szarpie autem w czasie jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kilcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 21, 2008 14:26
Lokalizacja: Szczecin

szarpie autem w czasie jazdy

Post autor: kilcio » wt paź 21, 2008 14:48

Witam

Jak dotychczas nikt nie umiał mi nic poradzić może na tym forum mi ktoś pomoze. Chodzi o auto Passat B4 silnik 2 litry 115 KM oznaczenie 2E. W czasie jazdy jak przyśpiesza auto i osiągnie określoną prędkość zaczyna szarpać samochodem, trzeba wtedy nadal przyśpieszać albo puścić pedał gazu. Podczas przyspieszania ładnie idzie jak się puści pedał gazu i auto zwalnia na biegu też nic nie szarpie. To szarpanie w czasie jazdy występuje tylko powyżej 2 tys obrotów. Jeśli np mam zapiętą 5 i prędkość ok 60 - 65 km/h, obroty ok 1800 to ładnie jedzie i nic nie szarpie. Jeśli przyśpiesze do powiedzmy 80 i chciałbym ta prędkość utrzymać to obroty są powiedzmy ok 2300 - 2500 i szarpie po ustaleniu prędkości, redukcja biegu i utrzymywanie tej prędkości na 4 też nic nie daje nadal szarpie. Co to może być? Może już ktoś się z tym spotkał.

Pozdrawiam Jarek



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt paź 21, 2008 15:01

W jakim stanie kable/palec/kopułka ?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 21, 2008 17:49

kilcio, albo jest tak jak pisze zodiak, i nastepuje ucieczka lub brak iskry w czasie jazdy (na wolnych obrotach może tego nie być). Nadrugim miejscu podejrzewałbym przepływomierz. Nie napisałeś czy masz LPG, ale jeśli zdarzył się strzał gazu to mogłe się skrzywić klapka, trzeba tam po podniesieniu pokrywy filtra powietrza zajrzeć i palcem sprawdzić czy klapka otwiera sie bez otarć.
U mnie w ten sposób zaczęła się awaria cewki. Parę dni poszarpało, na koniec padła całkiem. Mógłbys sobie zorganizować jakąś na podmianę żeby to wykluczyć, bo sprawdzić jej kiedy czasem działa a czasem nie niema jak.
Ostatecznie jeśli szarpanie zależy bardziej od obciązenia silnika niż od samych obrotów winna może byc pompa lub filtr paliwa


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kilcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 21, 2008 14:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kilcio » wt paź 21, 2008 20:35

swiece i kable sa nowe a LPG nie mam, zastanawiam się nad podciśnieniami w układzie dolotowym, czy przypadkiem nie łapie gdzies fałszywego powietrza



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » wt paź 21, 2008 20:57

Odpal motor i wypnij wtyczke przepływomieża motor powinien prawie zgasnąc jesli sie tak nie stanie to masz uszkodzoną przepływke .



kilcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 21, 2008 14:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kilcio » śr paź 22, 2008 07:03

Ale skąd uszkodzenie przepływki??? Nie mam LPG a więc nie było zadnego strzału. Tak sobie pomyślałem że może mogłoby to być związane z tym ze ostatnio wymieniałem uszczelkę pod pokrywa zaworów i do odkręcenia jednej śruby z pokrywy musiałem zdemontować przepustnice. Może trzeba było wymienić odrazu uszczelke pomiędzi przepustnicą a kolektorem ssącym. I tak się zastanawiam czy moze dostał się tam jakiś paproch pod uszczelke ??? Sprawdziłem sobie jeszcze ze silnik nierówno pracuje jak na postoju wciśnie się gaz i utrzyma powyżej 2 tys obrotów. Czyli nie ma to związku z np skrzynią biegów.



slodki251
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 19, 2008 17:47
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Post autor: slodki251 » śr paź 22, 2008 07:35

jesli lapalby lewe powietrze to by nawet na wolnych obrotach skakal jak pijany zajac w kapuscie. tak jak kolega wczesniej mowil na moje skromne oko bym wymienil filtr paliwa i ewentualnie sprawdzil pompke bo to napewno nie domaga


Nie sztuka zabić muchę na przedniej szybie.
Sztuką jest zrobić to boczną.

kilcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 21, 2008 14:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kilcio » śr paź 22, 2008 09:37

To poprosze o podpowiedz gdzie w tym aucie jest filtr paliwa, czy w zbiorniku czy obok?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr paź 22, 2008 09:43

Pod podłogą , w okolicy tylnego koła.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: FAST WebCrawler [Crawler], Google [Bot] i 252 gości