Luz końcówki drążka kierowniczego -czy bardzo niebezpieczne?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Agamek12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 863
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
- Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Luz końcówki drążka kierowniczego -czy bardzo niebezpieczne?
Mówię tu o luzie, który powoduje jedynie minimalne (30stopni) obracanie się drążka kierowniczego wzdłuż jego osi. Połączenie podczs ruszania kierownicą jest nieruchome, nic nie stuka, opony nie są ścierane, auto nie myszkuje. Ponieważ w tej chwili nie mam czasu odstawić auta do warsztatu chciałbym wiedzieć, cz z tą usterką mogę jeszcze trochę pojeździć, czy może sie to poprostu rozlecieć? Naprawą chcę zająć się za jakieś 3 tygodnie, razem z wymianą rozrządu, oleju, amortyzatorów, opon i kilku innych rzeczy. A przy okazji: jaka jest częstotliwość wymiany paska rozrządu w silniku PN?
Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
z tego co kolega napisał to żadnego luzu on nie ma, Po prostu drążek obkręca mu się w prawo i lewo o jakieś 30 stopni, a to jest całkiem normalne, Tak musi być.to w niektorych przypadkach moze byc niebezpieczne niestety... jak ci kleknie uklad kierowniczy na jakims zakrecie to bedzie nie fajnie;p
ja bym nie ryzykowal;)
- Agamek12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 863
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
- Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
no ale druga końcówka nie pozwala na minimalny nawet obrót drążka...dziejo pisze:drązek zakończony jest sworzniem kulowym i siłą rzeczy musi być ruchomy podczas skręcania
skoro nic nie stuka auto się dobrze prowadzi (nie ściąga ) więc spoko
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 17:04 przez Agamek12, łącznie zmieniany 1 raz.
Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
luz pojawia sie wtedy kiedy zaczyna stukać czyli jak sie wytrze w srodku jesli luz bedzie za duzy to poprostu sie rozleci moze wyskoczyc przy byle dziurze w którą sie wjedzie. taki przegób musi sie dac obrucic o 360 topni bez wyczuwalnych lozów "stukowych" jesli przegób sie nie obraca to jest przytarty, zasniedziały albo zardzewiały
mysle ze nic nie pomieszałem
mysle ze nic nie pomieszałem
Moja Jetta :) http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?t=423
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]
- Agamek12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 863
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
- Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
kolego, ja mówię o tym, że mi wokół własnej osi obraca na jakieś 30stopni drążek kierowniczy a nie kula w panewce (żeby było bardziej obrazowo: drążek obraca się w taki sposób jak wał korbowy silnika) . Drążek nie ma prawa obrócić się o 360stopni, chyba że nie będzie miał zamocowanej końcówki...DJTim pisze:luz pojawia sie wtedy kiedy zaczyna stukać czyli jak sie wytrze w srodku jesli luz bedzie za duzy to poprostu sie rozleci moze wyskoczyc przy byle dziurze w którą sie wjedzie. taki przegób musi sie dac obrucic o 360 topni bez wyczuwalnych lozów "stukowych" jesli przegób sie nie obraca to jest przytarty, zasniedziały albo zardzewiały
mysle ze nic nie pomieszałem
Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości