1.6 Diesel padł pilna pomoc potrzebna (problem rozwiązany)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 Diesel padł pilna pomoc potrzebna (problem rozwiązany)
Witam serdecznie,
Potrzebuję pilnej pomocy bo nie jestem u siebie a auto stoi gdzieś na poboczu.
Otóż, wczoraj rozebrałem deskę i nie do końca złożyłem, auto wróciło pod dom 30 km bez problemów - żona wracała, mówi że wszystko było OK.
Ja dziś wyjechałem do pracy na popołudnie i juz od początku zaświeciła i mruga i piszczy mi kontrolka ciśnienia oleju. Pomyslałem że przez rozbieranie dechy coś nie trybi, zgasiłem odpaliłem przygazowałem i zgasło. Jadę dalej i po 500 metrach znów to samo.
Tym razem straciłem wspomaganie hamowania!!! Zauważyłem też inna pracę silnika.
Przjechałem na druga stronę ronda i poleciałem do roboty na pieszo. Nie miałem czasu maski podnieść.
Teraz jak bede wracał to chcę zebrać auto ze sobą.
Proszę podpowiedzcie co mogłem zepsuć przy zdejmowaniu deski. Wiem że bezpieczniki mogłem poruszyć ale zaraz że inna praca silnika i brak ciśnienia??
Ładowanie raczej jest bo kontrolka się świeci.
Auto: Jetta II z silnikiem 1.6 D jak w golfach II
Potrzebuję pilnej pomocy bo nie jestem u siebie a auto stoi gdzieś na poboczu.
Otóż, wczoraj rozebrałem deskę i nie do końca złożyłem, auto wróciło pod dom 30 km bez problemów - żona wracała, mówi że wszystko było OK.
Ja dziś wyjechałem do pracy na popołudnie i juz od początku zaświeciła i mruga i piszczy mi kontrolka ciśnienia oleju. Pomyslałem że przez rozbieranie dechy coś nie trybi, zgasiłem odpaliłem przygazowałem i zgasło. Jadę dalej i po 500 metrach znów to samo.
Tym razem straciłem wspomaganie hamowania!!! Zauważyłem też inna pracę silnika.
Przjechałem na druga stronę ronda i poleciałem do roboty na pieszo. Nie miałem czasu maski podnieść.
Teraz jak bede wracał to chcę zebrać auto ze sobą.
Proszę podpowiedzcie co mogłem zepsuć przy zdejmowaniu deski. Wiem że bezpieczniki mogłem poruszyć ale zaraz że inna praca silnika i brak ciśnienia??
Ładowanie raczej jest bo kontrolka się świeci.
Auto: Jetta II z silnikiem 1.6 D jak w golfach II
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 14:32 przez se@l, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr se@l
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
odcięcie zapłonu moze coś niestykase@l pisze:że bezpieczniki mogłem poruszyć ale zaraz że inna praca silnika i brak ciśnienia??
tez faktdero pisze:bym sprawdził jednak poziom oleju moze to zbieg okoliczności i jednak go brakuję ??
a jak tak sie rozpędzac to sprawdz w zbiorniczku wyrównanczym czy niema oleju na dnie (wsadz palec )
sprawdzę poziom i zbiorniczek jak go tylko dorwę wracając do domu.
doczytałem że brzęczyk i lampka to problem znany z "niestyku" gdzieś po drodze. To by tłumaczyło że grzebałem i coś poruszyłem, licznik odpinałem więc by się zgadzało.
Bardziej mnie martwi inna praca silnika no i brak hamulca...
Może faktycznie zbieg okoliczności? Ale jednak wczoraj 30 km jechał i było dobrze.
A co może być przyczyną braku wspomagania? Hamowanie odbywa się tak jak przy wyłączonym silniku, pedał twardy jak cholera i trzeba się wysilić aby zahamować.
doczytałem że brzęczyk i lampka to problem znany z "niestyku" gdzieś po drodze. To by tłumaczyło że grzebałem i coś poruszyłem, licznik odpinałem więc by się zgadzało.
Bardziej mnie martwi inna praca silnika no i brak hamulca...
Może faktycznie zbieg okoliczności? Ale jednak wczoraj 30 km jechał i było dobrze.
A co może być przyczyną braku wspomagania? Hamowanie odbywa się tak jak przy wyłączonym silniku, pedał twardy jak cholera i trzeba się wysilić aby zahamować.
pozdr se@l
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przypadkowo nastąpiły dwie usterki: piszczek i kontrolka oleju oprócz poważnych spraw jak brak ciśnienia (pompa oleju czy nawet brak oleju w misce) może być spowodowana urwaniem lub złym kontaktowaniem kabelka do alternatora (cienki, jeden z dwóch tam idących - kolor czerwono-czarny). Dodatkowym wówczas objawem są dziwne zachowania obrotomierza - jeśli jest.
Druga usterka to awaria pompy podciśnienia, awaria serwa lub spadł kabelek od podciśnienia.
Druga usterka to awaria pompy podciśnienia, awaria serwa lub spadł kabelek od podciśnienia.
Zgadzam się z Zico63b,że to są 2 usterki naraz.
Co do hamulcówod silnika do serwa idzie przewód podciśnienia z zaworkiem zwrotnym, uszkodzenie tego przewodu powoduje że silnik ciągnie przez niego lewe powietrze zamiast wysysać je z serwa tworząc podciśnienie, więc pojawia się brak wspomagania hamulca, i nieprzewidywalne zachowanie się silnika.
Co do kontrolki oleju:, to są 2 kabelki bardzo cienkie idące do 2 czujników, 1 znajduje się w okolicy filtra oleju, drógi w bloku silnika, zakończone one są gumową osłoną konektora. Zdejmij te osłony i zobacz czy kable w tym miejscu nie przegniły (bardzo częsty przypadek przy naszym kochanym soleniu dróg).
Co do hamulcówod silnika do serwa idzie przewód podciśnienia z zaworkiem zwrotnym, uszkodzenie tego przewodu powoduje że silnik ciągnie przez niego lewe powietrze zamiast wysysać je z serwa tworząc podciśnienie, więc pojawia się brak wspomagania hamulca, i nieprzewidywalne zachowanie się silnika.
Co do kontrolki oleju:, to są 2 kabelki bardzo cienkie idące do 2 czujników, 1 znajduje się w okolicy filtra oleju, drógi w bloku silnika, zakończone one są gumową osłoną konektora. Zdejmij te osłony i zobacz czy kable w tym miejscu nie przegniły (bardzo częsty przypadek przy naszym kochanym soleniu dróg).
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, wyszło na to że wystąpiła prawdopodobnie jedna usterka. Nie ma to nic wspólnego z wczorajszym grzebaniem w liczniku. Zbieg okoliczności.
Objaw: -brak ciśnienia oleju (kontrolka i brzęczyk) oraz brak podcisnienia w układzie hamowania.
Przyczyna: -jedna - jutro podam jak się upewnię
A kto zgadnie temu
Objaw: -brak ciśnienia oleju (kontrolka i brzęczyk) oraz brak podcisnienia w układzie hamowania.
Przyczyna: -jedna - jutro podam jak się upewnię
A kto zgadnie temu
pozdr se@l
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Serwo w dieslu zasila pompa vaccum, więc dziura w przewodzie podciśnienia nie ma wpływu na parametry powietrza dolotowego. Natomiast sama pompa vaccum jast napędzana z wałka pośredniego, tego samego , który napędza pompę olejową. Sprawdź , czy duże koło ( gładkie ) napędzane paskiem rozrządu obraca się.kwietek pisze:silnik ciągnie przez niego lewe powietrze zamiast wysysać je z serwa tworząc podciśnienie, więc pojawia się brak wspomagania hamulca, i nieprzewidywalne zachowanie się silnika
stonefree dobrze kombinuje ;]
pompa olejowai vaccum jest napedzana od paska rozrzadu poprzez kolo gladkie ;]
przyczyny braku cisnienia oleju i braku wspomagania moga byc dwie:
-luzny pasek rozrzadu
-uszkodzenie mechaniczne na walku posrednim (zerwany klinik, lub trybiki)
pozdro ;]
edit:
luxna sruba tego jeszcze nie widzialem, a przy silnikach 1,6D zycie zmarnowalem;]
przyczyna jest jedna: ktos zapomnial dokrecic
pompa olejowai vaccum jest napedzana od paska rozrzadu poprzez kolo gladkie ;]
przyczyny braku cisnienia oleju i braku wspomagania moga byc dwie:
-luzny pasek rozrzadu
-uszkodzenie mechaniczne na walku posrednim (zerwany klinik, lub trybiki)
pozdro ;]
edit:
luxna sruba tego jeszcze nie widzialem, a przy silnikach 1,6D zycie zmarnowalem;]
przyczyna jest jedna: ktos zapomnial dokrecic
Ostatnio zmieniony sob paź 25, 2008 17:47 przez Grandes, łącznie zmieniany 2 razy.
Panowie, nikt nie odgadł, nie ma ani
Przyczyna była następująca:
Obluzowała się śruba która trzyma pompę (nie wiem czy tak to się nazywa) która z kolei daje podciśnienie bezpośrednio do wspomagania hamowania.
Obluzowanie się śruby spowodowało rozszczelnienie w silniku a następnie pompka została wypchnięta ku górze i się odłączyła. Dalsze 100 metrów jazdy to całkowite wykręcenie śruby razem z uchwytem w kształcie półksiężyca.
Efekt: otwór do silnika przez który widać wałek a pompka całkowicie odłączona mechanicznie.
Całe szczęście że nie jechałem dalej bo i śruba i uchwyt jeszcze leżały na silniku więc przykręciłem i działa.
Na pamiątkę fotki (z telefonu)
Czas naprawy: 3 minuty
Koszt: 0 zł
Dzięki wszystkim jeszcze raz za naprowadzenie
Przyczyna była następująca:
Obluzowała się śruba która trzyma pompę (nie wiem czy tak to się nazywa) która z kolei daje podciśnienie bezpośrednio do wspomagania hamowania.
Obluzowanie się śruby spowodowało rozszczelnienie w silniku a następnie pompka została wypchnięta ku górze i się odłączyła. Dalsze 100 metrów jazdy to całkowite wykręcenie śruby razem z uchwytem w kształcie półksiężyca.
Efekt: otwór do silnika przez który widać wałek a pompka całkowicie odłączona mechanicznie.
Całe szczęście że nie jechałem dalej bo i śruba i uchwyt jeszcze leżały na silniku więc przykręciłem i działa.
Na pamiątkę fotki (z telefonu)
Czas naprawy: 3 minuty
Koszt: 0 zł
Dzięki wszystkim jeszcze raz za naprowadzenie
pozdr se@l
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
Auta:
Golf MK3 1.4 AEX z podtlenkiem LPG '96
Jetta II 1.6 D '89
Vectra X20DTH '00
www.vectra-unlimited.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości