MK III GTI + Kontrolka ABS zaraz po ruszeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xfd

MK III GTI + Kontrolka ABS zaraz po ruszeniu

Post autor: xfd » sob lis 19, 2005 01:45

Witam wszystkich!
Jestem tu nowy:) Golfa III GTI posiadam od dwoch miesiecy. Od poczatku swiecila sie w nim kontrolka ABS. Pojechalem z nim do elektromechanika, powiedzial ze walniete mam dwa przednie czujniki. Wymienilem je sam. Odpalam auto kontrolka gasnie jednak po przekroczeniu stalej(2500 obr/min na 1) predkosci zpala sie z nowu. ABS oczywiscie nie dziala. Co moze byc tego przyczyna? Czego diagnostyke komp przeprowadza po wlaczeniu zaplonu a czego po przekroczeniu 7km/h??
Dzieki za pomoc!



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob lis 19, 2005 09:21

Jak się dowiem to odpisze.Podejżewam że właśnie podczas jazdy wychodzą czujniki na kołach ale mogę się mylić.



greg

Post autor: greg » sob lis 19, 2005 09:29

Może tak być że masz gdzieś przerwę na kablu i dopiero w czasie jazdy to wychodzi. Jesli nie mam racji to na postoju podkręć obroty do 3tys. jeśli załaczy się kontrolka to znaczy że może być walnięta pompka podcisnienia do wspomagania pompy hamulcowej, jeśli nie to znaczy że związek nie jest z prędkością obrotową a samym ruchem czyli - czujniki-kable



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 19, 2005 14:12

Tomasz Żaguń pisze:Podejżewam że właśnie podczas jazdy wychodzą czujniki na kołach
niesprawny czujnik powoduje brak gaśnięcia kontrolki od razu po włączeniu zapłonu

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 1:15 pm ]
greg pisze:wiązek nie jest z prędkością obrotową a samym ruchem czyli - czujniki-kable
też tak myślę, to znaczy skoro czujniki wymienione to raczej kable do nich przy *#cenzura#* nie łączą. Trzeba je sprawdzić miernikiem: podłączasz miernik i ruszając kablem przy kołach sprawdzasz czy przerwy sie nie robią.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

xfd

Post autor: xfd » sob lis 19, 2005 17:11

Dzisiaj z kumplem jezdzilismy z miernikiem w samochodzie i okazalo sie ze jeszcze jeden czujnik z tylu nie daje napiecia. Oprocz tego napiecie dawane z przekaznika to 6v a wedlog ksiazki powinno byc 12. Probowalem wyjac przekaznik, ale on siedzi i ni mysli sie ruszyc. Czy trzeba cos wcisnac?? Kontrolka zapala sie tylko po ruszeniu i zawsze przy tej samej predkosci.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 19, 2005 19:29

xfd pisze:jeszcze jeden czujnik z tylu nie daje napiecia.
nie bardzo rozumiem jak to sprawdziliście. VAGiem? Czujnik ma mieć swój opor ktory nieco zmienia się w trakcie obrotow kolem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

xfd

Post autor: xfd » sob lis 19, 2005 20:09

Czujnik ABSu z tego co wiem wytwarza zmienne napiecie podczas jazdy dokladnie od 65mv w zwyz. Co prawda nie dysponuje tak dokladnym miernikiem ale na trzech pozostalych napiecie skakalo nawet do 2v przy sporej predkosci a na tym jednym nic 0v. Przekaznik juz dziala kumpel zle podpiol miernik :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 19, 2005 20:38

xfd pisze:Czujnik ABSu z tego co wiem wytwarza zmienne napiecie podczas jazdy dokladnie od 65mv w zwyz.
Jasne. Tylko tym sposobem nie zdiagnozujesz czy walnięty jest czujnik czy sam kabel do niego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

xfd

Post autor: xfd » sob lis 19, 2005 20:51

Jesli walniety bylby kabel to pewnie cos by bylo z opornoscia a ta jest w porzadku. Czujnik tez pewnie dziala bo jego konstrukcja jest prosta ja cep i jak jest dobra opornosc to musi dzialac. Mysle ze jest cos nie tak z jego otoczeniem czyli jest zabrudzony np. Pytanie czy tylko to ten czujnik. Co ABS testuje po ruszeniu z miejsca????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 19, 2005 21:05

Niestety nie wiem dokładnie, ale pewnie wszystkie elektryczne układy. Na pewno czujniki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości