AFN - Przeładowanie turbiny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

AFN - Przeładowanie turbiny

Post autor: dlugi_ » pn paź 20, 2008 18:53

Witam zakupiłem Passata B5 97rok z silinkiem 1,9TDI o oznaczeniu AFN (110ps ale to wszyscy tutaj pewnie wiedza;))

Przez tydzien jeździł jak złoto ale wczoraj nagle zamulił, problem znika po ponownym odpaleniu samochodu ale znów sie pojawia gdy jade troszke szybciej.

Mechanik mi powiedział że jest przeładowana turbina i generalnie w środe jade mu auto postawić na warsztat.

Pytani do was co mogło sie stać że tak nagle sie to stało?
i jakie moga być szacunkowe koszty naprawy (mechanik to dobry znajomy)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn paź 20, 2008 23:41

W afn-ie pierwsza sprawa to podciśnienie, mozliwe ze gdzies na wężyjach masz nieszczelność. sprawdz je, następny winny moze byc zaworej N75 który wysterowuje turbine, znajduje sie on obok filtra powietrza i lecą do niego węzyki podciśnieniowe, najlepiej p[odstawic drugi i zobaczyc co bedzie, doraźnie mozesz w jego miejsce podpiąc N18 od sterowania EGR-em, jest on troszke nizej obok podłuznicy, nastepna sprawa to siłownik podcisnieniowy sterując bezpośrednio kierownicami w turbinie, mozliwe ze membrana jest dziurawa i podcisnienie go nie zaciaga. Podczas odpalenia powinien on na ok 2 cm wsynac sie do puszki siłownika sprawdz czy tak sie dzieje podczas odpalania. Powinien on chodzic bez zacięć. Jak gasisz silnik to sztanga siłownika powinna opać w dół. Jesli nie unosi sie to albo brak podcisnienia w przewodzie który do niego leci, albo membrana, albo ostatnia rzecz , zapieczone lopatki kierownicy w turbinie. żeby je rozruszac trzeba wyjąc na stół turbine i ją rozebrac. Jak z hamulcami wspomaganie działa dobrze ?
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 23:44 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » wt paź 21, 2008 00:25

Wspomaganie i hamulce są ok nie stwierdziłem żadnej różnicy jutro zajrzę pod maskę może coś wynajdę:)



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » wt paź 21, 2008 00:42

Przede wszystkim podpiecie auta pod VAG moze pomoc zdiagnozowac co sie dokladnie dzieje.
Jesli mechanik to dobry kolega, to moze za friko zczyta Ci bledy :)


Obrazek
Obrazek

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » wt paź 21, 2008 21:45

na dzień dzisiejszy wiem ze zapieczone były łopatki kierownicy w turbinie, jutro auto ma być poskładane. Mechanik sie mnie zapytał co ja mu za syf do baku lałem że to wszystko takie (...)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 421 gości