mocowania. Sugerował bym założenie jednak nieco mocniejszego niż miałeś bo w dzisiejszych czasach (światła cały dzień + mocne wzmacniacze w radiach) prądu nigdy nie za wiele. Z tym przeładowaniem to się pszczyna, ciut rozpędził ponieważ regulator napięcia czuwa nad właściwym poziomem napięcia a co do prądu wychodzącego z alternatora to ten jest określony przez ilość i moc podłączonych odbiorników i stopień naładowania aku. Ważne aby prąd, który ma wpływ na moc alternatora (bo napięcie można uznać z niezmienne) był rozsądnie duży tzn. na miarę potrzeb.
Zico63b, pisał o wyjściu na obrotomierz. Jeżeli masz obrotomierz alternator nie ma wyjścia na niego to żaden kłopot. Można je dorobić. Wystarczy wyprowadzić sygnał z jednej z fazy stojana (jeszcze przed diodami), czyli przylutować tam kawałek przewodu i wyprowadzić na zewnątrz i podłączyć do niego obrotomierz.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości