SILNIK TDI - a krótkie odcinki jazdy w zimie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lis 19, 2005 13:02

pasiak, Napewno lepiej jest jak sobie oskrobiesz szybki, niż jak niektórzy robią, od razu w palnik ;) Diesel na biegu jałowym będzie łapał temperaturę ze trzy dni. Napewno trzeba chwilkę odczekać, ale bez przesady. Lepiej ostrożnie ruszyć, silnik i ogólnie napęd prawidłowo się rozgrzewa podczas jazdy, chodzi o to, żeby wszystko się rozgrzewało równomiernie. Jak miałem wskaźnik doładowania to zauważyłem powiązanie temperatury z cisnieniem doładowania. Zanim się osiągnie 90 stopni dobrze jest jeździć na takich obrotach żeby nie było praktycznie ciśnienia


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
skorut
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt maja 03, 2005 22:42
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: skorut » sob lis 19, 2005 13:24

pasiak pisze:dlaczego uważają tu niektórzy że furak nie możę być odpalony a szyby po odpaleniu skrobane ?? sądze że zimą jest to jak najbardziej prawidłowe :) odpalam i skrobie szybki a w tym czasie grzechotnik nabiera tam pare stopni celcjusza :helm:
Panowie w zime (i nie tylko) nie należy w taki sposób robić!!! W tym czasie silnik raz że bardzo powoli się nagrzewa (więc pracuje długo w niskiej temperaturze co jest dla silników bardzo szkodliwe) dwa że emituje dużo więcej szodliwych spalin itd (ale w sumie to jest dla mnie osobiscie najmniej ważna sprawa :satan: ).
Jeśli kochacie swoje golfiki i często odpalacie zimne auto to to najpierw zeskrobcie śnieg i lód potem go odpalcie odczekajcie z 10 sekund żeby olej wszędzie dotarł i następnie rozpocznijcie jazdę nie przekraczając pewnych obrotów (np 2500 tyś), a jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to dopiero mozna mu przycisnąć.
Mój profesor od budowy silników mówił że silniki gdyby pracowały cały czas w swej optymalnej temp i na optymalnych obrotach bez zbędnych obciażeń (tj. przyśpieszeń hamowań) to nie zużywał by się prawie wcale - i myślę że miał rację. A grzejąc go na postoju umyślnie powodujecie że DŁUŻEJ jest zimny i szybciej sie zużywa :crazy: a tego przeciez nikt z nas nie chce.
Więc zastanówcie się jak rano pójdziecie do auta :okej:


Holidays !!! Ludzie co to jest ??

Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » sob lis 19, 2005 16:33

skorut pisze: Panowie w zime (i nie tylko) nie należy w taki sposób robić!!! W tym czasie silnik raz że bardzo powoli się nagrzewa (więc pracuje długo w niskiej temperaturze co jest dla silników bardzo szkodliwe) dwa że emituje dużo więcej szodliwych spalin itd (ale w sumie to jest dla mnie osobiscie najmniej ważna sprawa :satan: ).
Jeśli kochacie swoje golfiki i często odpalacie zimne auto to to najpierw zeskrobcie śnieg i lód potem go odpalcie odczekajcie z 10 sekund żeby olej wszędzie dotarł i następnie rozpocznijcie jazdę nie przekraczając pewnych obrotów (np 2500 tyś), a jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to dopiero mozna mu przycisnąć.
Mój profesor od budowy silników mówił że silniki gdyby pracowały cały czas w swej optymalnej temp i na optymalnych obrotach bez zbędnych obciażeń (tj. przyśpieszeń hamowań) to nie zużywał by się prawie wcale - i myślę że miał rację. A grzejąc go na postoju umyślnie powodujecie że DŁUŻEJ jest zimny i szybciej sie zużywa :crazy: a tego przeciez nikt z nas nie chce.
Więc zastanówcie się jak rano pójdziecie do auta :okej:
:pub:
Brawo dla tego pana!

Technika w stylu: silnik pracuje a ja skrobie szybki pochodzi z gaźnikowców – tam trzeba było zimą chwile zaczekać by kolektor dolotowy nabrał temp. bo w przeciwnym razie silnik gasł/mulił po dodaniu gazu. W nowoczesnych silnikach powinno się ruszyć po ok.. 5-15 sek od zapalenia. Jak jadę kancikiem to stosuje pierwszą metodę, a jak punciakiem to drugą – podobnie robi mój sąsiad, który ma TDI.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 189 gości