jakie czynności konserwacyjne przy KE-Jetronic w 1,8 GX?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

jakie czynności konserwacyjne przy KE-Jetronic w 1,8 GX?

Post autor: ozzman1979 » czw paź 23, 2008 11:45

Witam znawców tematu. Chciałbym wiedzieć, czy wykonuje się jakieś czynności konserwacyjne przy układzie KE-Jetronic (silnik 1,8 GX Golf II). Chodzi mi głównie o przepływomierz mechaniczny (czy się czyści, smaruje, itd) i pozostałe elementy układu. Golf hula bezawaryjnie już 20-ty rok, ale chyba należy mu się jakis przegląd?



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » czw paź 23, 2008 14:22

Mam ten sam wtrysk, jak na razie sprawuje się bardzo dobrze. Od czasu do czasu można wlać preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Ważne żeby co 30tys.km wymienić filtr paliwa. I co najważniejsze, przy tym wtrysku można zapomnieć o gazie, sama instalacja (III generacja) do tego typu wtrysków kosztuje ok 3tyś.zł. Ludzie zakładają zwykły gaz to tego, ale na własne ryzyko.


pzdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

proszę o bliższe informacje...

Post autor: ozzman1979 » czw paź 23, 2008 14:44

Dzięki za odpowiedź. Samochód oczywiście gazu nie ma i mieć nie będzie, bo gaz to do kuchenek i zapalniczek jest. :-) Proszę jednak o bliższe informacje n/t. konserwacji przepływomierza powietrza i innych.

[ Dodano: 23 Paź 2008 14:55 ]
czy ktoś coś wie na ten temat:
http://www.p52.com.pl/
czy warto i czy to działa (szczególnie chodzi o dodatek do paliwa). Ostatnio wszędzie to reklamują. A jakie inne środki do czyszczenia układu paliwowego polecacie? Dodam, że silnik u mnie chodzi na Shell V-Power 95.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » czw paź 23, 2008 16:09

Skoro jeździsz na lepszym paliwie, to ono już zawiera środki czyszczące, od czasu do czasu wlewam do baku na 50L środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Odkręcałem kiedyś obudowę filtra i zaglądałem do przepustnic i wszystko jest u mnie czyściutkie, silnik pracuje równo i nie mam z nim problemów. Tu jest coś o tych dodatkach STP ( http://www.stp.com.pl/ ) ja wlewam czarny, jeszcze Valvoline ( http://www.valvoline.pl/ ) robi tego typu dodatki. Są różne opinie na temat tych dodatków, ale złych nie słyszałem, albo komuś pomogło, albo po prostu ktoś miał wszystko dobrze, więc nie odczuł różnicy. Jak ktoś dba o samochód to profilaktycznie można wlać. Jeśli chodzi o tą stronę którą podałeś to coś typu ceramizery pewnie, ostatnio było o nich głośno, ale po testach jakoś wszystko ucichło. Do paliwa to jeszcze jestem bardziej skory coś dolać, bo wiadomo jakiej jakości mamy paliwo w Polsce, ale do silnika nic nie mam zamiaru wlewać, warto wiedzieć, że do tych silników lepiej lać olej półsyntetyczny ze względu na hydrauliczne popychacze zaworów, ja leje Mobil Super S i wszystko chodzi bardzo ładnie.


pzdr
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 16:12 przez nerlst, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130709&postdays=0&postorder=asc&start=0

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

czemu lepiej półsyntetyk? Jak z tą konserwacją przepływomier

Post autor: ozzman1979 » czw paź 23, 2008 18:50

mój lata na pełnym syntetyku 5W50 Mobil Rally Formula. Bierze jakieś 0,3 l (1/3 na bagnecie) na 10.000 km. Więc jak to jest z tą obsługą i konserwacją przepływomierza mechanicznego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 233 gości