Problem z włączaniem 2 biegu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Fahoo:
Nie ma zadnego luzu na drazku. Oczywiscie mozna przesuwac go na boki (z polozenia neutralnego-jalowego) ale chodzi miekko i elastycznie z leciutkim oporem.
Gdy nie jade samochodem to biegi wskakuja troche lepiej - z mniejszym oporem i zgrzytnieciem. To "zgrzytniecie" to tak naprawde jest takie jakby dodatkowe haczenie zanim drazek dojdzie do konca danego biegu.
Zauwazylem, ze tak sie w sumie dzieje na wszystkich biegach jesli wrzucam je w roznych kolejnosciach. Czyli np. z 1-ki wrzucam 2-ke i bieg w miare ladnie wchodzi tylko zanim drazek dojdzie do konca to tak jakby dodatkowo o cos lekko zachaczal (wlasnie ten efekt nazywam zgrzytnieciem). To samo z 2-ki na 3-ke, itd. ale tylko jak stoje w miejscu. W czasie jazdy mam problem z "haczeniem" tylko 2-ki i 3-ki.
Ale jesli np. mam juz na 2-ce (nie jade) i teraz wrzuce luz, i znow wbijam 2-ke to wchodzi idealnie - bez zadnego haczenia/zgrzytu/etc. Ten sam efekt jest przy innych biegach.
Na razie jeszcze nic nei robilem ale chcialbym sie tym zajac jak najszybciej - dlatego prosze o podpowiedz w czym szukac problemu. Nie mam zadnego dobrego meachanika a nie chce zeby mi zaraz cala skrzynie wymienili... mam nadzieje, ze cos mi poradzicie.
Pozdrawiam
Nie ma zadnego luzu na drazku. Oczywiscie mozna przesuwac go na boki (z polozenia neutralnego-jalowego) ale chodzi miekko i elastycznie z leciutkim oporem.
Gdy nie jade samochodem to biegi wskakuja troche lepiej - z mniejszym oporem i zgrzytnieciem. To "zgrzytniecie" to tak naprawde jest takie jakby dodatkowe haczenie zanim drazek dojdzie do konca danego biegu.
Zauwazylem, ze tak sie w sumie dzieje na wszystkich biegach jesli wrzucam je w roznych kolejnosciach. Czyli np. z 1-ki wrzucam 2-ke i bieg w miare ladnie wchodzi tylko zanim drazek dojdzie do konca to tak jakby dodatkowo o cos lekko zachaczal (wlasnie ten efekt nazywam zgrzytnieciem). To samo z 2-ki na 3-ke, itd. ale tylko jak stoje w miejscu. W czasie jazdy mam problem z "haczeniem" tylko 2-ki i 3-ki.
Ale jesli np. mam juz na 2-ce (nie jade) i teraz wrzuce luz, i znow wbijam 2-ke to wchodzi idealnie - bez zadnego haczenia/zgrzytu/etc. Ten sam efekt jest przy innych biegach.
Na razie jeszcze nic nei robilem ale chcialbym sie tym zajac jak najszybciej - dlatego prosze o podpowiedz w czym szukac problemu. Nie mam zadnego dobrego meachanika a nie chce zeby mi zaraz cala skrzynie wymienili... mam nadzieje, ze cos mi poradzicie.
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
tez sie podlacze,bo widze ze temat swiezy. Ja mam taki problem,ze czasami ciezko jest wlaczyc 1 bieg. Np ustane na swiatlach i pojawia sie problem. Musze wtedy puscic sprzeglo i wcisnac ponownie-wtedy wejdzie.Zazwyczaj gdy wlacze silnik i wrzucam jedynke jest ok. Nia ma zadnych luzow na drązku. Pomoze ktos? Mam nadzieje ze to nie koło dwumasowe
Ostatnio zmieniony pt paź 24, 2008 00:28 przez FILIP_1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Fahoo:
Wlasnie to co pisalem to bylo podczas stania z WYLACZONYM silnikiem.
Ale dzis posprawdzalem rozne mozliwosci...
Z WYŁĄCZONYM silnikiem podczas postoju:
Patrz post wyzej.
Z WŁĄCZONYM silnikiem podczas postoju:
Biegi dosc ladnie wchodza, zgrzytanie prawie nie wystepuje. Praktycznie kazdy bieg wchodzi tak samo - sprezyscie i dosc elastycznie.
Z WŁĄCZONYM silnikiem podczas jazdy:
Jesli dynamicznie przyspieszam - to tak jak pisalem - mam problemy z wlaczeniem 2 i 3 begu. Raz, ze czasami nie chca prawie w ogole wejsc (wtedy wrzucam na chwile luz i probuje ponownie). Dwa, jak juz wchodza to slychac ewidentne zgrzytanie i czuc na drazku takie jakby "zahaczenie" zanim drazek wejdzie do konca danego biegu.
Ale zauwazylem tez, ze jesli jade spokojnie (np. z lekkiej gorki) i bardzo wolno przelaczam biegi (tak, ze obroty spadaja mi do ok. 1000) to wtedy 2-ka i 3-ka wchodza ladnie i bez zgrzytu. Tez jeszcze nie za kazdym razem ale 4 na 5 wbic danego biegu wykonuje sie bez problemu i zgrzytu. Nawet jak juz czuc leciutkie zahaczenie podczas wrzucania biegu (z regoly 2 lub 3 albo przy redukcji na 1 w korku) to i tak jest to znacznie mniej slyszalne i odczuwalne niz przy objawach podczas dynamicznej jazdy.
Sprzeglo:
Jesli z kolej chodzi o sprzeglo to "lapie" ono dopiero kilka centymetrow od podlogi. W sensie - pocczas zmiany biegu wciskam sprzeglo do konca, wrzucam bieg, zaczynam odpuszczac... i lapie dopiero gdzies w polowie (3-5 cm od podlogi).
Mam nadzieje ze te informacje podpowiedza Wam, z czym moze byc problem...
Pozdrawiam
Wlasnie to co pisalem to bylo podczas stania z WYLACZONYM silnikiem.
Ale dzis posprawdzalem rozne mozliwosci...
Z WYŁĄCZONYM silnikiem podczas postoju:
Patrz post wyzej.
Z WŁĄCZONYM silnikiem podczas postoju:
Biegi dosc ladnie wchodza, zgrzytanie prawie nie wystepuje. Praktycznie kazdy bieg wchodzi tak samo - sprezyscie i dosc elastycznie.
Z WŁĄCZONYM silnikiem podczas jazdy:
Jesli dynamicznie przyspieszam - to tak jak pisalem - mam problemy z wlaczeniem 2 i 3 begu. Raz, ze czasami nie chca prawie w ogole wejsc (wtedy wrzucam na chwile luz i probuje ponownie). Dwa, jak juz wchodza to slychac ewidentne zgrzytanie i czuc na drazku takie jakby "zahaczenie" zanim drazek wejdzie do konca danego biegu.
Ale zauwazylem tez, ze jesli jade spokojnie (np. z lekkiej gorki) i bardzo wolno przelaczam biegi (tak, ze obroty spadaja mi do ok. 1000) to wtedy 2-ka i 3-ka wchodza ladnie i bez zgrzytu. Tez jeszcze nie za kazdym razem ale 4 na 5 wbic danego biegu wykonuje sie bez problemu i zgrzytu. Nawet jak juz czuc leciutkie zahaczenie podczas wrzucania biegu (z regoly 2 lub 3 albo przy redukcji na 1 w korku) to i tak jest to znacznie mniej slyszalne i odczuwalne niz przy objawach podczas dynamicznej jazdy.
Sprzeglo:
Jesli z kolej chodzi o sprzeglo to "lapie" ono dopiero kilka centymetrow od podlogi. W sensie - pocczas zmiany biegu wciskam sprzeglo do konca, wrzucam bieg, zaczynam odpuszczac... i lapie dopiero gdzies w polowie (3-5 cm od podlogi).
Mam nadzieje ze te informacje podpowiedza Wam, z czym moze byc problem...
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
Demoniq, nie wiem jak ci pomoc musiał bym sam zobaczyc bo tak na odległośc twoj opis jest zbyt złozony i piszac to a ja czytając nie wyczujemy tych niuansów
Sory ale nie wiem jak to wszystko zinterpretowac i trafnie wydac opinie poczekaj az bedą duze problemy z biegami.
To tak samo jak w v8 zacznie dzwonic jedna szklanka i weź zgadnij która??
zmienic wszystkie to 3000zł np w bmw
Sory ale nie wiem jak to wszystko zinterpretowac i trafnie wydac opinie poczekaj az bedą duze problemy z biegami.
To tak samo jak w v8 zacznie dzwonic jedna szklanka i weź zgadnij która??
zmienic wszystkie to 3000zł np w bmw
Ok spoko.
Zaczne po prostu od najprostszych rzeczy i jesli nie pomoga to bede szukac dalej.
W przyszly weekend umowilem sie na sprawdzenie oleju w skrzyni. Potem zobaczymy te ciegna. Jesli dalej nic sie nie zmieni to pewnie bedzie trzeba sprawdzic tarcze biegow i synchronizatory... jesli uda mi sie naprawic to napisze tutaj co bylo nei tak
Pozdrawiam
Zaczne po prostu od najprostszych rzeczy i jesli nie pomoga to bede szukac dalej.
W przyszly weekend umowilem sie na sprawdzenie oleju w skrzyni. Potem zobaczymy te ciegna. Jesli dalej nic sie nie zmieni to pewnie bedzie trzeba sprawdzic tarcze biegow i synchronizatory... jesli uda mi sie naprawic to napisze tutaj co bylo nei tak
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
No coz... jestem jeszcze laikiem w tych tematach...
Moze podpowiesz mi kilka rzeczy jakie EWENTUALNIE moglbym sprawdzic ?
Moze sa jakies "patenty", ktore moglyby pomoc w wyeliminowaniu czy zmniejszeniu (lub chociaz zdiagnozowaniu) mojej przypadlosci ?
Jestem otwrty na wszelkie rady i pomysly
Moze podpowiesz mi kilka rzeczy jakie EWENTUALNIE moglbym sprawdzic ?
Moze sa jakies "patenty", ktore moglyby pomoc w wyeliminowaniu czy zmniejszeniu (lub chociaz zdiagnozowaniu) mojej przypadlosci ?
Jestem otwrty na wszelkie rady i pomysly
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
problem ze skrzynią biegów
Mam podobny problem jak filip mianowicie, czasami ciezko jest wlaczyc 1 bieg, zwykłe zatrzymanie, redukcja i występuje problem z załączeniem 1-ki, dodam że reszta biegów wchodzi dobrze. Problem występuje również z wrzucenie 1-ki na zgaszonym silniku. Czy ktoś zetknął się z takimi objawami, dodam że jest to golf 4, 1.9 TDI
- bibi466
- Gadatliwa bestia
- Posty: 542
- Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
U mnie też biegi wchodziły wymieniłem cięgło takie z dwoma plastikami które są obrócone względem siebie o 90 stopni i jest idealnie. Kosztowało mnie to 7zł. Z pozoru wydawało się że z tym cięgłem jest ok luzu raczej nie dało się wyczuć także nie nastawiałem się na jakąś poprawę. Ale jak wymieniłem na nowe to dopiero poczułem różnicę. Wcześniej 2 jakby haczyła a teraz idzie jak w masło. Także proponuje najpierw przyjrzeć się temu elementowi szczególnie jak samochód już trochę pojeździł
Demoniq,
Mam ten sam problem, i to pomimo remontu skrzyni. Opisywałem problem w innym temacie. Ogólni mechanik wyjął skrzynie , pare rzeczy wymienił, ponoć w środku wszystko już jest super. Potem problemy z regulacją - nie dało się jeździć. Poregulował ileś tam razy w 2 miejscach, i jest lepiej, ale efekt końcowy taki jak u ciebie teraz.
bibi466
Jak się nazywa ta część co wymieniałeś? kupiłeś w ASO za takie grosze? Mam 1.6 SR, skrzynka DUU. Podaj nazwe tej części to pognębie mechanika niech coś tworzy, bo wrzucenie 2ki podczas jazdy, zwłaszcza na zimnym silniku to z reguły siłowo tylko..
Mam ten sam problem, i to pomimo remontu skrzyni. Opisywałem problem w innym temacie. Ogólni mechanik wyjął skrzynie , pare rzeczy wymienił, ponoć w środku wszystko już jest super. Potem problemy z regulacją - nie dało się jeździć. Poregulował ileś tam razy w 2 miejscach, i jest lepiej, ale efekt końcowy taki jak u ciebie teraz.
bibi466
Jak się nazywa ta część co wymieniałeś? kupiłeś w ASO za takie grosze? Mam 1.6 SR, skrzynka DUU. Podaj nazwe tej części to pognębie mechanika niech coś tworzy, bo wrzucenie 2ki podczas jazdy, zwłaszcza na zimnym silniku to z reguły siłowo tylko..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 245 gości